שמעון מזרחי: לא נעשה עוד רכבת הרים בכל מה שנוגע למאמן

שמעון מזרחי
שמעון מזרחי | עדי אבישי

מכבי ת"א פתחה עונה במסע"ת חגיגית והציגה את איתי שגב כקפטן ( "אנחיל לשחקנים את ערכי מכבי"). ספאחיה: "נציג כדורסל שיחזיר את האוהדים, המטרה - פלייאוף יורוליג". היו"ר: "הקיץ לא התערבנו מקצועית"

(גודל טקסט)

"המטרה העיקרית שלנו היא להחזיר את אוהדי מכבי להיכל, להיאבק על פלייאוף היורוליג וכמובן על התארים בישראל", כך אמר נבן ספאחיה מאמן מכבי תל אביב במסיבת העיתונאים המסורתית לרגל תחילת העונה, "אני חושב שהראינו במהלך משחקי ההכנה שנשאף לשחק אגרסיבי בשני צדי המשחק. אנחנו רוצים לשחק בקצב טוב עם ספסל טוב ולעשות רוטציה רחבה. אמרתי לכל השחקנים שב-1 באוקטובר המירוץ מתחיל וזה זמן ארוך ויקרו בו הרבה דברים".

על ההרגשה האישית שלו לחזור לקדנציה שנייה: "אני מאוד שמח להיות כאן. מכבי ת"א וכל השחקנים הללו הם מיועדים לנצח, אין שום תירוץ בשבילנו גם אם אנחנו קבוצה חדשה", אמר הקרואטי, "לשחק כדורסל בלי אוהדים בתל אביב זה אסון, ואני מקווה שכל האוהדים ישובו. היה לי הכבוד לאמן מול האוהדים הנפלאים שלנו ואני מאחל לשחקנים לחוות את מה שחוויתי בזמני עם האוהדים האלו".

על ההכנות לעונה: "התנאים תמיד יכולים להיות טובים יותר, אבל עשינו מה שעשינו וזה מה שיש לנו עכשיו. מכבי שיחקה בעונה שעברה 73 משחקים. אני לא צריך הרבה משחקים בטרום עונה, איבדנו את נוריס קול בגלל פציעה וזה יכול לקרות בכל מקום ולא רק באולמות נידחים".

על החיבור של הסגל: "לפעמים קשה לחזות מה יקרה עם חבורה חדשה לגמרי שמשחקת ביחד. ראינו כמה דברים טובים וכמה בעיות בכרתים. אנחנו צריכים להסתגל לרמת היורוליג ואני מבקש סבלנות".


מזרחי וספאחיה. "מצפים לראות שחקנים רעבים" (עדי אבישי)

גם היו"ר הוותיק (עונה 49 בתפקיד) שמעון מזרחי נכח במסע"ת ופתח אותה עם בשורה: "קרוב ל-9000 אוהדים כבר הבטיחו את מקומם בהיכל וזה מספר מרשים. אותם כרטיסים שיישארו למשחקי הקבוצה בארץ ובחו"ל ימכרו ככרטיסים בודדים".

על בניית קבוצה חדשה: "ספאחיה מכיר היטב את המועדון וכך גם עוזריו גיא גודס וטל בורשטיין. אנחנו מצפים לראות שחקנים רעבים, לא שבעים, כאלו שרוצים לתת את כל מה שהם רק יכולים. תלכיד אחד שמגיע למצב קבוצתי הטוב ביותר ושיגיע להישגים הכי גבוהים. אנחנו יודעים שיהיו ירידות במהלך העונה. ראינו קבוצות אחרות כמו אולימפיאקוס שדואגות שיהיה להם ספסל ארוך לעונה ארוכה, אם תהיה פציעה כזו או אחרת".


ספאחיה. "קשה לדעת יהיה יקרה כבונים סגל חדש לגמרי" (עדי אבישי)

על היחסים בין הנהלה לצוות המקצועי בקיץ: "המאמן אמר מה המטרות שהציב לעצמו. אנחנו בהנהלה נתנו שכם אחד למאמן ומקווים שלא יהיה הצלחה של שחקן אחד אל כקבוצה. יש שחקנים שלקחו אליפות ב-NBA, ושלא שיחקו ביורוליג. אני לא יכול להבטיח שנעמוד בכל היעדים, אבל נעשה את כל המאמצים. מרגע שמינינו מאמן עם שני עוזרים מאמן צהובים הם יודעים בדיוק מה מצפים מהם, ונתנו להם את הדרך לבנות את הקבוצה כלבבם. לא התערבנו להם בכלום".

על שיתוף שחקני מכבי בנבחרת בחודש נובמבר: "אתמול התקיימה פגישה בלתי רשמית בין ברתומאו (יורוליג) לבאומן (פיב"א) אבל ללא תוצאות.  לגבי ההצעה החדשה של פיב"א היא לא ניתנת ליישום. אף שחקן לא יכול לשחקן שישה משחקים בתשעה ימים. אני מניח שיהיו עוד שיחות כאלו ואחרות. מה שהיה לי לומר לגבי המכתב של נשיא פיב"א אמרתי לו וזה יישאר בינינו. גם שחקני NBA לא יגיעו למשחקי הנבחרת, ונבחרת כמו ספרד שהשלד שלה בנוי על שחקני NBA".

על היעדרות שחקני מכבי תל אביב מקמפיין היורובאסקט: "איתי שגב לא נקרא לנבחרת. ג'ייק כהן וכארם משוער זומנו לסגל, ואני יכול לומר שהם הביעו רצון עז לשחק בנבחרת. הם יכולים להצהיר את זה על כל במה שהיא ולא צריכים הוכחה לכך. כהן היה בנבחרת לפני ארבע שנים, אבל פישר היה מתאזרח וכהן היה התחליף. השנה כהן ישב עם המאמנים והוא אמר להם שלא יכול להיות מצב דומה לכך. ברגע שתהיה בעיה עם שחקן מתאזרח אני עולה על המטוס הראשון וחוזר ארצה. לא שלחו לו כרטיס ולכן הוא לא הגיע. למשעור יש את כל התעודות הרפואיות, ועבר טיפול מיוחד בארצות הברית בכתף. כשהגיע ארצה להתאמן עם הנבחרת אמרו לו שהוא לא יתאמן".

על הפרידה/לא פרידה מפניני, אוחיון ומקל: "אנחנו מעריכים את פועלם והנשים הנהדרות של אוחיון פניני ומקל במכבי ת"א. מקל עושה דברים יפים בגראן קאנריה. הפרידה הייתה ראויה ומוערכת עם מקל. אני אישית נפרדתי מגיא פניני ואיחלתי הצלחה רבה בחולון, וכך גם בעלים אחרים במועדון שנפרדו משחקנים אחרים".


שגב. "רוצים להוכיח שמקומנו ברמות הכי גבוהות" (עדי אבישי)

מיד אחרי שמזרחי סיים את דבריו הוצג הקפטן החדש  איתי שגב, שהוא גם השורד היחיד מהסגל של העונה שעברה. לפני ששגב נשא דברים הוצג גם קליפ שלו על המסכים שעורר מהומה מצד הפועל תל אביב. "זה רגע מרגש בשבילי והמשפחה שלי, החברים. אני רוצה לומר תודה לכל חברי ההנהלה וצוות המקצועי שבחרו בי והאמינו בי לתפקיד הקפטן", אמר הקפטן החדש, "יש לנו קבוצה חדשה ומעניינת ומאוד רוצים להוכיח שמקומנו ברמות הכי גבוהות. התפקיד שלי כקפטן הוא להנחיל את הערכים של מכבי ת"א לשחקנים החדשים ולהחזיר אותו למקום הראוי שלו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי