גביע ווינר: מכבי ת"א הפכה פיגור 16 ל-80:81 על הפועל ת"א

ארט פרחוסקי
ארט פרחוסקי | לירון מולדובן

בסיומו של מותחן ענק, הצהובים ניצחו את הדרבי הראשון של 2017/18 והעפילו לחצי גמר גביע ווינר. החבורה של דני פרנקו הפגינה קשיחות ויכולה להרגיש מאוכזבת אחרי שפתחה פער גדול במחצית הראשונה

(גודל טקסט)

ככה פותחים עונה. הדרבי התל אביבי הראשון של העונה שידר הכל חוץ מלהבטיח משחק גדול, אך רק בסיומו של מותחן כביר העפילה מכבי תל אביב לחצי גמר גביע ווינר בזכות 80:81 על הפועל תל אביב.


נבן ספאחיה הגיע למשחק ללא שלושה משחקני הרכש שהגיעו בקיץ – נוריס קול ודיאנדרה קיין הפצועים, ופייר ג'קסון ששריר בצווארו נתפס והוא הוצא מהסגל לפני המשחק. מנגד הקהל האדום החרים את המשחק עקב מחאה נגד המנהלת, מה שהיה חיסור מרכזי גם כן.




דני פרנקו ראה זאת, והפועל שלו ניצלה את זה כדי להראות מה יש לה להציע העונה – מלחמה ונחישות לרוב בצוותא עם ניצול מצבים טוב. האדומים פתחו עם לחץ מופלא ששיתק את שחקני מכבי ויתרונם הגיע בשיא כבר ל-16, כשטיוויין מקי מככב עם 19 נקודות במחצית הראשונה.


אוהדי מכבי תל אביב
הקהל הצהוב. האדומים נשארו בבית (לירון מולדובן)


מקי גם נפצע לצערו, ומרגע שסובב את קרסולו חזרו הצהובים למשחק לאט לאט, וההפרש הצטמצם. החל מאמצע הרבע השלישי קיבלנו משחק צמוד שהיתרון בו עובר רבות מצד לצד, כשלדקות הסיום נכנסו הקבוצות בשוויון. פרחוסקי נשלח לקו בשוויון 80:80 וקלע נקודה, שאחרי שמקי החטיא עם הבאזר התבררה כסל הניצחון.


הצהובים ישחקו ביום שלישי נגד מכבי ראשון לציון בחצי הגמר, אבל ירצו לשפר דרמטית את היכולת, שלא בטוח שתספיק נגד אחת מהפועל חולון או הפועל ירושלים העשויות לחכות בגמר.



אלן ולימונד המאוכזבים בסיום
אלן ולימונד המאוכזבים בסיום (לירון מולדובן)


קלעו למכבי תל אביב: תומאס 17, דיברתולומיאו 16 (5 איבודים), זוסמן 13, רול 10, שגב 9, פרחוסקי 7, משעור 4, טיוס וכהן 2 כל אחד, בולדן 1.

קלעו להפועל תל אביב: מקי 23, גינת 17, אלן 13 (9 ריבאונדים, 4 חטיפות), מנקו 12, הווארד 6, בנקס 5, לימונד 4 (5 אסיסטים, 4 איבודים).


מהלך המשחק

רבע ראשון
מכבי פתחה עם ג'ון דיברתולומיאו, מייקל רול, כארם משעור, ג'ונה בולדן וארטיום פרחוסקי. הפועל עם טיוויין מקי, רביב לימונד, רפי מנקו, מאט הווארד וג'ף אלן.


הצהובים פתחו מצויין והראו שהם באו לרוץ. הנעת כדור טובה הביאה לזריקות טובות, והיתרון עלה מהר ל-0:4 ו-3:9. מקי ומנקו מנגד לא וויתרו, ובחסות לחץ אדום החזירו את האדומים למשחק עד ליתרון ראשון במשחק – 9:10 4:42 לסיום הרבע. ספאחיה, לקח פסק זמן ממנו חזרה רק קבוצה אחת – הפועל. האדומים טסו ולחצו בדרך ל-10:21 מהמם, עד שסל של טיוס עצר את המומנטום. הפועל לא התרגשה, המשיכה בקצב הנהדר ומקי את בנקס הובילו ל-18:30 בסיום הרבע.


דיברתולומיאו
דיברתולומיאו מתעופף (לירון מולדובן)


רבע שני
מכבי עלתה מרוכזת בהרבה לרבע השני, וזוסמן את רול צימקו ל-25:32. מקי המשיך ביכולת הטובה והרגיע את קבוצתו עם סל חשוב, אך דיברתולומיאו ותומאס מהצד השני התעוררו ולפתע ההפרש רק חמש. מקי עם 19 נקודות במחצית שמר על הפועל במשחק, תומאס ניצל מיס מאצ' על אלן והמחצית נגמרה 43:45 אדום.


רבע שלישי
הרבע נפתח בטירוף ולא בגלל היכולת על המגרש. בולדן ואלן הפגינו עצבים וקרבות אגרסיביים, בעוד השופטים שרקו פעמיים לעבירות בלתי ספורטיביות לזכות הפועל, שהובילו ל-45:50. תומאס המשיך להחזיק את מכבי, ובשלשה איזן לראשונה זה דקות ארכות ל-50:50. לרגע היה נדמה שהצהובים עולים על הגל, אך מנקו בשלשה גדולה החזיר את היתרון לאדומים. עוד שלשה גדולה של גארד אילת בעונה שעברה העלתה ליתרון ארבע, אך משעור צימק וקבע 62:64 להפועל בסיום הרבע.


מקי ולימונד נגד ג'ונדי
מקי ואלן נגד ג'ונדי (לירון מולדובן)


רבע רביעי
המשחק הצמוד נמשך, ושתי הקבוצות קלעו לכאן ולכאן. מקי שנפצע מעט בקרסולו התקשה לתפקד וירד לספסל בעוד רול עם שלשה החזיר את היתרון הצהוב. גם שגב הוסיף סל ולפתע מכבי בפער שלוש. מנקו ואלן החזירו בקליעות גדולות, תומאס ענה, אך שגב קפץ בפזיזות על מנקו ושלח אותו לשלוש זריקות מהקו שאיזנו לשוויון 76. ספאחיה לקח פסק זמן ממנו חזר דיברתולומיאו וקלע סל מהיר, אך מיד עבר עבירה בלתי ספורטיבית על אלן שהשווה וזה 80:80 37 שניות לסיום. הפועל יצאה להתקפה אחרי פסק זמן משלה אך החטיאה, ופרחוסקי נשלח לקו 4.5 שניות לסיום כדי להחזיר את היתרון הצהוב עם קליעה אחת מתוך שתיים. מקי ניסה זריקת באזר שיצאה החוצה, ומכבי ניצחה 80:81.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי