קציקאריס עשוי לסיים את תפקידו בהפועל ירושלים, האוהדים דורשים לפטרו

פוטיס קציקאריס
פוטיס קציקאריס | דני מרון

המאמן ספג דלי פופקורן מהאוהדים הזועמים, אורי אלון נכנס בכעס לחדר ההלבשה ואליהו סירב לדבר עם התקשורת. לחץ גדול בהפועל ירושלים לאחר ה-91:81 לגלאטסראיי ביורוקאפ, הלפרין: "מכה קשה". צפו בתקציר

(גודל טקסט)

מפלס הלחץ ממשיך לעלות בהפועל ירושלים בעקבות ההפסד אמש (רביעי) 91:81 לגלאטסראיי. האדומים רשמו הופעה מביכה נוספת, הפעם נגד הטורקים שהיו ללא ניצחון עד כה ביורוקאפ, בדרך למאזן 4:1 וללא ניצחון ביתי בתום הסיבוב הראשון של שלב הבתים.

הזרקורים הופנו בסיום כלפי פוטיס קציקאריס שעשוי לסיים את תפקידו בעקבות המשבר אליו נקלעה הקבוצה, אך החלטה לגביו טרם התקבלה. בירושלים לא ממהרים לקבל החלטות בגזרת המאמן, אך מעמדו נפגע בצורה משמעותית. במועדון מנסים לקבל החלטה בשיקול דעת כשגם שוק המאמנים האירופיים לא שופע חלופות איכותיות, בעוד החתמת מאמן ישראלי נחשבת לאופציה פחות מועדפת על ראשי הקבוצה.

בעוד בהנהלת המועדון לא בטוחים כיצד לפעול, אוהדי הקבוצה מכלים את זעמם בקציקאריס ברשתות החברתיות ודורשים לפטרו "לפני שיהיה מאוחר מדי". כבר במשחק אתמול נשרקו שריקות בוז צורמות ודלי פופקורן הושלך אל המאמן בדרכו לחדר ההלבשה. האוהדים, שחלקם נטשו את האולם לאחר שהבינו שהקרב אבוד, שרו לכבודו של אמארה סטודמאייר ברמז ברור כלפי ההנהלה לגבי השינויים שהם רוצים לראות.

ראשי הקבוצה, ובהם אורי אלון שנכח במשחק, זועמים על המצב אליו נקלעה הקבוצה והבעלים נכנס בסיום המשחק לחדר ההלבשה. אחרי שהצהירו בפתיחת העונה על ציפיותיהם ללכת צעד נוסף במפעל ואף להעפיל ליורוליג, האדומים נמצאים כעת בסיטואציה הפוכה בה הם עלולים לצפות בשלב הבא של היורוקאפ מהבית לאחר הדחה משפילה. בחלומות הגרועים ביותר שלהם ראשי הקבוצה לא חלמו על מאזן ויכולת כאלה בפתיחת העונה ששמים בסיכון את הפרויקט שנבנה בבירה.

פוטיס קציקאריס. עשוי לסיים את תפקידו (דני מרון)
פוטיס קציקאריס. עשוי לסיים את תפקידו (דני מרון)

האווירה בחדר ההלבשה בסיום המשחק הייתה עגומה כשהשחקנים השפילו את מבטיהם ונראו מתוסכלים מהסיטואציה הקשה אליה נקלעו. מי שהיה עצבני במיוחד הוא ליאור אליהו שקיבל שוב מעט דקות על הפרקט. הפורוורד הישראלי שיחק חמש דקות בלבד ברבע הראשון ומאז לא חזר למגרש. אליהו מתוסכל מאוד ממעמדו וסירב לדבר עם התקשורת בסיום המשחק. זו הייתה גם הופעת הבכורה של קיילין לוקאס ששותף לשלוש דקות מבלי להשפיע על המשחק.

"לא ציפינו להפסיד, זה הפסד מאוד כואב", סיפר יוגב אוחיון בתסכול, "חשבנו וציפינו שנחזור למסלול הניצחונות גם פה. לא השכלנו להשיג עצירות, הכדורים נכנסו להם וכל זריקה פתוחה שהייתה להם נכנסה. כל עוד אנחנו לא יכולים להשיג עצירות יהיה לנו קשה לנצח משחקים. אני לא חושב שזה קשור למחויבות. כולם רוצים, כולם מנסים, ואנחנו כן עובדים מאוד קשה מבחינה הגנתית. היום זה לא הספיק".

אוהדי הפועל ירושלים. מתגעגעים לאמארה (דני מרון)
אוהדי הפועל ירושלים. מתגעגעים לאמארה (דני מרון)

"זו סיטואציה לא פשוטה", המשיך הרכז, "אנחנו נילחם ונשחק עד הסוף. אני עדיין מאמין שאנחנו יכולים לעשות את זה. האם יש צורך בשינוי? אני לא מתעסק במה צריך ומה לא צריך. תפקידנו לשחק כדורסל ולשחק כדורסל יותר טוב. אנחנו כרגע לא מספיק טובים".

הקפטן יותם הלפרין הוסיף: "אנחנו מדברים על זה מתחילת השנה. אני חושב שכל פעם שנפתח משחק עם מינוס 17-16 ברבע הראשון, כבר יהיה מאוד קשה לחזור. אנחנו משחקים נגד קבוצות טובות, בטח ביורוקאפ. אני לא חושב שזה קשור למחויבות. כולנו רוצים מאוד, אבל חלק מההתהוות של קבוצה היא שהיא צריכה לעבור דברים קשים בדרך. אני רק מקווה שהדברים הקשים האלה לא יגרמו למצב שאנחנו מסיימים בלי איזשהו תואר. אני לא חושב שזה לא עובד, אני חושב שזה לא עובד מספיק דקות. יש לנו דקות טובות לצד דקות נוראיות ואסור שתהיה הקיצוניות הזו, בטח לא ברמה הזאת. ברגע שאתה משחק מול קבוצה בסדר גודל כזה, במקום שזה מתחיל 0:0 זה תמיד מתחיל מינוס 15 ומאוד קשה לנצח".

אורי אלון. לחץ גדול (דני מרון)
אורי אלון. לחץ גדול (דני מרון)

על המצב ביורוקאפ וסיכויי ההעפלה הוסיף השחקן הוותיק: "אני חושב שזו מכה קשה. אני חושב שזה היה משחק מאוד חשוב מבחינתנו. גם יכולנו לשים אותם (את גלאטסראיי) ב-5:0 וגם יכולנו להיות עם שני ניצחונות. אני מניח שדברים עדיין תלויים בנו וכל עוד זה תלוי בנו מצבנו טוב. אסור לנו להגיע למצב שזה לא תלוי בנו וזה הכי חשוב. הביאו לפה שחקן חדש (לוקאס, ר.כ) ואת השינויים שצריכים לעשות זה המאמן והקבוצה יחליטו. אני לא חלק מהשינויים האלה".

הבהרה בנוגע לידיעה שפורסמה אתמול באתר: בניגוד למה שנכתב, הוויכוח בין אורי אלון לאחד הצלמים היה מילולי בלבד ולא הגיע לעימות פיזי.
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי