צירבס: ירושלים היריבה הגדולה של מכבי, המשחק משמעותי בשבילי

מאיק צירבס
מאיק צירבס | טוויטר

הגרמני מתייחס בראיון בלעדי לתקופה בצהוב: "לא הצלחנו כמו שציפינו, היו בעיות בחדר ההלבשה ולא שיחקנו יחד". הערב (רביעי, 19:30, שידור ישיר בספורט1) הוא יפגוש את האלופה בארנה: "עדיין תומך במכבי"

(גודל טקסט)

אם דברים היו עובדים על פי התכניות, מאיק צירבס היה כעת בעיצומו של מסע משחקים קשה עם מכבי תל אביב ביורוליג ופוגש מחר (חמישי) את הכוכב האדום בלגרד, במדיה פרץ לתודעה האירופית.

אלא שתכניות לחוד ומציאות לחוד, והמציאות הובילה את הענק הגרמני לבאיירן מינכן, שתפגוש הערב (19:00, שידור ישיר בספורט1) את הפועל ירושלים במסגרת המחזור השלישי של היורוקאפ.

צירבס הגיע לצהובים בקיץ שעבר עם ציפיות עצומות. אחרי שבלט בכוכב האדום בלגרד, והוביל אותה לראשונה בתולדותיה להצלבה עם תצוגות נהדרות, הוא השתדרג כלכלית כשהגיע לתל אביב בחוזה לשנתיים על סך מיליון דולר לעונה. יחד עם שחקנים כמו סוני ווימס, קווינסי מילר ואנדרו גאודלוק, הסנטר הגרמני היה חלק מהפרוייקט השאפתני של מכבי תל אביב שרצתה לחזור לרמות הגבוהות באירופה.

צירבס נגד אומיץ'
צירבס בעונה שעברה נגד אלן אומיץ'. הערב יפגשו שוב (יורוקאפ)

אלא שהמצב בשטח היה כמובן ההפך הגמור והצהובים הפסידו אינספור משחקים תוך שנחלו כישלון חרוץ, כשגם לסנטר הגרמני היתה אחריות בסיטואציה שנוצרה. "אני חושב שהתקופה הקשה לא התחילה מפתיחת העונה", מספר צירבס בראיון בלעדי לספורט1, "לקח לנו זמן להתגבש יחד ולצערנו לא הצלחנו לעמוד במטרות שלנו כפי שרצינו. ניסינו להתמודד עם הסיטואציה הזאת יחד, אבל לא הצלחנו לעשות זאת, וזו הסיבה שלא הצלחנו להצליח כמו שציפינו".


באופן אישי נראה היה שהחברים שלך לקבוצה לא ידעו להפעיל אותך נכון.

"בעמדה שלי אתה תמיד צריך שחקנים שיכירו אותך ושישחקו עליך באמת, אבל אני לא חושב שזו הייתה אחת הבעיות שלנו. היו לנו שחקנים ברמה גבוהה מאוד מבחינה אישית, אבל לא הצלחנו להתחבר יחד. אני חושב שזו הסיבה העיקרית לכך שלא הצלחנו. זה לא קשור לניצול היכולות שלי בפוסט, אני חושב שזה היה רחוק מהבעיה העיקרית שלנו".


עונה לפני כן היית מהסנטרים הטובים באירופה ופה היית שחקן מרכזי שלא משחקים עליו. אני מניח שזה היה מתסכל?

"כמובן שזה היה מתסכל. אתה צריך משחק פנים-חוץ, ואתה זקוק למשחק פנים בדיוק כפי שאתה צריך את משחק החוץ. בגלל שלא הצלחנו להתחבר אני מניח שזו היתה אחת הבעיות על המגרש, אבל הבעיה המרכזית היתה לשחק יחד".

כפי שהוא מזכיר שוב ושוב במהלך השיחה, הצהובים לקו בשנה שעברה בכימיה הקבוצתית, כשגם לא מעט מתיחויות ועימותים מילוליים נרשמו בין השחקנים בחדר ההלבשה. "היו לנו שחקנים איכותיים מאוד מבחינה אישית, אנשים נהדרים, אבל כמובן שבכדורסל כולם צריכים להיות על אותו דף במטרה לשחק טוב", מודה צירבס, "ברור שבחדר ההלבשה הייתה קצת אי הבנה, קצת בעיות, אבל אני לא חושב שזה השפיע עלינו כל כך על המגרש".

במדי מכבי תל אביב
במדי מכבי תל אביב. "המשחק נגד ירושלים חשוב לי אישית" (עדי אבישי)

אחרי שלא מצא את מקומו במכבי תל אביב, ומכיוון שהקבוצה רצתה לערוך שינויים בסגל, היה זה צירבס ששילם את המחיר כשנשלח לבאיירן מינכן שספגה כמחצית מחוזהו. בקיץ, לצהובים היתה אפשרות להשיב את השחקן שהיה חתום לעונה נוספת, אך כחלק מניקוי האורוות המאסיבי שהתרחש הקיץ ביד אליהו ראשי הקבוצה והצוות המקצועי החליטו שאין לסנטר הגרמני מקום בסגל המתחדש.

כעת צירבס פותח את עונתו השניה במועדון הגרמני והציפיות מהם גבוהות. באיירן מינכן נחשבת לאחת הקבוצות החזקות ביורוקאפ, אם לא החזקה שבהן, כשהמטרה המרכזית שניצבת לעיני המועדון היא זכיה במפעל או בליגה הגרמנית כדי לקבל כרטיס ליורוליג בעונה הבאה. "אני גרמני כך שבאיירן זה פחות או יותר הבית שלי", אומר הסנטר על ביתו החדש, "אני חושב שאנחנו מקצוענים מספיק כדי לעמוד בציפיות. אנחנו רוצים להצליח כמה שרק נוכל ולעמוד במטרות שיש לנו".

למשחקים נגד הפועל ירושלים יש עוד משמעות בשבילך?
"כמובן. אני עדיין תומך במכבי וירושלים היא היריבה הגדולה שלהם בליגה, כך שכמובן שיש לזה משמעות גדולה עבורי".

שילם את המחיר
שילם את המחיר. צירבס (עדי אבישי)

אני מניח ששמעת שהפועל ירושלים שחררו את קרטיס ג'רלס ושהם במאזן 2:0 כרגע ביורוקאפ.
"אני לא חושב שאנחנו בעמדה שיכולה להמעיט באף אחד. אני חושב שהפועל עדיין קבוצה טובה מאוד. אני יודע שהם יחזרו, ילחמו וישיגו את התוצאות שהם רוצים, אבל כמובן שאנחנו מגיעים במטרה לנצח".

הצטרפו לדף הפייסבוק של רוני כהן – ווינר שוט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי