צהוב זה מכבי, סל: תומאס וטיוס הובילו ל-68:79 על מילאנו

מכבי ת"א
מכבי ת"א | עדי אבישי

הבחורים של נבן ספאחיה שבו לעצמם וניצחו את האיטלקים דרך הגנה נהדרת ומשחק מסודר. גאודלוק נותר על עשר נקודות בלבד מול האקסית

(גודל טקסט)

אחרי שני הפסדים רצופים באירופה, מכבי תל אביב חזרה הערב (חמישי) לחייך עם 68:79 מול ארמאני מילאנו במסגרת המחזור החמישי ביורוליג. לעומת ארבעת המחזורים הקודמים, הפעם הקבוצה של נבן ספאחיה הצליחה לשמור על קצב משחק איכותי לאורך ארבעת הרבעים בדרך למאזן 2:3. דשון תומאס (14 נקודות) ודאבל דאבל של 12 נקודות ו-15 כדורים חוזרים של אלכס טיוס היו גדולים על האיטלקים של סימונה פיאנג'יאני. 

 


הפתיחה הייתה שייכת למארחת, שקיבלה תמורה מלאה מהקו האחורי שלה וירדה למחצית ביתרון 29:39. מילאנו ניסתה לחזור לעניינים, אך מייקל רול הפגין אופי (8 נקודות) וסייע לפער לגדול ל-20 נקודות ברבע השלישי. משם האורחת הרימה ידיים, ורק הצליחה לקזז את הפער עד לסיום. ספאחיה יחזור לליגת העל כמכבי תל אביב תפגוש את מכבי ראשון לציון ובמחזור הבא ביורוליג תארח את ריאל מדריד. 

קלעו למכבי תל אביב: דשון תומאס 14 נקודות, דיאנדרה קיין ואלכס טיום 12 כל אחד, נוריס קול, ארטיום פרחוסקי ופייר ג'קסון 10 כל אחד, מייקל רול, איתי שגב 3 נקודות. 



אלכס טיוס. דאבל-דאבל מרשים (עדי אבישי)


רבע ראשון 
מכבי תל אביב פתחה עם פייר ג'קסון, ג'ון דיברתולומאו, מייקל רול, ג'ונה בולדן וארטיום פרחוסקי. מילאנו עם ג'ורדן תיאודור, אנדרו גאודלוק, ולדימיר מיקוב, אמאת' אמבייה וקיילב טארצ'בסקי.


פרחוסקי העלה את הצהובים ליתרון ראשון, טארצ'בסקי הפך בשלוש קליעות עונשין מדויקות. פרחוסקי וג'קסון השיבו את היתרון למארחת, אך טארצ'בסקי צימק בדאנק. מייקל רול הגדיל שוב ל-3 בליי אפ, אך שוב טארצ'בסקי הגיב. טיוס קלע, אמבייה הגיב בדאנק.  נוריס קול דייק, גודאיטיס ענה מנגד. טיוס העלה את היתרון של מכבי תל אביב שוב ל-3. גאודלוק השווה מיד עם סל ועבירה. תומאס ודאנק של טיוס קבעו יתרון ארבע לצהובים בסיום הרבע, 14:18.



נבן ספאחיה. נהנה מכל רגע (עדי אבישי) 


רבע שני 
תומאס קלע והגדיל לשש הפרש, איתי שגב, בקליעת עונשין בודדת, השלים ריצת 0:7 של הצהובים. גודאיטיס צימק, קיין הגדיל שוב לשבע. גודאיטיס דייק מתחת לסל, אך קיין, טיוס, קול ותומאס הגיבו והגדילו ל-13 הפרש עם ריצה של 0:8. ברטנס צימק בשלשה, תומאס הגיב, ברטנס קלע שלשה נוספת. טיוס הגדיל ל-11, גאודלוק צימק. קול הגדיל וקלנייטיס צימק בשלשה, איתי שגב קלע והגדיל ל-10 הפרש במחצית – 29:39 למכבי תל אביב.


רבע שלישי 
עם פתיחת המחצית השנייה, טיוס השלים את הריבאונד שהיה חסר לו בשביל דאבל דאבל, ונשלח לקו אחרי עבירה. מילאנו ניסתה לצמק את ההפרש, אך שתי שלשות של רול קבעו הפרש שיא (34:48). מכבי ת"א המשיכה לרוץ ועלתה ל-38:56 עד שפיאניג'אני לקח פסק זמן. מכבי ת"א ירדה בסיום הרבע ביתרון 42:60.



דיאנדרה קיין. היה שותף לחגיגה בהיכל (עדי אבישי)


רבע רביעי
פרחוסקי הגדיל ל-20 הפרש, מיקוב צימק בשלשה. קול דייק פעמיים מהעונשין והוסיף קליעה לשתיים. גודאיטיס צימק עם סל ועבירה, קיין הגיב. גאודלוק צימק בשלשה, קיין ענה לו עם סל משלו. ברטנס הקטין ל-17. האיטלקים הצליחו לצמק עד ל-13 בלבד, אך תומאס בלם את הריצה והגדיל ל-15. מילאנו הצליחה לצמק ל-11, ובסופו של משחק 68:79 למכבי תל אביב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי