הערב: מכבי ת"א תנסה להשלים ניצחון שלישי ברציפות ביורוליג

יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס | צילום: מכבי תל אביב, האתר הרשמי

אחרי הניצחון על בני הרצליה ובשיאו של שבוע עמוס תפגוש הערב (21:05) מכבי ת"א את באסקוניה הספרדית. ספרופולוס: "הגישה שלי היא להילחם, גם אם מפסידים"

(גודל טקסט)

מכבי ת"א תרצה להמשיך הערב (21:05) במומנטום בו היא נמצאת ביורוליג, כשתפגוש את באסקוניה הספרדית, שאף היא נמצאת במומנטום חיובי לאחר הניצחון במחזור הקודם על צסק"א מוסקבה. אחרי הניצחונות על באיירן מינכן (בבית) ודרושפאקה (בחוץ), מכבי יודעת שאם היא רוצה להמשיך ולחלום על העפלה לרבע הגמר עליה לנצח את המשחק הערב.

המאמן היווני של הצהובים, יאניס ספרופולוס, יודע שלו ולשחקניו מצפה הערב אתגר לא פשוט: "באסקוניה קבוצה טובה שיודעת לתקוף מבפנים ומבחוץ. בלי קשר, גם לנו יש סגל טוב ואנחנו יכולים לעמוד בפני כל תרחיש. במיטבנו, אנחנו יכולים לעמוד מול כל קבוצה. מהרגע שהגעתי לכאן, אמרתי שאנחנו נילחם עד הסוף. הגעתי לכאן כי אני מאמין שנוכל לעשות את זה ולהעפיל לפלייאוף והגישה שלי היא להילחם כל משחק, אפילו אם אתה מפסיד".

מכבי מרגישה את העומס המוטל עליה. בתחילת השבוע היא הפסידה בנס ציונה 83-81, אך הצליחה שלשום להתאושש על חשבון בני הרצליה אותה ניצחה בחוץ 77-87. בשני המשחקים בלט ג'ון דיבתולימאו שלבטח יזכה הערב לאשראי רב יותר ממאמנו היווני, המתקשה לקבל את הסחורה מסקוטי ווילבקין כשגם ג'רמי פארגו לא נכלל בתוכניות לפחות לא בזמן הקרוב. הגארד חזר אתמול לאימונים קלים והמטרה היא להכניס אותו לקצב, כשאתמול הוציאה הקבוצה הודעה רשמית המדברת על חזרה לפעילות בתוך ארבעה עד שישה שבועות.

על המפגש נגד הספרדים הוסיף המאמן: "יש לנו משחק מאוד חשוב הערב מול קבוצה טובה שמגיעה אחרי ניצחון גדול במוסקבה. אם אנחנו רוצים לנצח אנחנו צריכים להיות מאוד ממוקדים והשחקנים צריכים למלא אחר הוראות המשחק. באסקוניה היא קבוצה מגובשת והשחקנים שם מאד מאוחדים. כדי לנצח את המשחק נצטרך להפעיל מאמץ קבוצתי, להציג יכולת הגנתית לכל אורך המשחק ובעיקר את הקהל שלנו שימשיך לתמוך בנו כי כולנו זקוקים להם".

היווני התייחס גם לעומס בו נמצאת הקבוצה, כשהיא מתמודדת במקביל הן בזירה האירופאית והן המקומית: "זה הספורט, יש לנו משחקים בליגה וביורוליג וגם גביע. בשביל האוהדים זה ממש נחמד כי יש הרבה משחקים לראות, לנו זה יהיה משחק רביעי השבוע ונצטרך להיות מאד ממוקדים. מעבר להכנה הספציפית למשחק אנחנו מתכוננים אליו גם בצורה מנטלית. לא היו לנו הרבה אימונים. מה שעשינו זה להתמקד בעיקר במשחק ההגנה, כי הגנה טובה מביאה נצחנות".

על המפגש בשבת נגד הפועל ירושלים, סירב ספרופולוס להתייחס: "אנחנו מתמקדים רק במשחק נגד באסקוניה. רק לאחר שהקרוב יסתיים נתרכז בקרב מול הפועל ירושלים".

ההיסטוריה בין מכבי לבאסקוניה בגלגוליה השונים נוטה לכיוון האורחים שניצחו ב-16 מ-31 המשחקים בין השתיים. מה שיכול לנחם את מכבי היא העובדה שהקבוצה מחבל הבאסקים לא ניצחה בת"א בחמש השנים האחרונות.

את באסקוניה מאמן הקרואטי ולימיר פראסוביץ שחזר לקבוצה לקדנציה שלישית כשהחליף את פדרו מרטינס שפוטר בחודש שעבר.
כוכב הקבוצה הוא מיודעינו טוקו שנגאליה הגאורגי, עם 15.1 נקודות למשחק. משלימים אותו הסנטרים יוהנס פויטמן ואילמנה דיופי. דרון הילארד האמריקאי תורם 10.4 נקודות. שמות נוספים שכדאי לשים אליהם לב הם וינסנט פורייה, מאט ג'נינג, הגארד אקס הפועל ירושלים, שיחד עם הגארד הברזילאי מרסליניו הוארטס מהווים קן קדמי מסוכן. רכז הקבוצה הוא ג'ייסון גריינג'ר.

אם מכבי תצליח לעצור את יריבתה על 70 נקודות, כפי שקרה לה בשני המשחקים האחרונים, עולים סיכויה לנצח. בנוסף יהיה על מכבי לשלוט בריבאונדים כפי שעשו בשני המשחקים האחרונים.


"זקוקים לקהל שלנו". ספרופולוס (צילום: אודי ציטיאט)


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי