אל תדברי על אריק: 72:92 לאפס על מכבי ת"א, תצוגת ענק למקולום

אריק מקולום מול פייר ג'קסון
אריק מקולום מול פייר ג'קסון | עדי אבישי

לא כל יום ריאל מדריד: דווקא השחקן שהיה בספק, התפוצץ בהיכל עם תצוגה מהסרטים (31 נקודות, 8 מ-11 לשלוש) וניצח כמעט לבדו את הבחורים של ספאחיה. לצהובים עדיין יש הרבה על מה לעבוד לקראת חימקי בחמישי

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב רשמה הערב את הפסדה השלישי ביורוליג העונה, 92:72 לאנאדולו אפס, שגולת הכותרת בו הייתה אחת – אריק מקולום.


הגארד היה אחד השמות הכי מוזכרים לפני המשחק, בעיקר משום שהיה בספק עקב פציעה, ונבן ספאחיה טען במסיבת העיתונאים לפני ההתמודדות שאם הוא יחסר זאת תהיה בעיה גדולה. ובכן, הוא צדק.




11,600 צופים ראו את מקולום נרשם למשחק לשמחתו של ולימיר פראסוביץ', והוא ענה עם תצוגה שלא רואים כל יום ביד-אליהו. 31 נקודות היו למספר 3 בכחול, כשהוא תופר שמונה שלשות באחוזים פשוט מופרעים (8 מ-11, מעל 75%) ומציג 33 נקודות מדד.


בולדן
בולדן נאבק. גם הוא לא הושיע (עדי אבישי)


הצהובים של ספאחיה לא היו שם מהפתיחה, והציגו משחק מפוזר בהרבה בהשוואה לניצחון הגדול על ריאל מדריד. המשחק היה למעשה מרדף אחרי הפרשים, כשכמעט לא משנה מה עשה המאמן הקרואטי, זה לא עבד אל מול יכולת הקליעה הטורקית.


ברבע הרביעי הצליחה המארחת , בעידוד מאסיבי של הקהל, לצמצם מעט וההפרש כבר עמד על חמש, אך אקס נתניה וכפ"ס מקולום דאג להטיס את הניצחון לאיסטנבול עם שלשה מטורפת במיוחד ששברה את הרוח המכבית. ביום חמישי יטוסו הצהובים למוסקבה למשחק מול חימקי, ועוד הפסד ממש לא יעשה טוב לשאיפות ההצלבה שלהם.


קלעו למכבי תל אביב: פייר ג'קסון 20, ג'ונה בולדן 12, דשון תומאס ואלכס טיוס 10 כל אחד, מייקל רול 7, נוריס קול 6, דיאנדרה קיין 5, איתי שגב 2.


קלעו לאנאדולו אפס: אריק מקולום 31, ולדימיר שטימאץ, 15, קרונוסלב סימון 11, בראיינט דאנסטון וריקי לדו 10 כל אחד, ג'וש אדאמס 7, ברוק מוטום 6, אדו מוריץ' 2.


מכבי ירדה למאזן 3-4 ביורוליג אחרי הפסד ביתי ל-@AnadoluEfesSK. לצהובים הזדמנות לתקן ביום חמישי (19:00, SPORT5) מול @Khimkibasket בחוץ. סיקור המשחק >>https://t.co/MzdLZugDlJpic.twitter.com/lplHSwv70Y

— Maccabi Tel Aviv BC (@MaccabitlvBC) November 14, 2017

מהלך המשחק
רבע ראשון
מכבי תל אביב פתחה עם מייקל רול, ג'ון דיברתולומיאו, ג'ונה בולדן, ארטיום פראחוסקי ופייר ג'קסון. אצל אנאדולו אפס עלו ריקי לרו, ג'וש אדאמס, ולדימיר שטימאץ, בראיינט דאנסטון וקרונוסלב סימון. במשחק נרשמה היסטוריה קטנה, כשלראשונה הגיעה ארצה שופטת מטעם היורוליג, אן פנת'ר הגרמנייה, על מנת לשפוט את מכבי תל אביב במשחק ביתי.


ג'קסון חימם את הידית עם שלשה שהעלתה ליתרון 2:3, אך שטימאץ והחברים הגיבו ולא נתנו למכבי לברוח. אדאמס חטף לרכז וטס למתפרצת שנגמרה בגג אדיר של פראחוסקי. הצהובים הציגו משחק לא מפוזר ורשמו חמישה איבודי כדור תוך שש דקות, אבל בולדן עם הרבה יעילות דאג ליתרון 8:9. סימון תפר שלשה עד שקיין הגיב באחת משלו – הראשונה ביורוליג לעונת 2017/18. בסיום הרבע -שוויון 19.


אן פנת'ר הגרמניה
אן פנת'ר הגרמנייה. עשתה היסטוריה (עדי אבישי)


רבע שני
הטורקים פתחו בסערה בדרך ל-22:28 זריז, פייר ג'קסון אסף את עצמו והצליח לסחוב את חבריו בדרך לדקות של ריכוז והקטנה לפער ארבע, אך פראסוביץ' לקח טיים-אאוט שאחריו פתחה היריבה מבערים בדרך ל-24:37 שהשתיק את ההיכל. מקולום, כן ההוא שהיה בספק, המשיך במשחק המצוין שלו עם שלשה שישית משישה נסיונות בדרך ל-19 נקודות במחצית (!). בולדן הגיב עם שלשה משלו ואחוזיהם המטורפים של הטורקים מחוץ לקשת (9 מ-14) תורגמו ל-35:47 בהפסקה.


רבע שלישי
לרגע נדמה היה שהדריסה הטורקית תימשך גם ברבע השלישי, והפער כבר עמד על 14 עד שהחבורה של ספאחיה התנפלה על מקולום ויצאה לריצה שהורידה ל-57:52 וגרמה לפראסוביץ' לקחת פסק זמן. מוטום ולדו לא התרגשו והקפיצו חזרה גם את ההפרש ל-11 וגם את ספאחיה לבקש טיים-אאוט, בו חטף דשון תומאס מקלחת קרה מהקרואטי. בולדן חזר מעט לעניינים, הקהל התעורר ומכבי הצליחה לסיים את הרבע עם פיגור סביר – 67:61 לפני עשר הדקות האחרונות.


מקולום
מקולום בין קול לטיוס. מחצית ראשונה ענקית (עדי אבישי)


רבע רביעי
שוב פתיחה צהובה מפוזרת הקשתה על צמצום הפער, ומקולום הקפיץ שוב לעשר. מייקל רול הואיל בטובו לעלות על הלוח בדרך ל-71:63, אך אקס ברק נתניה שוב הפציץ שלשה. המטווח נמשך עם שלשה של רול כמעט מיד והפעם השיגו הצהובים גם עצירה בדרך לסל יפה של קול. מקולום עדיין לא אמר את המילה האחרונה, ובשלשתו השמינית (זריקה משוגעת תוך קפיצה על רגל אחת) העלה ל-70:81. מכאן קרסה ההגנה המקומית, ועד לסיום הגדילה אפס את ההפרש בדרך ל-72:92 בסיום.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי