ברוכה הבאה ליורוליג: מכבי תל אביב גברה 71:88 על באמברג

פייר ג'קסון
פייר ג'קסון | אתר היורוליג

אחרי הזכייה בגביע ווינר, פייר ג'קסון (27 נקודות, 9 אסיסטים ו-100 אחוזים ל-3) סידר לצהובים פתיחת חלומית לעונה האירופית וניצחון ראשון בברוז ארנה, בזכות ריצת 0:19 ברבע האחרון. גם טיוס ופראחוסקי בלטו

(גודל טקסט)

אחרי עונה מסויטת בכל המובנים, מכבי תל אביב פתחה את העונה האירופית שלה עם 71:88 מול באמברג במחזור הפתיחה של היורוליג, שהפך לניצחון הראשון שלה בברוז ארנה. אחרי שהובסו פעמיים בעונה הקודמת מול האלופה הגרמנית, הצהובים הציגו לראווה את פייר ג'קסון, שסיפק הופעה יוצאת דופן עם 27 נקודות, כדורים חוזרים, תשעה אסיסטים ומעל לכל 100 אחוזים מחוץ לקשת (5 מ-5), כל זה ב-30 דקות. 

 

 
כוכב הערב ניהל את המשחק של הצהובים, הציל אותם משורה ססטטיסטית רעה מחוץ לרשת, ומעל לכל היה שם עבור נבן ספאחיה בכל רגע קשה. הצהובים פיגרו לאורך כל המחצית הראשונה, אך לקראת המחצית הצליחו להשיג יתרון ראשון במשחק. המשחק התאזן בצורה משמעותית ברבע השלישי, אז ברבע האחרון (12:33 למכבי תל אביב) ג'קסון השתלט על המשחק וסידר לצהובים פתיחת עונה נהדרת, אחרי  הזכייה בגביע ווינר והחגיגה מול הפועל אילת וללא יובל זוסמן, שנעדר מהסגל בשל מחלה. במשחק הבא באירופה הצהובים יארחו את באסקוניה, בתקווה להמשיך את היכולת הטובה. 



הופעה מדהימה. ג'קסון (אתר רשמי) 


קלעו למכבי תל אביב: פייר ג'קסון 27 (5 מ-5 מחוץ לקשת, 9 אסיסטים), מייקל רול 16, אלכס טיוס 12, ארטיום פראחוסקי 10, דשון תומאס 7, נוריס קול 6, ג'ון דיברתולומיאו 5, ג'ונה בולדן 2, ג'ייק כהן 2, דיאנדרה קיין 1.


קלעו לבאמברג: ניקוס זיזיס 16, לאון ראדוסביץ' 12, אוגוסטין רוביט 10, ריקי היקמן 10, לוקה מיטרוביץ' 9, ברייס טיילור 5, לוקה שטייגר 3, דניאל האקט 2, מאודו לו 2, פטריק הקמאן 2. 


מהלך המשחק

מכבי תל אביב פתחה בחמישייה עם פייר ג'קסון, מייקל רול, דיאנדרה קיין, ג'ונה בולדן וארטיום פראחוסקי. ממול, ריקי היקמן, לאון רדוסביץ', ברייס טיילור, דניאל האקט ולוקה מירוטיץ'. פראחוסקי איבד את השומר שלו והעניק למארחת יתרון 2:6 אחרי שלוש דקות. בולדן ספג עבירה שנייה אחרי שש דקות ופינה מקום לג'ייק כהן. טיילור המשיך לנצל את האחוזים הרעים של הצהובים, ועם סל קל קבע 8:14, ארבע דקות לסיום הרבע הראשון. פראחוסקי חזר וצימק את הפער לשש, קטף כדור חוזר אבוד והוביל את מכבי תל אביב לפיגור של 20:14 בסיום הרבע הראשון, אותו סיימו הצהובים ללא שלשה.



נאבקים בגרמניה. טיוס וג'ייק כהן (אתר רשמי) 


נוריס קול פינה מקום לג'קסון, שהמשיך להפעיל את פראחוסקי בדרך לריצת 0:6 בפתיחת הרבע השני. 3:50 למחצית, ג'קסון עלה את השלשה הראשונה של מכבי תל אביב ביורוליג ומיד לאחר מכן בולדן קיבל את העבירה השלישית שלו. אלופת גרמניה המשיכה להיות יעילה בזכות קבלת החלטות טובה של מיטרוביץ', שירד לנוח שתי דקות לסיום. ג'קסון השתלט על המשחק, ועם שני סלים קלים סידר לאורחת יתרון ראשון במשחק, 34:35. קול פספס הזדמנות להגדיל את הפער, 36:37 במחצית. ג'קסון בולט עם 9 נקודות, פראחוסקי גם כן איכותי עם 8 נקודות. 


רול המשיך לפספס מחוץ לקשת אחרי התקפת מעבר טובה בפתיחת הרבע השלישי, פראחוסקי תיקן בהתקפה הבאה עם סל קל והכריח את אנדראה טרינקיירי להזעיק פסק זמן. היקמן חזר עם אנרגיות מחודשות וקלע שלשה, שקיזזה את הפער הצהוב לשלוש נקודות (46:43). האחוזים של הצהובים מחוץ לקשת המשיכו להיות רעים (1 מ-9) כשבאמברג החזירה לעצמה את היתרון. למזלו של ספאחיה, עבירה בלתי ספורטיבית של האקט על ג'קסון עצרה את המומנטום הגרמני. ספאחיה הזעיק פסק זמן משלו, דקה לסיום, בתקווה להחזיר את הצהובים לתלם. לצערו, איבוד כדור של קול העניק למארחת אפשרות להגדיל את הפער. שטייגר ירה שלשה מופלאה מחוץ לקשת, שש שניות לסיום הרבע וקבע 55:59


היקמן מול קיין וג'קסון (אתר רשמי) 


טיוס פתח את הרבע הרביעי עם סל חשוב, ג'קסון קלע את השלשה השנייה שלו ושל מכבי תל אביב הערב. לצערו של ספאחיה, ההגנה של האורחת המשיכה לפשל ולאפשר לגרמנים לחדור ללא בעיה. ג'קסון הוסיף עוד שלשה נהדרת ואסיסט לטיוס, שפתח פער חמש (67:72). כוכב הערב המשיך להטיס את האורחת קדימה, עם שלשה רביעי ואסיסט לרול קבע יתרון 11 (67:78). המארחת איבדה את האיזון בהגנה וג'קסון המשיך לירות מכל כיוון, בצוותא עם רול המשתפר בדרך ל-71:88 בסיום. 
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי