הפועל ירושלים עשויה להחתים בקרוב שחקן פנים נוסף

אלן אומיץ' מול מאיק צירבס
אלן אומיץ' מול מאיק צירבס | דני מרון

מעבר לחיפוש אחר מחליף לג'רלס, האדומים מחפשים גבוה בעל אוריינטציה הגנתית. במועדון מנסים לשמור על אופטימיות לאחר ה-91:83 לבאיירן מינכן: "לא נעלה מהמקום הראשון, אבל נמשיך להילחם עד הסוף". צפו בתקציר

(גודל טקסט)

הפועל ירושלים ממשיכה לאבד גובה באירופה לאחר שהפסידה אתמול (רביעי) 91:83 לבאיירן מינכן, בדרך למאזן 3:0 ביורוקאפ. את המשחק אפשר לחלק לשני חלקים: שלושת הרבעים הראשונים בהם הגרמנים הראו עליונות מוחלטת והובילו בפער ניכר על המארחים (כולל 12:31 בסיום הרבע הראשון), והרבע הרביעי בו התהפכו היוצרות כשהאדומים היו עם ידם על העליונה.

באיירן עלתה כבר ליתרון 23 נקודות בפתיחת הרבע האחרון, אך ריצה מדהימה של המארחים מחקה את ההפרש וכפתה משחק צמוד בסיום. אם תחילת המשחק אופיין ברפיון הגנתי, חוסר תיאום התקפי והמון עצבים ותסכול על הספסל הירושלמי, הרבע האחרון הוכיח שאפשר גם אחרת כששחקניו של קציקאריס עצרו את הגרמנים על 13 נקודות, רצו בכל הזדמנות בהתקפה ושילהבו את הקהל שהתגעגע לכדורסל איכותי בארנה.

למרות הפגמים הרבים שעלו במהלך המשחק, בירושלים מעדיפים להתייחס בעיקר לרבע הרביעי בו הם הפגינו יכולת גבוהה. התחושה בקבוצה כעת היא שבמידה והם ירצו ויתאמצו, הם יוכלו לייצר כדורסל איכותי ולגבור על יריבות חזקות. "אנחנו יכולים לשחק כמו ששיחקנו בדקות האחרונות גם במהלך שאר המשחק", התייחס קציקאריס לריצה בסיום, "זה הכל עניין של אמונה". בסיום המשחק המאמן ביקש משחקניו לשחק באותה אינטנסיביות של הדקות האחרונות במהלך כל המשחק, ותהה מדוע היכולת הזאת הגיעה רק בסיום ולא בתחילת ההתמודדות.

הבעיה של האדומים היא שהם צנחו כעת למאזן 3:0 שיקשה עליהם להעפיל לשלב הבא במפעל. בירושלים מודעים לבור אליו נכנסו ומקווים לצאת ממנו בהקדם, כשכבר בשבוע הבא הם יתארחו למשחק חשוב אצל רג'יו אמיליה. אחד התהליכים שעשויים לעזור להם למימוש המטרה הוא החתמתו של רכז שייכנס לנעליו של קרטיס ג'רלס, שעד כה לא נמצא לו יורש ראוי. בקבוצה עשויים להחתים גם בעתיד הקרוב גבוה הגנתי שיחזק את השמירה על הטבעת ויוסיף מימד של קשיחות לקבוצה. בצוות המקצועי לא מרוצים מההגנה בצבע עד כה וצירופו של שחקן כזה צפוי לשדרג אותם בצורה ניכרת.

"ברבע האחרון הרמנו את האינטנסיביות ההגנתית וזה רק מראה איך אנחנו צריכים להיות למשך כל המשחק", אמר יוגב אוחיון בהתייחסו לריצה בסיום, "חבל שהתחלנו כשכבר היינו במינוס 20, היינו בעמדה לחזור למשחק ולנצח. היה חסר לנו פוש אחרון, אבל אסור לנו להסתמך על דברים כאלה. חשוב להמשיך לעבוד קשה, לא להסתכל על ההפסדים האלו כעל סוף העולם. אם נמשיך לרוץ ולהשיג סלים קלים הכל יהיה יותר טוב". הרכז התייחס גם למצב הבעייתי בו נמצאת קבוצתו: "אנחנו ב-3:0 אבל הכל אפשרי. אנחנו לא נופלים מאף קבוצה ואם נשחק הגנה טובה כמו ברבע האחרון נוכל לנצח את המשחקים הבאים. אנחנו צריכים לשחק כדורסל יותר טוב, גם הגנתית וגם התקפית וזה מתחיל באינטנסיביות".

אלן אומיץ'. ירושלים מודאגת מהרכות בצבע (דני מרון)
אלן אומיץ'. ירושלים מודאגת מהרכות בצבע (דני מרון)

אוסטין דיי, שקלע 28 נקודות ויצא בחמש עבירות לאחר שנשרקה לחובתו עבירה טכנית, הוסיף: "היינו צריכים להיות מרוכזים מההתחלה, הם קבוצה מצוינת וחכמה היינו צריכים לעשות דברים נכון מהתחלה, ולא כמו הרבע הראשון והמחצית הראשונה. זה לא יכול להיות, אנחנו קבוצה שונה במחצית השנייה וצריך לשמור על אינטנסיביות טובה". כשהפורוורד נשאל אם באיירן טובה יותר מירושלים, הוא התעצבן וענה: "אתם חושבים ככה? זו דעתכם האישית, לא שאלה. אם הם היו טובים מאיתנו לא היינו חוזרים".

"ברבע הראשון כשאתה במינוס 16 מול קבוצה בסדר גודל של באיירן כמעט בלתי אפשרי לחזור", סיכם יותם הלפרין, "חבל שהעלינו את האגרסיביות רק ברבע האחרון, כי הוכחנו שאם אנחנו אגרסיביים אנחנו יכולים לעמוד מולם. אני לא חושב שאף אחד חשב שאפשר לשחק חמש דקות ולנצח. לפעמים כשאתה עם הגב כל כך לקיר אתה מתחיל להביא את האנרגיות שלא הבאת בהתחלה. אנחנו צריכים להביא קודם כל את האגרסיביות והרצון הבלתי נגמר לנצח כמו שעשינו ברבע האחרון".

הקפטן התייחס גם למאזן של קבוצתו: "יש עוד שבעה משחקים אבל אין ספק שנכנסנו לבור. זה לא ילך ויהיה יותר קל. יש לנו משחקים קשים באיטליה ומול גלאטסראיי ומהר מאוד אנחנו יכולים למצוא את עצמנו ב-5:0, אבל אם נלמד מהרבע האחרון אני חושב שיהיה בסדר. סביר להניח שלא נעלה מהבית הזה מהמקום הראשון, אבל נעשה את המקסימום בכל משחק ונקווה שיהיה בסדר. שיחקנו בלי ג'רלס, קינזי ואליהו, פתאום נעלמו לנו שלושה שחקנים שהם בכירים ומשמעותיים. אבל אני לא חושב שזו הסיבה שהפסדנו היום, אלא רק בגלל שלא באנו אגרסיביים בחצי הראשון".
 

עוד באותו נושא:

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי