בפעם התשיעית ברציפות: מכבי תל אביב בגמר גביע ווינר

אבי בן שימול ויובל זוסמן
אבי בן שימול ויובל זוסמן | עדי אבישי

הצהובים המשיכו את המרדף אחרי התואר הראשון של העונה בזכות 60:86 מול מכבי ראשון לציון. דיברתולומיאו (19 נקודות) וג'ייק כהן (14 נקודות) בלטו, סיגרס אכזב בקבוצה של ברנר

(גודל טקסט)
מכבי תל אביב העפילה הערב (שלישי) לגמר גביע ווינר אחרי  מול מכבי ראשון לציון. הצהובים המשיכו את מגמת השיפור אחרי הניצחון הדרמטי בדרבי, המשיכו את המרדף אחרי התואר הראשון של העונה וכל זאת ללא נוריס קול, דיאנדרה קיין ופייר ג'קסון הפצועים. מי שבלט בסגל של נבן ספאחיה הוא ג'ון דיברתולומיאו, ששוב הציג יעילות בניהול המשחק ותרומת הנקודות. 


חסרונו של מרפי הלוואי בסגל של שמוליק ברנר פגע בכתומים, שהציגו הגנה רכה ואכזבו בענק אחרי התצוגה הנאה מול הפועל אילת ברבע הגמר. כעת הצהובים ימתינו ליריבה בגמר, אותה הם יפגשו בחמישי בתקווה להתחיל את העונה בצורה חיובית לקראת פתיחת העונה בליגת העל וביורוליג.


קלעו למכבי תל אביב: ג'ון דיברתולמאו 19 ו-6 אסיסטים, ג'ייק כהן 14, דשון תומאס 10, ארטיום פראחוסקי 9, ג'ונה בולדן 8, מייקל רול 8, אלכס טיוס 4, יובל זוסמן 3, כרם משעור 6 (9 ריבאונדים).

קלעו למכבי ראשון לציון: עידן זלמנסון 13, ניצן חנוכי 12, מארק טולפסן 11, דרו קרופורד 8 (8 ריבאונדים), ג'ייסון סיגרס 8, יניב סולומון 8. 




גמר תשיעי? שמעון מזרחי (עדי אבישי)


מהלך המשחק

ג'ון דיברתולומיאו, מייקל רול, כארם משעור, ג'ונה בולדן וארטיום פראחוסקי פתחו בחמישייה של מכבי תל אביב. ג'ייסון סיגרס, אבי בן שימול, עידן זלמנסון, דרו קרפורד ומארק טולפסן אצל ברנר. פראחוסקי הציג יעילות בפתיחה, זלמנסון השיב והעניק לראשון לציון 7:9 אחרי שלוש וחצי דקות. שלשה של זוסמן הקפיצה את הקהל הצהוב והעניקה למכבי תל אביב יתרון, בדרך ל-13:18 בסיום הרבע הראשון. הכתומים קיבלו מספר החלטות רעות ושלשה של קול קבע סידרה לצהובים יתרון חמש נקודות (19:24). ברנר הזעיק פסק זמן כדי להרגיע את הבריחה של מכבי תל אביב, שלוש דקות לסיום המחצית הראשונה. דיברתולומיאו המשיך לנצל את הרכות בהגנה של ראשון לציון. 


משעור (עדי אבישי) 

הקצב נמשך גם בפתיחת הרבע השלישי. מכבי תל אביב ניצלה עוד רכות בהגנה הכתומה והגדילה את הפער. מכבי תל אביב המשיכה לרוץ, כשהכתומים נותרו תקועים על 28 נקודות, ארבע דקות לסיום הרבע השלישי. משם ראשון לציון איבדה כיוון, עד שהצהובים נעלו את המפגש עם 60:86 מוחץ. 


ספאחיה (עדי אבישי) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי