מייקל רול חתם במכבי ת"א ובעקבות כך נחתך מנבחרת טוניסיה

מייקל רול
מייקל רול | מכבי תל אביב - האתר הרשמי

הצהובים הודיעו על צירופו של הגארד האמריקאי בעל האזרחות הטוניסאית (30, 1.98), ששיחק בבשיקטאש. בטוניסיה החליטו בעקבות זאת: לא יזומן יותר לנבחרת. צפו בביצועיו

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב הודיעה היום (שני) על החתמתו של מייקל רול, גארד אמריקאי המחזיק באזרחות טוסניאית, לעונה אחת עם אופציה לעונה נוספת.

רול (בן 30, 1.98 מטר) נולד בקליפורניה ובוגר מכללת UCLA המפורסמת עמה הגיע שלוש פעמים לפיינל פור הארצי. בעונה האחרונה שלו במדי הברוינס (2010) הוא היה הקלע המוביל של המכללה עם 14.1 נק' ונבחר לחמישיית העונה במחוז שלו. רול מחזיק גם בשיא המכללה למספר המשחקים ששיחק ב-UCLA (147).

נשיא ההתאחדות הטוניסאית הודיע שבעקבות החתימה במכבי ת"א, רול לא יוזמן לשחק עם הנבחרת באליפות אפריקה בסנגל. הנשיא דיבר עם כלי התקשורת וטען שהשחקן אמר למאמן הנבחרת, מריו פאלמה, שימשיך בליגה הטורקית והמעבר לישראל הפתיע את כולם. עוד טען הנשיא שרול מעוניין להמשיך לייצג את הנבחרת, אך ההחלטה הסופית לוותר עליו התקבלה ובהתאחדות לא יתפשרו. 

התחנה הראשונה שלו באירופה הייתה בעונת 2011 כששיחק במדי בורנובה הטורקית ובהמשך עבר לאנטוורפן הבלגית. בעונת 2013 חתם בספרד והגיע עם סראגוסה לחצי-גמר הפלייאוף כשהוא תורם 11.8 נק' ו-3.0 ריב' למשחק. בעונה לאחר מכן שיחק עם סראגוסה ביורוקאפ וקלע 9.8 נק' למשחק. בשלוש העונות האחרונות רול שיחק בעיקר בטורקיה. תחילה באנקרה, וב-2016 במדי אדמיר הטורקית סיפק מספרים נפלאים של 16.5 נק', 4.7 אס' ו-4.7 ריב' עם 45.5 אחוז ל-3 ונבחר לאולסטאר הטורקי. הוא עבר לספרד לבאסקוניה רגע לפני הפלייאוף.

בעונה שעברה שיחק בבשיקטאש הטורקית, עמה הגיע עד לגמר הפלייאוף שם הפסידה לאלופת אירופה פנרבחצ'ה, וסיפק נתונים של 11.2 נק' ו-4.6 אס' בליגה לצד 11.8 נק' ו-4.7 אס' בליגת האלופות של פיב"א עם 42.9 אחוז מחוץ לקשת.

מייקל רול. חיזוק לקו האחורי (טוויטר)
מייקל רול. חיזוק לקו האחורי (טוויטר)

במקביל, הצהובים ביקשו מיוגב אוחיון להמתין מעבר לסיום האופציה בחוזהו כדי שיוכלו להודיע לו אם הוא יישאר בקבוצה בעונה הבאה. בצוות המקצועי מעריכים את תרומתו של אוחיון ורוצים שהוא ימשיך בקבוצה, אך על המועדון להודיע לרכז עד יום רביעי אם הם מממשים עליו את האופציה לעונה הבאה בגובה חצי מיליון דולר או משחררים אותו תמורת פיצוי כספי.

הקבוצה ביקשה כאמור מהגארד הארכה כדי לבחון את המצב ולמנוע סיטואציה בה משולם לו פיצוי שלאחריו הוא חותם מחדש. סיבה נוספת היא שראשי המועדון מנסים להעביר את גל מקל לקבוצה אחרת ובכך לפנות מקום לאוחיון. הצהובים לא מעוניינים בשירותיו של הרכז שהפגין יכולת ירודה והם מוכנים לספוג מחצית משכרו (600 אלף דולר) ומציעים אותו לקבוצות באירופה תמורת 300 אלף דולר.

גם אנדרו גאודלוק לא אמור להמשיך במועדון לאחר שהצוות המקצועי קיבל החלטה שלא לממש את האופציה בחוזהו לעונה נוספת. הצלף האמריקני החזיק באופציה לעונה נוספת עבור שני מיליון דולר, אך הצהיר כי הוא מוכן להתגמש כלכלית כדי להישאר במועדון ולהפוך את הקבוצה לבית השני שלו, אלא שבמכבי החליטו שלא להחתימו מחדש והוא יפוצה במאתיים אלף דולר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי