ליאור אליהו בשפל חסר תקדים: "לא מבין למה הוא לא שיחק"

ליאור אליהו
ליאור אליהו | עדי אבישי

האלופה השיגה את ניצחונה הראשון ביורוקאפ 61:63 על רג'יו אמיליה, במשחק בו לא שותף הפורוורד ולא לשניה. בקבוצה מקווים כי ההישג ירגיע מעט את האווירה בחדר ההלבשה, קציקאריס: "זה היה משחק מכוער". צפו בתקציר

(גודל טקסט)

זה היה קשה ולקח ארבעה מחזורים, אבל הפועל ירושלים רשמה את ניצחונה הראשון ביורוקאפ לאחר שגברה אמש (רביעי) 61:63 על רג'יו אמיליה.

מלבד הניצחון עצמו, לירושלים אין הרבה נקודות אור לקחת מההתמודדות מול האיטלקים לאחר שהפגינו יכולת חלשה במיוחד מול יריבה בינונית.

גם בבירה מבינים שאם מנגד הייתה ניצבת קבוצה איכותית יותר זה היה נגמר בהפסד נוסף, ולמרות היריבה החלשה ירושלים ניצחה בשיניים לאחר שפיגרה במשך רוב המשחק, עם תצוגת התקפית לא מספקת. הציפיה הראשונית מהאדומים העונה היתה להציג משחק התקפה שוטף עם סקור גבוה, אך במקום זאת הם קלעו באחוזים נמוכים מכל הטווחים, כולל 23% מחוץ לקשת, ומסרו עשרה אסיסטים בלבד לעומת 11 איבודים.

קציקאריס
קציקאריס. משחק מכוער (דני מרון)

"זה היה משחק מכוער", הודה המאמן פוטיס קציקאריס בסיום, "זה לא היה משחק יפה לצופים, אבל זה משחק שניצחנו בדרך שבה רצינו – עם המון מאבקים והקרבה. כולנו ידענו שאנחנו היינו במצב קשה במפעל הזה ואנחנו עדיין במצב כזה. אני חושב שיש לנו כישרון ואם נמשיך עם אותה הגישה יקרו לנו דברים טובים".

בירושלים כאמור מעדיפים להתרכז בניצחון עצמו, שמשפר את הסיכויים להעפיל לשלב הבא. הניצחון החשוב על האיטלקים צפוי גם להרגיע מעט את האווירה המתוחה בחדר ההלבשה אך נראה כי לפחות שחקן אחד יצא מאוכזב מהערב הזה. ליאור אליהו, שגם כך לא מרוצה ממעמדו בקבוצה ומדקות המשחק המעטות להן הוא זכה במשחקים האחרונים, לא שותף כלל במשחק מול האיטלקים. הפורוורד היה מתוסכל על הספסל והתקשה להבין מדוע הוא לא ראוי להזדמנות בזמן שהקבוצה רושמת ערב התקפי בינוני ומטה. הקרדיט שהמאמן היווני מעניק לאליהו יורד ממשחק למשחק, וכעת הגיע לשפל חסר תקדים.

מי שניצח לירושלים את המשחק היה ג'רום דייסון שהרשים עם 22 נקודות ופעולות מכריעות במאני טיים כשקבר שלשה קריטית בדקה האחרונה שהביאה לקבוצתו את הניצחון החשוב. זו הייתה גם הופעת הבכורה העונה של טרנס קינסי שקיבל יותר מ-12 דקות אך נראה חלוד עם 3/0 מהשדה. "הוא צריך עוד זמן", אמר המאמן בנוגע לתפוקה של הפורוורד, "אבל הוא נתן את הכול למען הקבוצה".

ליאור אליהו
ליאור אליהו. שפל חסר תקדים (עדי אבישי)

"זו זריקה שהייתי צריך לקחת", סיכם דייסון, "ידעתי שיהיה לא קל, רק רציתי למצוא מישהו או להגיע לסל ועשיתי את המוטל עליי. במשחקים האחרונים לא פתחנו בצורה הנכונה ובזבזנו אנרגיות על לנסות לחזור. הפעם היו לנו עליות וירידות אבל שיחקנו טוב ברוב שלבי המשחק והיינו מאוחדים. אני לא יודע כמה אסיסטים היו לנו, אבל שיחקנו בצורה נכונה. אני מרגיש טוב לקראת המשך הקמפיין ביורוקאפ. הראינו למה אנחנו מסוגלים ומה שחשוב כעת זה לשמור על כך לאורך משחק שלם. אנחנו יודעים עכשיו כיצד זה מרגיש לנצח וצריכים לנצל את האנרגיות האלה להמשך".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי