סמית' שוחרר ממכבי ת"א ופרש: "הגוף לא מאפשר לי להמשיך"

דווין סמית'
דווין סמית' | צילום: עדי אבישי

הפורוורד בן ה-34, ששיחק בשורות הצהובים בשש השנים האחרונות וזכה עמם בכל תואר אפשרי, פרש לאחר שתוצאות הבדיקות שעבר הבהירו כי לא יהיה כשיר לשחק: "הילדים שלי גדלו כאן וישראל תמיד תהיה חלק מאיתנו"

(גודל טקסט)

דווין סמית', שהגיע בקיץ 2011 למכבי תל אביב והפך לאחד השחקנים המשמעותיים ביותר במועדון, שוחרר מהקבוצה היום (רביעי) ולמעשה פרש מכדורסל בגיל 34 לאחר שתוצאות הבדיקות המקיפות שעבר הראו כי הוא אינו כשיר לשחק כדורסל מקצועני – כך לפי הודעת המועדון.

"אנחנו רוצים להודות לדווין על תקופתו בקבוצה ומעל לכל, על גביע אירופה מתוק במיוחד", נכתב בהודעתה הרשמית של מכבי תל אביב, "סמית' ללא ספק ייזכר לא רק בזכות היותו שחקן מקצוען ומוכשר, אלא גם בזכות אישיותו יוצאת הדופן והחיבור שלו למועדון, לאוהדים ולמדינה".

דווין סמית', ששחרורו ממכבי תל אביב היה על הפרק זמן רב, מסר באמצעות דוברות המועדון: "למרות שרציתי להמשיך לשחק עבור אוהדי מכבי וללבוש את החולצה הצהובה, אני מצטער לומר שהגוף כבר לא מאפשר לי להמשיך להיות שחקן של מכבי בצורה מקצוענית. אני והמשפחה שלי, בילינו כאן ב-6 השנים האחרונות, הילדים שלי גדלו כאן וישראל תמיד תהיה חלק מאיתנו וכמובן כך גם מכבי.


סמית' מניף את גביע המדינה. זכה בכל תואר אפשרי עם מכבי ת"א (עדי אבישי)

"אני רוצה להודות מעומק הלב לבעלים ולהנהלה שהבינו את המצב שלי והתייחסו אליי כאחד משלהם. אני רוצה לאחל למכבי הצלחה בעונה הקרובה. אני מקווה שהשחקנים ישחקו חזק ויחזירו את ההנאה לכל אוהדי מכבי בכל העולם. יאללה מכבי!".

סמית' (34, 1.98) הגיע לראשונה למכבי תל אביב בקיץ 2011 לאחר שעבר במספר תחנות באירופה ובהן אבלינו, פנרבחצ'ה ובנטון טרוויזו. הוא נחשב לדמות מוערכת בקבוצה ולאחד השחקנים האהובים בחדר ההלבשה בשל אופיו השקט והנוח. סמית' האריך פעמיים את חוזהו במכבי תל אביב, כשחוזהו האחרון היה אמור להפוך אותו לזר בעל מספר העונות הרב ביותר במועדון (7 במספר, אחת יותר מניקולה וויצ'יץ'), אולם מצבו הבריאותי שהגביל אותו בעונות האחרונות גרם לו לפרוש ממשחק פעיל.


דווין סמית'. אחד העוגנים, אבל גם מהאחראים לקריסה בשנים האחרונות (אודי ציטיאט)

סמית' נחשב לאחד העוגנים של הצהובים בעשור האחרון כשגולת הכותרת שלו היא זכייתו ביורוליג בעונת 2013/14 יחד עם טייריס רייס ודייויד בלאט ובחירתו לחמישיה השניה של המפעל ב-2015. הפורוורד הוותיק מחזיק גם בחמישה גביעי מדינה ונבחר פעמיים לחמישיית העונה בליגת העל, אך אחראי גם לכך שהקבוצה זכתה בשתי אליפויות בלבד בשש השנים בהן שיחק בקבוצה.

כאמור בשנים האחרונות סבל סמית' מכאבים בברכיים שהגבילו אותו וגרמו לו להחסיר חלק מהמשחקים. בתחילת העונה שעברה התקבלה החלטה בצוות המקצועי שלא לרשום את הפורוורד למשחקי הליגה ולהעניק לו מנוחה כך שיתמודד רק במסגרת אחת. הוא שב לשחק בליגה רק לאחר השתתפותו בגביע, אבל לא הצליח לעזור לצהובים לזכות באליפות נוספת.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי