ג'קסון: אני סקורר יותר טוב מקול, רוצה לשחזר את ההצלחה של רייס

מכבי ת"א
פייר ג'קסון | מכבי תל אביב - האתר הרשמי

ההחלטה להגיע ("מכבי הייתה צריכה עזרה"), הלחץ ("האוהדים עלולים להתעצבן"), היחסים עם אוברדוביץ' ("אין סיבה למה הוא לא נתן לי לשחק") והסגל ("יכולים לטבוע או לשחות"). הגארד החדש של מכבי ת"א בראיון

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב תחל בעוד כשבוע את עונת 2017/18 באופן רשמי עם פתיחתה של ליגת ווינר והיורוליג, ואם נתבסס על הרושם הראשוני נראה כי פייר ג'קסון הוא השחקן שיוביל אותה בשנה הקרובה. הרכז האמריקני נחשב לשחקן שמתפוצץ על המגרש, כזה שיכול לצבור נקודות בקצב מהיר ולספק מהלכים וירטואוזים שילהיבו את הקהל.

מצד שני, ולמרות היכולות הנפיצות שלו על המגרש, מדובר גם באדם שמבין את גודל האחריות שמונחת על כתפיו ודורש מכל השחקנים לשחק ביחד בדרך לזכייה בתארים. "אני לא יודע הרבה על היורוליג באופן כללי, אבל בזמן שלי כאן עד עכשיו אני כבר יודע שיש למכבי מסורת של ניצחונות", מספר ג'קסון בראיון לספורט1, "כולנו רוצים לשנות את המצב שנוצר פה בשנים האחרונות ולחזור להיסטוריה המנצחת".

יהיה עליכם יותר לחץ השנה אחרי השנים הקשות שעברו על הקבוצה, האוהדים לא יסבלו עוד כישלון. איך מתמודדים עם זה?
"קודם כל אנחנו צריכים להתגבש יחד כקבוצה אחת. מעולם לא שיחקנו יחד וזו המשימה הראשונה שלנו. אם נשחק יחד נהיה קבוצה שכיף לראות, וזה הדבר הראשון שאנחנו רוצים לעשות. אם נשחק חזק בשביל הקבוצה, האוהדים יראו את זה ויידעו שאנחנו עושים הכל כדי לנצח משחקים".

ג'קסון הגיע למכבי דווקא לאחר המתנה ארוכה של הצהובים לטייריס רייס. לאחר שהבינו כי האקס מתקשה להשתחרר מחוזהו בברצלונה, הצוות המקצועי פנה לג'קסון ששיחק באותה עת בליגת הקיץ. "ברגע שפנו אליי דיברתי עם קווינסי מילר שהוא חבר שלי מהקולג'", מסביר הגארד מדוע בחר בהצעה של הצהובים, "הוא סיפר לי על התקופה שלו כאן ואף שחקן לא אמר לי שום דבר רע על העיר והקבוצה. מכבי היו צריכים עזרה, אני הייתי צריך עבודה ואני חושב שאני יכול לעזור לקבוצה. אני רוצה לעזור למועדון ולהחזיר את ההיסטוריה שלו למסלול הנכון".


מילר. שכנע את ג'קסון להגיע לתל אביב (עדי אבישי)

מילר נפגע שמכבי לא השאירה אותו.
"כן, אני יודע, הם שחררו את כל הקבוצה. ועדיין, למרות כל זה, הוא לא אמר משהו רע על הקבוצה והעיר. הוא אמר לי רק דברים טובים – שאני אוהב את המקום ושאנצל את זה כראוי".

מה ספאחיה אמר לך בשיחות לפני שחתמת? איזה תפקיד הוא ייעד לך?
"הוא רצה שאהיה אחד המנהיגים ושארכז את המשחק. הוא רוצה שאשחק את המשחק שלי, את מה שעשיתי עד עכשיו בקריירה. שאהיה המנהיג ואעשה כל מה שהקבוצה צריכה. אם לקלוע נקודות אז לקלוע נקודות, ואם לסייע אז לסייע. למזלנו הוא הביא עוד רכז מה-NBA כשנוריס (קול, ר"כ) יכול לעזור לי ולעשות אותו דבר. אני חושב שיהיה מהנה איתו ואיתי על המגרש".

אתה חושב שתהיה המנהיג של הקבוצה?
"אם יהיה לנו יותר ממנהיג אחד זה יהיה נהדר. אם יהיו לנו חמישה מנהיגים זה יהיה מדהים".


ספאחיה. בונה על קול כמנהיג (עדי אבישי)

אתה מרגיש את הלחץ שיש עליך להוביל את הקבוצה?
"אני לא מרגיש לחץ. הייתי במצב הזה כמעט בכל קבוצה ששיחקתי בה, למעט דאלאס שיש לה את דירק נוביצקי. כמעט בכל סיטואציה שהייתי בה הייתי אמור להיות המנהיג, זו העבודה בלהיות רכז. אין לחץ, הלחץ שיש הוא עלינו לשחק יחד. אם האוהדים יראו שאנחנו לא משחקים כקבוצה הם יתעצבנו כי הם יבחינו בזה. אם נשחק יחד, נשחק חזק ונשחק כפי שצריך האוהדים ישימו לב לזה. נעשה הכל, ניתן את הלב על המגרש והכל יסתדר".

יותר משג'קסון נדרש להנהיג, נראה שהעונה תקום ותיפול על השילוב שלו עם נוריס קול. הצמד "ג'קולסון" יצטרך לנווט את ההתקפה של הצהובים בסגל חסר שמות נוצצים והאחריות של צמד הגארדים הדומיננטיים תהיה מכריעה השנה. "שיחקנו די טוב כשהיינו יחד על המגרש במשחקי ההכנה", מנתח ג'קסון את שיתוף הפעולה בין השניים, "כל אחד מאיתנו ניהל את משחק המעבר. אם אני צריך לקלוע, הוא יכול להריץ את הקבוצה ואני אעזור בנקודות. אני חושב שזה יהיה מהנה".

אתם יכולים לשחק יחד? שניכם צריכים את הכדור אצלכם.
"כן, אנחנו בוודאות יכולים לשחק יחד. יכולת ניהול המשחק שלו משלימה את יכולת צבירת הנקודות שלי. אין לי בעיה להריץ את הקבוצה בזמן שהוא לא יהיה על המגרש, אבל כשהוא ישחק יחד איתי ויצטרך להריץ את הקבוצה בזמן שאני אחראי על הנקודות, זה גם יהיה בסדר. שנינו יכולים לשחק ללא הכדור אבל אני חושב שאני סקורר טוב יותר מנוריס, כך שאני מאמין שאשחק יותר בלי הכדור. אני מאמין שאני אהיה הסקורר".


 קול. מכבי תל אביב תלויה בשיתוף הפעולה עם ג'קסון (מכבי תל אביב, רשמי)

אתה הגו טו גאי? זה שיקח את הזריקות המכריעות?
"אני לא יודע, זה תלוי במה שהמאמן יתכנן לפי השחקן שיהיה חם באותו משחק. יש לנו הרבה שחקנים שיכולים לצבור נקודות: דשון תומאס, ארט פרחוסקי, דיאנדרה קיין, מייקל רול שקבר שלשת שוויון מול קאזאן. זה תלוי במה שהמאמן יחליט. הכדור ילך למי שיהיה חם באותו משחק".

אנשים חוששים מהנתונים הפיזיים שלך, מכך שאתה רכז נמוך. זה משהו שמשנה באמת?
"תשאל את טייריס רייס", הוא עונה מיד, "תשאל אותו ותראה מה הוא יגיד".


אתה רוצה להיות טייריס רייס הבא?

"אני לא רוצה להיות אף אחד. אני רוצה לעשות מה שהוא עשה, אבל לא רוצה להפוך למישהו. אם הוא היה משחק בקבוצה אחרת אני חושב שהייתי טוב ממנו. אני רוצה להשיג את מה שהוא השיג כאן בשביל האוהדים".


ג'קסון. ישיג מה שרייס השיג? (אודי ציטיאט)

אחד מסימני השאלה שעולים סביב ג'קסון הוא התאקלמותו בקבוצה. עד כה שיחק הרכז האנרגטי בשלוש תחנות באירופה ואת כולן עזב לאחר זמן קצר. "הגעתי במהלך סוף העונה (ב-2014) לפנרבחצ'ה", ג'קסון משחזר, ומשתהה מעט בהמשך דבריו כשהוא שוקל את מילותיו, "אוברדוביץ' מאמן נהדר, הוא מאמן אגדי. הוא פשוט לא שיתף אותי במשחקים. לא הייתה סיבה מאחורי זה. אני מבין שהגעתי בשלב מאוחר, הוא לא שיתף אותי והחלטנו ללכת לדרכים נפרדות בהסכם משותף בגלל שלא שיחקתי".

הוא נחשב למאמן קשוח.
"הוא בהחלט מאמן קשוח. הוא לא היה קשוח איתי כי לא שיחקתי, אבל ראיתי אותו עם שחקנים אחרים. הוא פשוט רוצה שתיתן את הטוב ביותר. אם המאמן שלך צועק עליך סימן שאכפת לו, אם הוא לא אומר לך שום דבר, לא באמת אכפת לו. לא הייתה שום סיבה רעה שעזבתי בגללה".

"הסיבה שעזבתי את צדביטה", הוא ממשיך, "היא כי הייתי בחוזה טריי-אאוט. לא הייתי שם לכל העונה, זה היה חוזה ניסיון לחודש אחד. עכשיו זה יהיה שונה, חתמתי לכל השנה".


אוברדוביץ'. מאמן קשוח (AFP)

החלום של ג'קסון הוא לשוב לליגה הטובה בעולם, ולדעתו הסיבה היחידה שמנעה את הגשמתו היו מספר פציעות מהן סבל במהלך הקריירה. "כן, החלום שלי הוא לשחק ב-NBA, אבל אני עדיין צריך לפרנס את המשפחה שלי ולנצח משחקים ומכבי מקום נהדר לעשות את זה. מכבי זה מקום נהדר לשים את הלב שלי על המגרש ונראה לאן אתקדם משם. הפציעות הן הסיבה היחידה שאני לא ב-NBA. היה לי תזמון נורא עם הפציעות. כל פציעה הייתה לפני שעמדתי להגיע ל-NBA או שכבר הייתי שם. זה מעבר לשליטה שלי. מה שאני יכול לשלוט בו זה לדאוג לגוף שלי ולמלא את תפקידי על המגרש".

שיחקת בהרבה קבוצות אבל לתקופה קצרה. מכבי מבחינתך זאת הזדמנות להטביע חותם?
"כרגע מה שחשוב זה לנצח משחקים, אני לא יכול לדבר על דברים מעבר לזה בגלל שזה עוד לא קרה. כרגע כולי במכבי, זה רק 'יאללה מכבי' בשבילי עכשיו".

לחלק מהשחקנים, כולל אתה, חסר ניסיון יורוליג. זה משהו שישפיע על הקבוצה?
"הזמן יגיד. יש לנו שחקנים ששיחקו ביורוליג כמו אלכס טיוס. קיבלתי כבר הזדמנות לשחק באירופה וזה שונה מאוד מה-NBA. זה סוג של ניסיון בגלל שהרבה דברים שאתה יכול לעשות ב-NBA אסורים פה. כשאתה רץ עם הכדור יכולים לשרוק לך לצעדים או שכאן אתה יכול להישאר בצבע בהגנה. זה שונה לגמרי מה-NBA. אני התרגלתי, אבל חלק מהשחקנים יצטרכו להתרגל לזה".


ג'קסון. לא דואג מחוסר הניסיון ביורוליג (מכבי תל אביב, רשמי)

מה דעתך על הסגל שנבנה?
"אני חושב שהם עשו עבודה טובה כשהביאו שחקנים שמשלימים אחד את השני. נוריס משלים אותי, דשון סקורר נהדר, ארט עם הגב לסל בצבע, מייקל זורק מהר, איתי אתלט נהדר וג'ונה בולדן שחקן NBA עתידי. יש לנו הרבה שחקנים שמשלימים אחד את השני, זה רק תלוי בזמן שייקח לנו לשחק יחד".

מכבי ביצעה מהפכה בסגל, זו קבוצה חדשה לגמרי.
"כן, שמעתי על זה. זה לא קרה מעולם. אנחנו יכולים לעשות היסטוריה – "לטבוע או לשחות" ואני חושב שאנחנו הולכים לשחות. זה ייקח זמן אבל אנחנו מתאמנים הרבה וזה יעזור לנו".

מה המטרות שלך העונה?
"המטרה שלי היא להוביל ולעשות הכל כדי שנהפוך לקבוצה הטובה ביותר שאנחנו יכולים להיות. זה מתחיל בזה שאנחנו צריכים לשחק יחד. אם לא נשחק יחד, לא נגיע לשום דבר. אני יכול להגיד שנזכה בשמונה אליפויות, אבל אם לא נשחק יחד זה לעולם לא יקרה. המטרה שלנו היא להיות קבוצה אחת. לא אינדיבידואלים, בלי אגו, אנחנו לא צריכים שום דבר מזה. אנחנו צריכים לשחק יחד ואני חושב שנהיה בסדר".


מכבי תל אביב החדשה. תטבע או תצליח לשחות? (עדי אבישי)

ומבחינת תארים?
"אנחנו רוצים לזכות בכל התארים – אליפות, גביע ויורוליג, אבל זה לא יקרה אם לא נשחק יחד. מן הסתם כולנו רוצים לנצח, מי לא רוצה לנצח? אנחנו רוצים כל תואר שנוכל להשיג אבל אם לא נשחק יחד זה לא יקרה. אנחנו שנים עשר שחקנים חדשים כך שאנחנו צריכים לשחק יחד כדי לבנות לנו גם את הביטחון. לספר לאנשים שאנחנו הולכים לעשות זה. ברגע שנשחק יחד אנחנו נהיה בסדר".

הצטרפו לדף הפייסבוק של רוני כהן – ווינר שוט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי