פניני, אוחיון והלפרין מחוץ לנבחרת, רחימי מונה לעוזרו של קטש

יוגב אוחיון
יוגב אוחיון | צילום: עדי אבישי

מאמן נבחרת ישראל נפגש עם השלושה וסוכם על סיום דרכם במדים הלאומיים: "האיגוד ימצא דרך להיפרד מהם כראוי בטקס מכובד". כספי בחוץ, ג'ייק כהן יירשם כישראלי. מאמן מכבי חיפה מונה לתפקיד כפי שפורסם בספורט1

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל תחל את דרכה במוקדמות גביע העולם בעוד למעלה מחודש, כאשר תארח את אסטוניה בהיכל שלמה בת"א ב-24.11 וכעבור שלושה ימים תתארח ביוון, וכבר היום (רביעי) המאמן הנכנס עודד קטש פרסם סגל בן 24 שחקנים שכולל בתוכו מספר הפתעות ואף פרידה מכובדת מכוכבי השנים האחרונות.

יש לציין שהסגל עדיין אינו סופי, אלו רשימת 24 השחקנים שיגיעו למפגש ראשון ב-3.11, אולם בכל זאת יש בו בשורה גדולה – המאמן עודד קטש נפגש עם השחקנים הוותיקים גיא פניני, יוגב אוחיון ויותם הלפרין, ממובילי נבחרת ישראל בשנים האחרונות, וסוכם על פרידתם מהנבחרת אחרי שנים רבות של ייצוג המדינה.

לפי הודעת איגוד הכדורסל, "שחקנים אלו תרמו רבות לנבחרת ישראל במשך שנים רבות מאוד, הצעידו את הנבחרת להישגים והאיגוד ימצא דרך להיפרד מהם כראוי בטקס מכובד בעתיד". יש לציין שהסגל גם אינו כולל את הקפטן עמרי כספי, שכמו כל שחקני ה-NBA לא יהיו חלק מהנבחרות הלאומיות בשני החלונות הראשונים בנובמבר ובפברואר.


הלפרין נפרד, כספי יישאר בארה"ב (דני מרון)

מי שנכלל בסגל ואינו יירשם כמתאזרח הוא ג'ייק כהן, שמהאיגוד נמסר כי "לאחר מאמצים גדולים של איגוד הכדורסל, קיבל השבוע כהן את אישור פיב"א לשחק כישראלי ולא כמתאזרח". היות וכהן לא נולד בארץ, על האיגוד היה להציג את זיקתו למדינה, דבר שהתאפשר בזכות יהדותו ושפיב"א אישרה. מנגד, הסגל אינו כולל את הקפטן עמרי כספי, שכמו כל שחקני ה- NBA לא יהיו חלק מהנבחרות הלאומיות בשני החלונות הראשונים בנובמבר ובפברואר.

עדיין לא ברור אם שחקני היורוליג, ובהם נציגיה הישראלים של מכבי תל אביב יוכלו לקחת חלק בטורניר. ראשי פיב"א והיורוליג עדיין מנהלים מגעים שיביאו לפתרון הסכסוך, אולם כרגע לא נרשמה פריצת דרך ולא ברור מה יעלה בגורל השחקנים שיזומנו. מאוחר יותר, הודיעה הוועדה המקצועית של איגוד הכדורסל כי עופר רחימי ודרור כהן ישמשו בעוזריו של עודד קטש, שהופיע בפני הוועדה וסיפר על התוכניות שלו לטווח הקצר והארוך. רחימי, שעל מועמדותו לתפקיד העוזר של קטש פורסם לראשונה בספורט1, היה בקיץ האחרון עוזרו של אריאל בית הלחמי בנבחרת האולימפית שסיימה במקום השישי באוניברסיאדה בטייפה וכהן שמש כעוזרו של אורן אהרוני בנבחרת הקדטים. בנוסף, אריאל בית הלחמי כמאמן הראשי של נבחרת העתודה, אחרי הקדנציה המוצלחת בנבחרת כאשר שאר המינויים ייקבעו במועד מאוחר יותר. 

הסגל המלא:
שון דוסון, תום מעיין, גל מקל, עמית שמחון, בן אלטיט, חואקין שוכמן, תמיר בלאט, ג'ו אלכסנדר, בר טימור, ריצ'ארד האוול, ליאור אליהו, תומר גינת, רפי מנקו, עוז בלייזר, דניאל קופרברג, נתנאל ארצי, עידן זלמנסון, כרם משעור, איתי שגב, ג'ייק כהן, יובל זוסמן, יפתח זיו, איגור נסטרנקו, אלישי כדיר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי