משחק לחץ. זה מה שמצפה הערב למכבי ת"א מול ריאל

מייקל רול
מייקל רול | אודי ציטיאט

הצהובים מגיעים למפגש עם אלופת אירופה בשיאו של שבוע קשה אחרי ההפסדים לברצלונה ולגלבוע/גליל. ספאחיה יודע שהמפתח הוא בהגנה מול הקבוצה שמובילה את המפעל בנקודות

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב תפגוש הערב (21:00) בהיכל את אלופת אירופה ריאל מדריד במסגרת המחזור השישי של היורוליג. בדומה לצהובים, גם הספרדים הפסידו במחזור האחרון בליגה, אך באירופה הם מחזיקים במאזן מושלם (0-5) לעומת מכבי שניצחה רק פעם אחת (4-1). טאריק בלאק שוב לא ישחק, נמרוד לוי הצטרף לרשימת הפצועים בשבוע שעבר, אך סקוטי ווילבקין כשיר. בקבוצה תולים הרבה תקוות ברמון סשנס, הרכש החדש שהגיע לארץ רק השבוע וכבר מקבל משימה קשה ביותר בדמות הוצאת הקבוצה מהבוץ.

נבן ספאחיה, שנראה לחוץ במשחק האחרון, מה שהתבטא בצעקות לעבר ג'ון דיברתולומיאו והספסל אמר אתמול: "ריאל מדריד הם כנראה הקבוצה הכי טובה באירופה, המספרים שלהם מרשימים. אנחנו הולכים לעשות להם חיים קשים, לעשות הגנה טובה יותר ולנסות לנצח. נלחמנו נגד צסק"א ולא ניצחנו, אבל הראינו שאנחנו מסוגלים להתמודד מול הטובות ביבשת. מול הקהל הביתי שלנו אנחנו יכולים לעשות את המקסימום. אני סומך על השחקנים שלי שיוכלו לעשות את העבודה".

טרם חתימת סשנס, דיברו בסביבת המועדון על הרצון בבניית קבוצה לטווח הארוך ובנתינת דקות משחק נוספות לשחקנים שכבר קיימים במועדון. ובכל זאת, חתם סשנס בחוזה לשלושה חודשים: "אני צריך פוינט גארד. מי שמקבל דקות מגיע לו, אבל אני לא יכול להשתמש בשחקנים הקיימים כי הם לא יכולים לשחק בעמדה הזאת. תכנית המשחק שלי מבוססת על ג'רמי פארגו, הוא בחוץ וייקח לו הרבה זמן לחזור. אז הבאנו במקומו שחקן אחר".


ספאחיה. מרבה לגעור בשחקניו (אודי ציטיאט)

מכת הפציעות והעובדה כי לא הצליח לשחק כמעט עם סגל מלא מטרידה את המאמן: "להפסיד משחק במכבי זו בעיה, יש רגישות גדולה לזה. הדבר הגדול ביותר שמפריע הוא שאין לנו סגל מלא, זו הבעיה הכי גדולה שלנו כרגע. אנחנו מפסידים מול קבוצות כשאין לנו סגל מלא ואני חושב שיכולנו לעשות יותר, אנחנו רוצים להיות ביחד ולהצליח. מצבו של סקוטי ווילבקין? הוא התחיל להתאמן וגם היום ימשיך באימונים".

אנג'לו קלויארו, שבאופן יחסי הוא השחקן הכי פחות מאכזב במכבי ת"א עם ממוצעים של 11.2 נקודות ו-3.8 ריבאונדים למשחק, דיבר על הלחץ שיש בקבוצה ערב המשחק, כשהיא מגיעה עם מאזן כה גרוע ואחרי הפסד בליגה: "במועדון שכזה תמיד יש לחץ. אנחנו מרגישים אותו אבל צריכים להתמודד איתו כדי שנוכל להתמודד עם ריאל מדריד ולנצח".

מייקל רול, שבמשחק האחרון בברצלונה קיבל 35 דקות אבל לא הצליח לעזור לקבוצתו לנצח, אמר: "ריאל מדריד היא קבוצה טובה מאוד ומשחקת כדורסל נהדר. זה יהיה מבחן קשה בשבילנו. נצטרך לשחק הגנה טובה. אנחנו משחקים כדורסל קבוצתי. נצטרך לתת קצת יותר מעצמנו כדי שלא נרגיש שפארגו חסר". רול, שהיה במכבי גם בעונה שעברה שהסתיימה בכישלון באירופה כשהקבוצה לא הצליחה להעפיל לשלב ההצלבה, דיבר על מה שלדעתו השתנה: "בעונה שעברה היינו במרחק מהלך אחד מניצחון בהרבה משחקים. העונה אנחנו מצליחים להבין אחד את השני יותר טוב. אנחנו משתפרים לאט לאט באימונים והופכים לקבוצה יותר ויותר טובה. אני מקווה שזה מה שיעזור לנו כדי לנצח".


פארגו. כמה שחסרונו מורגש (עדי אבישי)

מעבר לבעיית הפציעות, בעיה נוספת שקיימת במכבי היא חולשה מתחת לסל, דבר שפוגע בה בעיקר במשחקים צמודים בהם כל נקודה חשובה. הקבוצה מצליחה להשיג רק 30.8 ריבאונדים למשחק, דבר שבלט בהפסד האחרון לברצלונה. הספרדים אספו 14 ריבאונדים בהתקפה, דבר שעזר להם להשיג נקודות קלות. עובדה נוספת שמראה על כך ששחקני מכבי לא מצליחים לעמוד בלחץ היא שהממוצע של השחקנים מהקו הוא 63.2 בלבד. רק בודוצ'נוסט, שהפסידה למכבי, מחזיקה בממוצע נמוך יותר.

מול מכבי מתייצבת קבוצה שאוהבת, אפילו מאוד, לקלוע. היא מובילה את המפעל בנקודות, 95.2, למשחק, ומחלקת 22.8 אסיסטים בממוצע (מכבי מוסרת רק 17 למשחק). מכבי, שסופגת 81.6 נקודות למשחק, חייבת יום הגנתי אדיר אם היא רוצה להשאיר לעצמה סיכוי לניצחון.

היסטוריית המפגשים בין מכבי ת"א לריאל מדריד רוויה במאבקים מרתקים, מלווים בלא מעט אמוציות. ריאל, אלופת אירופה המכהנת מוליכה 10-13 על מכבי במאבקים בין השתיים. בעונה שעברה, מכבי גברה על יריבתה במנורה מבטחים 84-90 כשהמצטיין היה דשון תומאס  (21 נק').

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי