ספאחיה התמוגג מההגנה, תומאס ייעדר כשלושה שבועות

נבן ספאחיה עם ז'ליקו אובראדוביץ'
נבן ספאחיה עם ז'ליקו אובראדוביץ' | עדי אבישי

מכבי תל אביב שחררה לחץ אחרי ה-73:82 על פנרבחצ'ה, והמאמן התרשם בעיקר מהשינוי בגישה ההגנתית. קול: "היינו צריכים את הניצחון הזה כדי לחזור אל המסלול". בדיקת ה-MRI קבע כי הפורוורד זקוק למנוחה

(גודל טקסט)

הרבה אוויר השתחרר אתמול (חמישי) במכבי תל אביב לאחר הניצחון 73:82 על פנרבחצ'ה. הצהובים הגיעו למשחק השלישי והאחרון במסע המשחקים המפרך נגד אריות היורוליג וסימנו וי דווקא על אלופת אירופה במשחק שאותו הגדיר נבן ספאחיה כטוב ביותר שלהם עד כה העונה.


השינוי המשמעותי שעשה את ההבדל לעומת המשחקים האחרונים היה בהגנה, כשמכבי ספגה 73 נקודות מהטורקים שנעצרו על אחוזים נמוכים מהשדה (40 אחוז ל-2, 28 אחוז ל-3) ויצאו מתכנית המשחק. חניכיו של ז'ליקו אובראדוביץ' קלעו את הנקודות הראשונות שלהם במשחק רק ארבע וחצי דקות מפתיחתו ולמעשה לא הובילו בשום שלב של ההתמודדות על המארחים. לראשונה העונה פייר ג'קסון ונוריס קול היו דומיננטיים יחד וסיימו את המשחק עם תרומה משותפת של 39 נקודות ושמונה אסיסטים שהובילה את הצהובים לניצחון.


במכבי מרוצים מהניצחון על אלופת אירופה שמכניס ביטחון לשחקנים לאחר ההפסדים האחרונים. ספאחיה הדגיש בסיום כי "אנחנו יכולים להתמודד מול כל קבוצה" והתרשם מהיכולת ששחקניו הציגו, בעיקר בהגנה, לאחר שנזף בהם על כך בשבועות האחרונים. מעבר לניצחון על יריבה איכותית, לניצחון אמש היה משמעות נוספת כשהצהובים יסיימו ככל הנראה את הסיבוב הראשון באחד משמונת המקומות הראשונים המובילים לפלייאוף, מעמד שלא מובן מאליו במכבי של השנים האחרונות.


"זה ניצחון שהיינו צריכים, עשינו כל מה שהיינו צריכים כדי להשיג את הניצחון הזה", אמר נוריס קול ששמח שהקבוצה שבה למסלול הניצחונות, "שמרנו הרבה יותר טוב, היינו הרבה יותר טובים בריבאונד וקלענו טוב. עשינו במשחק הזה את מה שהיינו צריכים לעשות במשחקים הקודמים. היינו צריכים את זה, היינו חייבים לחזור למסלול והקבוצה שלנו הגיבה. מאוד חשוב ששמרנו אותם על אחוזים נמוכים מהשלוש, זה עזר לנו לנצח. כשקולעים מולך שלשות קשה לנצח את המשחק, אבל הערב הצלחנו להגן על הקשת. היינו חייבים לחזור למסלול. יש לנו את האוהדים הטובים בעולם, אנחנו מעריכים אותם וניזונים מהאנרגיה שלהם. הם ממש עזרו לנו". 



שמח משינוי הגישה. ספאחיה (עדי אבישי) 


פייר ג'קסון הוסיף: "שמרנו נהדר הערב, רצינו לנצח. פנרבחצ'ה קבוצה נהדרת עם מאמן נהדר. שיחקתי שם כך שאני מכיר את ההיסטוריה שלהם. המשחק הזה היה מאוד חשוב עבורנו, אנחנו צריכים כל ניצחון שאנחנו יכולים להשיג. לא שיחקנו טוב במשחקי החוץ האחרונים, שיחקנו טוב הערב והקהל היה בונוס גדול". הרכז התייחס גם לשלושת משחקי היורוליג האחרונים נגד אריות היבשת, משחקים אותם הוא חשב שינצחו: "חשבתי שניקח את כולם, אתה לא יכול להגיע למשחקים כשאתה חושב שתפסיד. עברנו שינוי מאז ההפסדים האלה והאנרגיה של הקהל עזרה לנו".


במכבי תל אביב יתפנו כעת להכנות לקראת משח במכבי תל אביב יתפנו כעת להכנות לקראת משחק שמינית גמר גביע המדינה נגד מכבי רעננה ביום ראשון, אך יעשו זאת ללא דשון תומאס, שייעדר מהמשחקים הקרובים בעקבות כאבי ברכיים. הפורוורד חש כאבים בברכו בחימום למשחק אמש, אך שיחק בכל זאת ושותף לתשע עשרה וחצי דקות בהן תרם ארבע נקודות ושלושה אסיסטים. בסיום המשחק תומאס סבל מכאבים באזור ובמכבי ערכו לו בדיקת MRI שהעלתה כי האזור עבר זעזוע ועליו לנוח שלושה שבועות בזמן שיקבל טיפולי פיזיותרפיה. 


ערב משופר בצהוב. קול (עדי אבישי) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי