מזוסמן ועד קציקאריס: 10 שאלות לפתיחת עונת הכדורסל בישראל

הפועל ירושלים חוגגת אליפות
הפועל ירושלים חוגגת אליפות | צילום: ערן לוף

מה תעשה מכבי ת"א עם הכישרון הצעיר, האם הסגנון של מאמן הפועל ירושלים יביא תארים, העתיד הקרוב של שון דוסון, העונה החשובה של חולון, הזרים של הפועל ת"א והמתאזרחים של גרינברג. יעקב מאיר עם הנושאים הבוערים

(גודל טקסט)

1. עד כה נראה שנבן ספאחיה עומד בהבטחתו ונותן דקות ליובל זוסמן, שלוקח את ההזדמנות בשתי ידיים. מה יקרה במאני טיים, כשיגיעו ההפסדים (והם יגיעו, כנראה). האם גם אז זוסמן יקבל דקות, או שהצוות המקצועי יילך על בטוח והשחקן הצעיר יהפוך – כמו רבים וטובים לפניו – לנער פוסטר. ההתנהלות של מכבי תל אביב בעונה הקרובה הולכת להיות קריטית לעתידו של אחד מכישרונות העתיד הגדולים ביותר של הכדורסל הישראלי.

2. ממוצע הנקודות של הפועל ירושלים במשחקי ההכנה בספרד עמד על 81 נקודות, נתון נאה לטרום העונה. זה מה שאנחנו הולכים לראות השנה מהקבוצה של פוטיס קציקאריס – התקפה, התקפה ועוד קצת התקפה. האם הפילוסופיה שלא הביאה למאמן היווני תארים בקבוצותיו הקודמות, גם באלה שהצליח, תקצור את הפירות בקבוצה מהבירה? אחרי עונה של דאבל מקומי והגעה לחצי גמר היורוקאפ, לקציקאריס יש חתיכת משימה.

3. NBA? מכבי ת"א? הפועל ירושלים? אחרי קיץ עמוס בשמועות חתם שון דוסון דווקא בבני הרצליה. האם בקבוצה מהשרון הפורוורד (כן, פורוורד. לא גארד. לידיעת הקורא ארז אדלשטיין) יצליח לחזור למסלול אחרי עונה בעייתית וקיץ סופר מאכזב, ויראה שהוא יכול להיכנס לנעליים הענקיות שהותיר כארם משעור על מנת לחזור להיות אחד הכדורסלנים הישראלים הבכירים. יכולת טובה ביורופקאפ (אם וכאשר הרצליה תעפיל) יכולה לעזור להתפתחות של דוסון.

זוסמן במשחקי ההכנה. הקרדיט ימשיך?
זוסמן במשחקי ההכנה. ימשיך לקבל קרדיט?

4. הזרים שהגיעו להפועל תל אביב (הסגל עדיין לא הושלם) מסמלים על קבוצת הגנה מעניינת שנבנית בדרייב אין, אבל עם לא מעט סימני שאלה התקפיים. מאט הווארד קלע 6 נקודות בממוצע בליגה הצרפתית בעונה שעברה, את יתרונותיו וחסרונותיו של טייווין מקי אנחנו זוכרים היטב מהקדנציה הקודמת בישראל וג'ף אלן תורם בצורה מאוד מסוימת בחלק ההתקפי. איך כל זה יסתדר עם השיטה ההתקפית הידועה של דני פרנקו, שדורש ניצול מקסימלי של המיס-מאצ'ים ונקודות התורפה של היריבות?

5. הכישלון של הנבחרת הבוגרת, לצד ההצלחה של נבחרת העתודה, עוררו מחדש את הדרישה מהקבוצות והמאמנים לתת הזדמנות לשחקנים הצעירים כדי לבנות עתיד טוב יותר. במכבי חיפה יש את נתנאל ארצי ודניאל קופרברג, צמד שחקני הפנים שהוביל את העתודה לגמר אליפות אירופה עד גיל 20, ואם הכל יילך כמתוכנן יהיה גם הצמד שיאייש את עמדות הגבוהים של הבוגרת בשנים הבאות. הכל עובד לטובתם של שני השחקנים הצעירים. הם מגיעים במומנטום טוב, עמדות הפנים של הקבוצה חסרות והמאמן עופר רחימי מוכן לתת להם את ההזדמנות. עכשיו רק נותר לתהות האם יעלו למגרש, יטרפו את הפרקט ויצדיקו כל שנייה שיקבלו. אם התשובה תהיה חיובית, הרווח יהיה – קודם כל – שלהם (לפרטים, עוז בלייזר).

6. מאז הבלאגן עם מיקי דורסמן, נראה שהפועל חולון עלתה על המסלול להצלחה. אולם חדש, כמות אוהדים שגדלה עם הזמן, צוות מקצועי מצוין, תקציב מכובד וגם הצלחה מקצועית באופן יחסי בעונה האחרונה. השנה הקרובה חשובה מאוד להמשך ההתפתחות של המועדון. האם למרות חוסר הניסיון של המערכת, דן שמיר יצליח לתמרן עם שני משחקים בשבוע ולהוביל את הקבוצה להצלחה בכל המפעלים? איך ישרדו השחקנים, המאמנים וחברי ההנהלה את התקופות הפחות טובות, האופייניות לעונה כה עמוסה וארוכה? והאם יידעו להגיב במהירות למקרים של פציעות כמו בעונה שעברה?

קציקאריס מאמן
קציקאריס בפעולה. הגיע הזמן לזכות גם בתואר

7. בעונה האחרונה קיבל אפיק ניסים את מספר הדקות המועט ביותר מאז עונת הבכורה שלו בליגת העל. גם המדד שלו היה הנמוך ביותר מאז עונת 2002/3. היו שתלו את הירידה במערכת היחסים עם עודד קטש. האם השנה, תחת הדרכתו של מאיר טפירו, שבאשדוד שיווע לגארד ישראלי דומיננטי, יחזור השחקן בן ה-36 להפגין את היכולת (והווינריות) המוכרת?

8. ארבעה זרים, ארבעה צברים ושלושה מתאזרחים. כך ייראה העונה הסגל של מכבי אשדוד, ואם זה היה תלוי בבראד גרינברג היו עוד מתאזרחים על חשבונם של המקומיים. לפי גורמים המעורים במתרחש, המאמן היהודי-אמריקאי, שכבר אימן בישראל, הבהיר כבר בתחילת הדרך שהעדיפות שלו היא לצרף כמה שיותר שחקנים מתאזרחים (התרומה שלהם נמצאת בסימן שאלה). מה תהיה ההשפעה של החיסרון באותם שחקנים המכירים את המתרחש בכדורסל המקומי? את התשובות נקבל בימים מעוננים.


9.
על הישראלים החדשים, בעלי החוצפה החיובית, מוסר העבודה הגבוה והיכולות הפיזיות המרשימות (באופן יחסי) לצד בעיות קליעה משמעותיות, כבר כתבנו מספר פעמים. שלושה שחקנים שמייצגים את המגמה החדשה הם נאור שרון (עירוני נס ציונה), יפתח זיו (עירוני נהריה) וחואקין שוכמן (הפועל גלבוע/גליל). 27-28 אחוזים מחוץ לקשת היו לשלושת השחקנים הצעירים בעונה שעברה. האם הם, וחבריהם, יפנימו שללא שיפור משמעותי בקטגוריות ההתקפיות תהיה תקרת זכוכית אותה יתקשו לפרוץ?

אוהדי הפועל חולון
רוצים להמשיך לצמוח. אוהדי הפועל חולון (אתר רשמי)

10. ממוצע הגיל של מאמני ליגת העל בקבוצות שהן לא מכבי ת"א והפועל ירושלים עומד על 45-46. בזמן הזה מאמנים ותיקים כמו צביקה שרף (65) ואריק שיבק (61) יושבים בצד. מי תהיה הקבוצה הראשונה שתשתמש בניסיון של אחד מהשניים הללו, שכבר עברו הכל בכדורסל, ותנצל את הרזומה והידע הרב שלהם לטובת המועדון, לצד כל הקשיים, הדרישות והקפדנות הנלווים?

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי