במכבי ת"א מנסים לשלב בין ג'קסון לקול, בולדן מתוסכל

נוריס קול
נוריס קול | עדי אבישי

למרות הניצחון 68:74 על באסקוניה, ספאחיה רוצה להגביר את שיתוף הפעולה בין שני הגארדים המובילים. אכזבה מהפורוורד האוסטרלי שנטש את חדר ההלבשה במהירות. דיברתולומיאו על העומס בשבוע הקרוב: "אין תירוצים"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב רשמה אתמול (חמישי) היסטוריה כשעלתה לראשונה זה חמש שנים למאזן 0:2 ביורוליג, לאחר שגברה 68:74 על באסקוניה. הצהובים פתחו את המשחק בהיסוס כשפייר ג'קסון התקשה להציג את היכולות שלו מההופעה מול באמברג, אלא שהתרומה המשמעותית הגיעה הפעם מכיוונו של נוריס קול שהשתלט על המשחק והריץ את המארחים ליתרון נאה שהוביל לניצחון.

נכון לתחילת העונה נראה כי פייר ג'קסון ונוריס קול מתקשים לבוא לידי ביטוי אחד ליד השני ולספק תרומה משמעותית יחד. אחרי ההופעה המרשימה של ג'קסון במחזור הקודם, הפעם הוא כפה את המשחק עליו עם בחירת זריקות לא טובה ויחס אסיסטים איבודים שלילי (2:1) שהעמידו אותו גם במדד 3- אחרי 41 מדד בגרמניה.

קול לעומתו בלט במשחק מול אילת והפעם כבר גנב את ההצגה עם 24 נקודות וחמישה אסיסטים. הוא עלה מהספסל באמצע הרבע הראשון כשקבוצתו בפיגור והוביל אותה מיד לריצת 2:18 שהפכה את התוצאה. כרגע צמד הרכזים לא מרבים לשחק יחד על המגרש ומתקשים לנפק תרומה משותפת משמעותית, אולם בצוות המקצועי מתכננים להעניק להם בעתיד יותר דקות משותפות ומצפים שהסנכרון ביניהם יעלה בהתאם.

מי שממשיך להותיר רושם שלילי עד כה הוא ג'ונה בולדן שלא מספק את הסחורה ומתקשה לתרום לקבוצה. הפורוורד פתח בחמישייה אך לא הצליח לקלוע סל שדה, ואף החטיא לייאפ נוח מתחת לסל שהעיד על הביטחון העצמי הנמוך שלו כרגע. ספאחיה מיהר להוציא את הפורוורד ברבע הראשון ומאז הוא כמעט ולא טעם פרקט למרות עייפות של דשון תומאס ויכולת בינונית של ג'ייק כהן. האוסטרלי, שמתקשה למצוא את מקומו בקבוצה, אף נטש בסיום את חדר ההלבשה דקות ספורות לאחר ההתמודדות ולא נשאר עם חבריו לקבוצה. במכבי מאוכזבים מהתרומה של הפורוורד שהגיע על תקן הכוכב המבטיח שיעזוב בעוד שנה ל-NBA, אך בינתיים מתקשה לתרגם את יכולותיו ביורוליג. מנגד, גורמים אחרים טוענים כי מדובר בתקופת הסתגלות עד שבולדן ישתלב כראוי ויעמוד בציפיות.

בנוסף להתעלות של קול, במכבי נהנו מתרומה מרשימה גם מצד דשון תומאס שעלה מהספסל וסיים את המשחק עם 17 נקודות. "אם אפתח בחמישייה או אעלה מהספסל, אני אשקיע על המגרש, אתחרה ואעשה מה שאני יודע לעשות", אמר הפורוורד בהתייחסות לכך שעלה במשחקים האחרונים מהספסל וסיים כאחד הקלעים המובילים. "שיחקתי באירופה כבר 4-5 שנים ואני שחקן מנוסה כך שאני יודע מה צריך לעשות כדי לנצח. לא משנה אם אפתח בחמישייה או אעלה מהספסל, אני אעלה ואעזור לקבוצה לנצח".

ג'ונה בולדן. הוא מתוסכלים, ובמכבי מאוכזבים (עדי אבישי)
ג'ונה בולדן. הוא מתוסכלים, ובמכבי מאוכזבים (עדי אבישי)

על המשחק עצמו אמר תומאס: "זה הרגיש נהדר, עוד ניצחון טוב. השקענו הרבה באימונים אבל אנחנו לא יכולים לנוח ולהירגע. יש לנו עונה ארוכה שאנחנו צריכים להתרכז בה ולהמשיך להתחרות. שבוע שעבר זה היה פייר שנתן משחק גדול ועכשיו נוריס חזר מהפציעה ושיחק ככה. זה טוב שיש לך שני רכזים אקספלוסיביים ברמה הזאת. האווירה הייתה נהדרת. אנחנו צריכים תמיכה ואהבה כדי שננצח וזה מה שהקהל הביא לנו. זה מה שאנחנו צריכים כדי שתהיה לנו אנרגיה להמשיך להילחם".

כעת הצהובים עומדים בפני לוח זמנים קשה כשכבר מחר יגיעו לגן נר למשחק נגד גלבוע/גליל ובשבוע הבא ייערך מחזור כפול ביורוליג שיכלול את אולימפיאקוס בהיכל בשלישי ומשחק חוץ נגד הכוכב האדום בחמישי. "הניצחון הזה היה חשוב מאוד, רצינו להשיג אותו בשביל האוהדים והמועדון", הוסיף ג'ון דיברתולומיאו, "אני גאה בחברים שלי לקבוצה שעמדנו ברבע האחרון. יש לנו עוד משחק השבוע מול גליל. נתאושש, נעשה את הכי טוב שלנו ואני בטוח שגם הצוות המקצועי והרפואי יכין אותנו כמו שצריך. אין תירוצים, יש לנו משחק בשבת ונצטרך להיות מפוקסים".
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי