עומרי כספי: אני כבר חושב על טבעת אליפות ב-NBA

עומרי כספי
עומרי כספי | אודי ציטיאט

ההתרגשות מהחתימה בקבוצת הכוכבים של גולדן סטייט ("חולם על זה מגיל אפס"), הקושי בשנה שעברה ("היו רגעים קשים, אבל לא חשבתי לחזור לאירופה") והיורובאסקט ("יש לחץ"). ראיון עם קפטן נבחרת ישראל

(גודל טקסט)
עומרי כספי חתם רק לפני שלושה שבועות בקבוצת הכדורסל הטובה בעולם, אבל נראה שהוא מבין כבר את גודל המעמד. "אני כבר מעכל את זה שאני בגולדן סטייט", מספר הפורוורד בראיון לספורט1, "זו שנה תשיעית שלי בליגה ואין ספק שזה מרגש. כשיגיע האימון והמשחק הראשון ההרגשה תהיה טיפה שונה. אבל אני בעיקר מחכה לאתגר ויש לי אתגר".


עוברות כבר מחשבות על טבעת אליפות? 


"בטוח, בשביל זה אתה משחק כדורסל מגיל אפס, כדי לזכות בתארים ואליפויות ובעזרת ה' נעשה את זה השנה על הצד הטוב ביותר".  




ההתעניינות של אלופת ה-NBA בפורוורד הישראלי החלה למעשה כבר בשבועות האחרונים, אלא שחוקי הליגה הגבילו את השיחות בין הצדדים לחודש יולי. "דיברנו בכלליות", מודה כספי, "דברים מתחילים באמת רק באחד ביולי אז חיכינו לתאריך הזה כדי שדברים יזוזו. אז הם התקשרו אליי. נאמר לי שהקבוצה מעוניינת בי ושהם רוצים שאהיה חלק ממנה בעתיד הקרוב. מבחינתי זה היה סוג של אסמכתא שהם רציניים, וזה משהו שמאוד קרץ לי".


על מה וויתרת כדי לחתום שם? 

"לא משהו. האפשרות לזכות באליפות ולהתחרות ברמה הזאת קרצה לי יותר מכל דבר אחר. ברגע שזה התיישב לי באמת במוח רצנו עם זה מהר". 


איך משיגים הרבה דקות כשהשחקנים לפניך בחמישיה הם קווין דוראנט ודריימונד גרין? 

"צריך לשחק כדורסל טוב מאוד ובאופן מאוד יציב. בטח בהתחלה יהיו משחקים שאשחק יותר ואחרי זה משחקים שאשחק פחות. זה עניין של לזכות באמון של צוות שזכה באליפויות והתחרות תהיה יומיומית. זו תחרות בריאה כמובן ואני מבין לאן נכנסתי. אין ספק שכשיש את השחקנים הטובים בעולם התחרות תהיה לא פשוטה, אבל אני אעשה כל מה שצריך כדי לעזור לקבוצה לנצח, גם אם זה יהיה דקה או שתיים, או עשר או חמש עשרה דקות".



כספי ואדלשטיין. מתכוננים ליורובאסקט (דני מרון) 


המעבר שעשה כספי מרשים במיוחד לא רק מעצם ההצטרפות לקבוצה הטובה בעולם, אלא גם בשל הנסיבות. הפורוורד סבל מעונה אישית לא מוצלחת לאחר שעבר בשלוש קבוצות שונות ואף נפצע במהלך העונה. "זה חלק מהקריירה", הוא אומר בכנות, "שמונה שנים בליגה וברוך ה' לא נפצעתי כל כך עד אז. לפעמים זה קורה בעונה אחת ואני מקווה שזה ימשיך כך לשנים הבאות, שבשבע שמונה השנים הבאות אהיה ללא פציעה". 


איך התמודדת עם המצב? אני מניח שהיו לך הרבה רגעים קשים במהלך העונה? 

"כן, היו רגעים קשים אבל התמודדתי עם הרבה אמונה ועם הרגשה שכל דבר קורה מסיבה מסוימת. יש לי משפחה שמחבקת ואשה תומכת. אני דם מאמין כך שאני מאמין שכל דבר קורה מסיבה מסוימת". 


היו מחשבות באיזשהו שלב על חזרה לאירופה? האמנת שתשיג עוד חוזה ב-NBA

"לא חשבתי לחזור, הייתי בטוח שאמצא קבוצה ב-NBA". 



כספי. נערך לעוד עונה בליגה הטובה בעולם (gettyimages) 


מה היית חושב על זה אם היו אומרים לך באותו רגע משבר שתחתום בגולדן סטייט בקיץ? 


"הייתי מאמין שזה יכול לקרות. לא בקטע של גאווה או משהו, אבל פשוט האמנתי שמסתכלים לאורך שמונה שנים. אין ספק שזה פגע בי כספית, אם הייתי יוצא לשוק בשנה שעברה לפני הפציעות אז הייתי מרוויח מספרים אחרים, אבל אני תמיד מאמין וכמו שהאמנתי שהכל קורה לטובה עם הפציעה, כך גם האמנתי שאגיע לסיטואציה טובה. עכשיו יש לפניי הרבה עבודה וצריך להמשיך להתקדם". 


העובדה שאתה מגיע ליורובאסקט עם חוזה לעונה הבאה גורמת לך להגיע לקמפיין בלי שיתרוצצו לך בראש מחשבות על הקריירה? 

"בכל מקרה לא הייתי עולה לאליפות לפני שהייתי חותם על חוזה לעונה הבאה, בין אם בגולדן סטייט או בקבוצה אחרת בליגה. אני שמח שהדברים הסתדרו כמה שיותר מהר ולא היה צורך להתעכב ולחכות. עכשיו אני כבר מחכה למשחקים". 


כעת מגיע כספי לקמפיין נוסף של הנבחרת, הפעם כזה שייערך בחלקו בישראל. "זה מאוד מרגש שאנחנו מארחים, הגיע הזמן שהאליפות תהיה סוף סוף בארץ וכשזה מגיע ההתרגשות כיפית ומאוד מחברת ומאתגרת". 


גיא פניני. יש הרבה זמן להיכנס לכושר (אודי ציטיאט)
גיא פניני. יש הרבה זמן להיכנס לכושר (אודי ציטיאט)


זה גורם ללחץ? 

"תמיד יש איזשהו לחץ כשאתה מארח אליפות, אבל אני חושב שזה לחץ חיובי. יש לנו פה חבר'ה עם מספיק ניסיון ששיחקו במוקדמות ושזאת אליפות אירופה חמישית ושישית שלהם. הניסיון מעולם לא היה הבעיה שלנו, במיוחד במצב בו אנחנו נמצאים בקריירה. צריך לעלות ולשחק כדורסל בסוף". 


חלק מהישראלים הבכירים מגיעים לטורניר אחרי עונה אישית פחות מוצלחת. איך זה משפיע? 

"יש שישה שבועות להתאמן לפני המשחק הראשון וזה המון זמן. יש פה הזדמנות להיכנס לקצב, הזדמנות לשחק בהרבה משחקי אימון והזדמנות להתחרות באימונים. אני חושב להיפך. אם מישהו מגיע אחרי עונה פחות טובה, כולל אני, אז צריך להיות עם צ'יפ על הכתף ולהוכיח ולשחק כמה שיותר טוב ולעזור לנבחרת". 



כספי במדי הנבחרת. מגלה אופטימיות (אודי ציטיאט) 


מה המטרה של הנבחרת באליפות? 

"המטרה היא לשחק כדורסל נכון, טוב, בריא ואיכותי. אני מאמין שאם נשחק כדורסל כזה אין סיבה שלא נעשה תוצאות טובות מול נבחרות טובות ונמשיך הלאה". 


לעבור שלב זה מאסט? 

"אני לא אוהב לדבר במונחים של מאסט. זה משהו שאנחנו רוצים לעשות אבל אין מאסט בחיים. צריך לשחק כדורסל נכון וזה הכי חשוב".


לאיזה סגנון משחק אנחנו אמורים לצפות? 

"לסגנון שחזר פה בשנים האחרונות אצל ארז אדלשטיין. כדורסל שבנוי על שיתוף והרבה מסירות ותנועה ללא כדור. כל לילה מישהו אחר יצטרך להוביל את הנבחרת בנקודות. הכדור יזוז בין כולם ואנחנו נשתף את כולם. הולך להיות כיף".

 

הצטרפולדףהפייסבוקשלרוניכהןווינרשוט

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי