מכבי תל אביב עם הפסד חוץ שני ברציפות, 89:76 לפנאתינייקוס

אלכס טיוס
אלכס טיוס | אודי ציטיאט

הצהובים הפסידו בפעם השלישית בארבעת המשחקים האחרונים בכל המסגרות ב"אואקה", אחרי התפרקות ברבע השלישי. גם 14 נקודות של קול לא עזרו לשחקניו של ספאחיה. בחמישי: פנרבחצ'ה מגיעה להיכל

(גודל טקסט)
מכבי תל אביב לא הצליחה להתאושש מההפסד לצסק"א מוסקבה, והפסידה גם הערב (שלישי) לפנאתינייקוס ב"אואקה" באתונה במסגרת המחזור ה-13 ביורוליג, במה שהיה הפסד החוץ השני שלה ברציפות ביורוליג, והשלישי בארבעת המשחקים האחרונים בכל המסגרות.


גם ללא ניק קלאת'ס הפצוע, שחקניו של צ'אבי פסקוואל הובילו מהרבע הראשון, אך עם הצהובים עוד שמרו על פער סביר הרבה בעזרת נוריס קול (14 נקודות, 2 ריבאונדים ו-2 אסיסטים) וסיימו את הרבע הראשון בפיגור של 25:21 ואת המחצית ב-49:43, כשהם מצליחים למנוע בריחה של המארחים שנראו טוב יותר.



במחצית השנייה דברים כבר נראו אחרת ושחקניו של נבן ספאחיה לא הצליחו לבלום את היוונים שברחו ל-56:67 ברבע השלישי, ולמעט סימני חזרה רגעיים של הצהובים, פנאתינייקוס המשיכה בשלה עד הסוף בדרך ל-76:89 ביתי בסיום. ג'יימס גיסט הצטיין בשורות המנצחים עם 15 נקודות, 10 ריבאונדים ו-4 אסיסטים, כשקייסי ריברס הוסיף 15 נקודות ו-2 ריבאונדים. אצל הצהובים, מלבד קיין, בלט גם פייר ג'קסון עם 13 נקודות,  6 ריבאונדים ו-6 אסיסטים.



קול. 14 נקודות שלו לא עזרו (אודי ציטיאט)



ספאחיה עם פסקואל. בהתחלה שני הצדדים חייכו (אודי ציטיאט)


למכבי תל אביב לא יהיה זמן רב להתאושש, כשכבר ביום חמישי תארח את פנרבחצ'ה וז'ליקו אובראדוביץ' בהיכל, במטרה לא לרשום הפסד יורוליג שלישי ברציפות, שעלול ליצור משבר צהוב.


רשימת הקלעים

מכבי תל אביב: נוריס קול 14, פייר ג'קסון 13, אלכס טיוס 12, דשון תומאס ודיאנדרה קיין 9 כל אחד, ארטיום פראחוסקי 6, מייקל רול וג'ונה בולדן 4 כל אחד, ג'ייק כהן 3, ג'ון דיברתולומאו 2.

פנאתינייקוס: קיי סי ריברס וג'יימס גיסט 15 כל אחד, כריס סינגלטון וניקוס פפאס 14 כל אחד, לוקאס לקאביצ'יוס 13, מרכוס דנמון 9, קני גבריאל ומאט לוז'סקי 3 כל אחד, יאן וויוקאס 2, תנאסיס אנטטוקומפו 1.



מהלך המשחק

רבע ראשון: הצהובים הגיעו ל"אואקה" עויין במיוחד, כששלטים רבים שהביעו תמיכה בפלסטין נראו באולם. ספאחיה פתח עם ג'קסון, רול, בולדן, זוסמן וטיוס, פסקואל עם עם לקאביצ'יוס, לוג'סקי, סינגלטון, גיסט ואנטטקומפו.  בולדן קלע את הסל הראשון במשחק לצהובים, אבל לוקאס לקאביצ'יוס עם 8 נקודות בשלוש הדקות ועשר השניות הראשונות של המשחק. הוביל את היוונים ל-6:13. שחקניו של ספאחיה התעשתו ובהובלת רול וקול השוו ל-18:18. למרות הכל, המארחים הובילו 21:25 בסוף הרבע.


רבע שני: הקצב נמשך כשהירוקים כמעט ברחו שוב, אבל הצהובים הגיבו עם שלשות של תומאס וג'קסון ששמרו את הפער סביר. היוונים הובילו 31:37, אבל ריצת 2:7 עזרה לצהובים לצמק ל-39:38. למרות הכל הנדנדה המשיכה והמארחים ירדו למחצית ביתרון 43:49.




רול מתקשה מול אנטטקומפו (אודי ציטיאט)


רבע שלישי: היוונים פתחו את הרבע עם ריצת 2:8. לוז'סקי וסינגלטון כבר הובילו ל-48:60 ופער של 12 נקודות, בדרך ל-56:67 בסיום הרבע.


רבע רביעי: המומנטום המשיך וניקוס פאפאס כבר הוביל את המארחים ל-60:74 ו-14 הפרש, אך הצהובים, אך שלשות של קיין ותומאס עזרו להם לצמק ל-74:67. פסקואל לא נשאר אדיש וביקש פסק זמן, ממנו היוונים חזרו בריצת 2:9 וברחו ל-69:83, בדרך ל-76:89 ירוק בסיום.



ספאחיה. יש לו סיבות לא להיות מרוצה (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי