גאודלוק, דיברתלומאו, ג'רלס, בל ומשעור בחמישיית העונה

מסיבת העיתונאים של מנהלת הליגה
מסיבת העיתונאים של מנהלת הליגה | צילום: אלן שיבר

מנהלת הליגה פרסמה את המצטיינים, ורגאס שחקן ההגנה. סיגרס השחקן השישי. פרנקל תקף את השופטים: "חייבים להבין שהם לא ההצגה", שיבק: "מכבי ת"א רעבה לאליפות"

(גודל טקסט)
מנהלת הליגה ערכה היום (שישי) את מסיבת העיתונאים החגיגית לקראת אירוע הפיינל פור שיתקיים בשבוע הבא. באירוע השתתפו המאמנים והקפטנים של ארבע הקבוצות – מכבי תל אביב, הפועל ירושלים, מכבי חיפה ומכבי ראשון לציון. לאחר מכן התקיים טקס קבלת הפרסים האישיים למצטייני הליגה בקטגוריות השונות (הפרטים למטה).


יו"ר המנהלת שמואל פרנקל פתח: "הסדרות נהדרות, אבל זו לא החלטה שלי. במנהלת יש שתי קבוצות, חלק רוצים להשאיר את הפיינל פור וחלק רוצים סדרות. אין שום סיבה שישראל לא תהיה כמו כל הליגות בעולם. בסדרות גם הקטנות יתחזקו ויקבלו כסף אז יהיה להם יותר סיכוי לקחת את הגביע. מצד שני, יש הטוענים שפיינל פור מאפשר להם לזכות סוף סוף באליפות. אפשר גם לעשות סדרות ברבע הגמר ובחצי הגמר ומשחק או שניים בסוף. אפשר ללכת על כל מני שיטות. ההחלטה היא לעוד שנתיים נוספות במסגרת הפיינל פור, אולי בסיום העונה הבאה ישתנו דברים".




"אני חושב שאין אחידות בשריקות. אני שמח שיום לפני המשחק באילת הוצאתי קול קורא שייגשו יותר למוניטורים ולשמחתי באילת ניגשו פעמים למוניטור ושינו את השריקה. אחרת זה היה עלול לשנות את התוצאה. אני חושב שצריך לעשות יותר מחשבה. יש המון אי נוחות אצל בעלי קבוצות לגבי שיבוץ שופטים, אני חושב שצריך לעשות שיבוץ על ידי מחשב, זה היה פותר את כל התלונות. אין לי פרטנר באיגוד בנושא הזה. אין ספק שבעלי קבוצות ושחקנים משחקים כל השנה ולפעמים יכולים לעוף מרבע הגמר או חצי הגמר על טעות שיפוט. אסור שדבר כזה יקרה. צריך יותר דו שיח עם איגוד השופטים על מנת לשנות את זה בשנה הבאה ולפנות יותר למוניטור".


מאמן מכבי ת"א אריק שיבק: "יצא לי בשנתיים האחרונות גם עם אילת וגם עם ראשון לציון לשחק נגד מכבי חיפה ולשמחתי פעמיים הקבוצות שלי ניצחו. האופי במכבי חיפה וה-
DNA נשאר. האגרסיביות וההגנה החזקה נשארו. אנחנו מאוד מכבדים אותם. אני יכול לומר לך שאני חדש במכבי ת"א, אבל הקבוצה רעבה לתואר האליפות אחרי שנתיים שלא לקחנו אליפות. אנחנו נותנים למכבי חיפה הרבה כבוד, זו קבוצה שונה לחלוטין מבני הרצליה שפגשנו ברבע גמר. יש לנו כלים לעשות התאמות גם מול הרצליה וגם מול חיפה ונעשה הכל כדי להגיע לגמר".


קפטן מכבי ת"א גיא פניני: "בפיינל פור יש לחץ אצל כל אחד ואחד. אנחנו מאוד שמחים שזה אצלנו בהיכל ומאמינים שהקהל שלנו יגיע וייתן את האנרגיות שהוא יודע לתת. אנחנו מעדיפים לשחק בבית. הלחץ יעלה, אבל אנחנו יודעים להסתדר עם זה".



אריק שיבק ושמואל פרנקל (אלן שיבר, מנהלת הליגה)
אריק שיבק ושמואל פרנקל (אלן שיבר, מנהלת הליגה)


מאמן הפועל ירושלים סימונה פיאניגאני: הגענו לפיינל פור בזכות האישיות שלנו וזה לא משהו שעשינו מהיום. השתמשנו בחוזקות של השחקנים שלנו. כל הקבוצות שהגיעו לכאן מוכנות ויהיה קשה לכולנו. אני עובד על לנצח את מכבי ראשל"צ קודם כל ולאחר מכן נראה אם נעפיל לגמר ואז כמובן נהיה שמחים. בעונה הזו, השחקנים הללו עושים עונה מדהימה ואני גאה להיות המאמן שלהם. כשהסתיימה העונה כמו כל מאמן וקבוצה נשב עם ראשי ההנהלה. אם יש שמועות לגביי כמו מעבר, זה לא אומר שום דבר. אני מאוד שמח עם הקבוצה שלי. אנחנו בפיינל פור ואנחנו אחת הקבוצות הטובות בישראל. מגיע לשחקנים שלי הרבה כבוד".


קפטן הפועל ירושלים יותם הלפרין: "ידעתי שאקבל שאלה על כך שאנחנוו פייבוריטים. להזכירכם בשבועות האחרונים בסיום הליגה לא חשבנו שנהיה בפיינל פור. הקבוצות שסיימו במקום הראשון והשני לא נמצאות בפיינל פור ולכן הכל פתוח. מגיע מברוק לאריק אלפסי ולנהריה שעשו סדרה ענקית והיו מרחק נגיעה מלהיות כאן במקומנו. אני לא חושב שבמשחק אחד אפשר לדעת איך זה יתפתח ומה יקרה. נשתדל להביא את העומק שלנו. ראשון לציון קבוצה מאוד מנוסה ומסוכנת ולא סתם ניצחה את אילת בסדרה. בטח בגזרת הישראלים, יש להם עומק יותר גדול משלנו. הכל הולך הפוך העונה בליגה ואני בטוח שיהיו הפתעות גם בפיינל פור".


סימונה פיאניג'אני ויותם הלפרין (אלן שיבר, מנהלת הליגה)
סימונה פיאניג'אני ויותם הלפרין (אלן שיבר, מנהלת הליגה)


מאמן מכבי ראשל"צ שמוליק ברנר: "לא משנה מי פייבוריט בעיני העיתונאים. יש לנו קבוצתיות, רוח ואמונה. ככה עשינו את זה בעונה שעברה. אני אומר לשחקנים שאליפות היא דרך ולא תוצאה, אלופים לא תמיד מנצחים אבל מביאים את אותה רוח לכל משחק וזו התוכנית שלנו".


קפטן מכבי ראשל"צ ניצן חנוכי: "הניסיון חשוב ומשמעותי ויש לנו ישראלים שעברו דבר או שניים שהיו במעמדים הללו. אבל גם מולנו יש קבוצה עם שחקנים מנוסים לא פחות ולכן זה מתאזן".


קפטן מכבי חיפה עוז בלייזר: "זה פיינל פור ראשון בשבילי. אנחנו מחכים מאוד למעמד הזה וחיכינו לו עונה שלמה. יש לחץ ומשתדלים לקחת את זה לכיוון חיובי ולרתום את זה לנחישות".

 

 לאחר מסיבת העיתונאים התקיים טקס חלוקת הפרסים למצטייני הליגה בקטגוריות השונות/ פרסי השחקן המצטיין והמאמן המצטיין יחולקו במהלך אירוע הפיינל פור:

 

השחקן המשתפר – עידן זלמנסון (מכבי ראשל"צ), רפי מנקו (הפועל אילת)

 

השחקן השישי – ג'ייסון סיגרס (הפועל גלבוע/גליל)

 

תגלית העונה – תומר גינת (הפועל תל אביב)

 

שחקן ההגנה – גרגורי ורגאס (מכבי חיפה, שנה שנייה ברציפות)

 

חמישיית העונה – אנדרו גאודלוק (מכבי ת"א), ג'ון דיברתלומאו (מכבי חיפה), קרטיס ג'רלס (הפועל ירושלים), ג'יימס בל (הפועל חולון), כרם משעור (בני הרצליה)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי