פרנקל למנכ"ל משרד הספורט: שינוי שיטת העולות אינו פשוט

שמואל פרנקל
שמואל פרנקל | צילום: עדי אבישי

יו"ר מנהלת הליגה בכדורסל הגיב לבקשה להחזרת השיטה לשתי עולות ושתי יורדות: "ראינו קבוצה מהפריפריה ששיחקה ללא אולם מתאים והתקשתה לשמור על מקומה בליגה"

(גודל טקסט)

יושב ראש מנהלת הליגה שמואל פרנקל שלח היום (חמישי) מכתב למנכ"ל משרד הספורט יוסי שרעבי בעקבות מכתבו של האחרון ליו"ר איגוד הכדורסל להחזרת השיטה לשתי עולות ושתי יורדות.

"למעלה מ-13 שנים קיימת השיטה בה עולה רק קבוצה אחת מהלאומית ויורדת קבוצה אחת מליגת העל", כותב פרנקל. "השיטה שונתה בזמנו לאור הקושי שהיה ליותר מקבוצה אחת בלאומית לעשות את הקפיצה האדירה לליגת העל ולעיתים מזומנות אחת משתי הקבוצות ויתרה על העלייה".

"לצערי רוב אולמות הקבוצות מהליגה השנייה אינם מתאימים לליגת העל מבחינת כמות קהל, מימדי המגרש ותנאי חוויית הצפייה", ממשיך פרנקל במכתבו. "בשנה האחרונה ראינו קבוצה מהפריפריה שעולה לליגת העל ללא אולם מתאים ומשחקת בעיר אחרת (דבר שלא יחזור על עצמו), התקשתה להביא אוהדים לצפות במשחקים והתקשתה מבחינה מקצועית לשמור על מקומה בליגה".

פרנקל אף טוען שמרבית הקבוצות בלאומית לא יוכלו להעמיד את תקציב המינימום הנדרש בליגה הבכירה (כיום חמישה מיליון שקל ומתוכנן לעלות לשבעה). לסיכום כותב פרנקל: "הנושא אינו פשוט ומחייב הרבה חשיבה. אני סבור כי אם משרד הספורט יגדיל את התקציבים לכדורסל ויצמצם את הפער העצום בין ההקצבות של המדינה לכדורגל לבין ליגת העל בכדורסל הדבר יזרז".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי