במכבי תל אביב מודים: "אלה ההבדלים בינינו לבין אולימפיאקוס"

מכבי תל אביב
מכבי תל אביב | עדי אבישי

אחרי ההפסד הראשון העונה, 69:68 לסגנית אלופת אירופה, פני המועדון הצהוב כבר למשחק הבא: "נלמד ונמשיך הלאה, זה מה שטוב בכדורסל". פייר ג'קסון, שגילה יכולת חלשה: "יש רגשות מעורבים"

(גודל טקסט)

המאזן המושלם של מכבי תל אביב הגיע לקיצו אמש (שלישי) לאחר שהצהובים הפסידו לראשונה העונה 69:68 לאולימפיאקוס. אחרי שניצחו את באמברג ובאסקוניה, חניכיו של ספאחיה נתקלו במשוכה קשה יותר בדמות סגנית אלופת אירופה ששלטה בקצב המשחק והגבילה את ההתקפה של הצהובים על תשעה אסיסטים בלבד.

אחרי תצוגת הענק מול באמברג, פייר ג'קסון ניסה לסחוב את הקבוצה על גבו אבל הכריח יותר מדי זריקות, כולל 1 מ-8 משלוש, שגרמו לצהובים להפסיד בשבע נקודות בזמן שהרכז היה על המגרש. לעומתו, נוריס קול המשיך ביכולת הגבוהה כשסיים את ההתמודדות עם 22 נקודות ושבעה ריבאונדים. זו גם מסתמנת אולי כאחת הטעויות של הצוות המקצועי שמעדיף לפתוח בחמישיה עם שחקנים שתורמים פחות, דוגמת פרחוסקי, קיין ובולדן, ובהמשך, כשהקבוצה כבר בפיגור, מעלים את השחקנים האיכותיים יותר כמו קול, תומאס וטיוס.

למרות ההפסד הכואב, במכבי תל אביב לא מתרגשים. "זה ההבדל בין קבוצה שמשחקת כמה שנים יחד לקבוצה חדשה בתחילת דרכה", ניתח ספאחיה את ההבדלים בין הקבוצות במסיבת העיתונאים. עם זאת היכולת ההתקפית שהמארחים הציגו היתה בעייתית. תשעה אסיסטים הם מעט מדי גם מול ההגנה החזקה של היוונים וחלק מהזמן ההתקפה היתה תקועה ושבלונית והובילה את הצהובים לזריקות קשות.

ספאחיה
ספאחיה. לא מתרגש (עדי אבישי)

"זה אף פעם לא מרגיש טוב להפסיד, אבל אני שמח שנלחמנו חזק ושיחקנו יחד", אמר נוריס קול, "אני חושב שהמשחק הזה ישפר אותנו בעתיד. אנחנו נלמד ממנו ונמשיך להשתפר ככל שהעונה תתקדם. למרות שלא ניצחנו היו כמה דברים טובים במשחק הזה. יש דברים שאנחנו יכולים להיות מרוצים מהם, ומצד שני יש דברים שאנחנו צריכים לשפר".

"אנחנו צריכים להניע יותר את הכדור. אולימפיאקוס קבוצת הגנה טובה, הם הקשו עלינו, ואנחנו צריכים להוציא לפועל בצורה ממש טובה נגד קבוצות כאלה. זה היה משחק היורוליג השלישי שלנו, אנחנו עדיין לומדים אחד את השני. זה היה מבחן טוב עבורנו ובראיה לעתיד אני חושב שנשתפר".

מייקל רול הוסיף: "הם עשו כמה מהלכים טובים מאוד בסיום ואנחנו לא הצלחנו לקלוע את הזריקות כמו שצריך. בסיום היו כמה שניות שנותרו ולא הצלחנו לשלוט בכדור. אם היינו מצליחים להגיע למצב קליעה מהר יותר אולי היינו קולעים. בסופו של דבר אפשר לקחת דברים טובים מהמשחק הזה – היתה אווירה מדהימה, אולימפיאקוס קבוצה מצוינת ונצטרך ללמוד מהטעויות. אף אחד בסופו של דבר לא שמח כי כולם רוצים לנצח, גם אם נלחמנו".

ג'קסון
ג'קסון. אולימפיאקוס זו לא באמברג (עדי אבישי)

פייר ג'קסון סיכם: "יש רגשות מעורבים אחרי ניצחון כזה. נלחמנו, אבל הפסדנו בנקודה, ואף אחד לא רוצה להפסיד. יש לנו קבוצה לוחמת וזה מה שאפשר להגיד על מכבי מהמשחקים עד עכשיו, אבל כולם רוצים כמובן לנצח בכל משחק".

לצהובים לא יהיה יותר מדי זמן לשקוע בהפסד. כבר מחר ממתין להם מפגש קשה בהר הגעש של הכוכב האדום בבלגרד, והיום בצהריים הם ימריאו לסרביה לקראת משחק היורוליג השני שלהם בהפרש של 48 שעות. "נלמד מהמשחק הזה ונמשיך הלאה", הוסיף קול לקראת מחר, "זה מה שטוב בכדורסל, אתה לא צריך לחכות הרבה זמן עד המשחק הבא שלך. נצפה בווידיאו, נראה מה יכולנו לעשות טוב יותר ונתרכז בכוכב האדום בניסיון לצאת משם עם ניצחון".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי