מה איבדתם? הזרים המפתיעים שנחתו הקיץ בארץ הקודש

אוסטין דיי
אוסטין דיי | טוויטר

אלוף ה-NBA הגיע למכבי ת"א, הפועל ירושלים הפתיעה עם אלוף אירופה שלוש פעמים, העולה החדשה הנחיתה את הזוכה בתחרות השלשות באולסטאר ולאילת הגיע בחור שמנמן שהצטיין בפיליפינים, בסין ובלבנון

(גודל טקסט)

בעונה שעברה היו אלה אנדרו גאודלוק, סוני ווימס וכמובן אמארה סטודמאייר שגרמו לאוהדי הכדורסל לחכות לפתיחתה של העונה. הפעם אומנם מדובר בשמות פחות גדולים, אבל עדיין כמה שחקנים מסקרנים שנחתו במהלך הקיץ בארץ הקודש ומעניין יהיה לראות איך תתגלגל העונה שלהם.


נוריס קול (28, 1.88) – מכבי תל אביב

לא כל יום נוחת בישראל שחקן עם רזומה של שתי אליפויות NBA. הגארד, חברו הטוב של לברון ג'יימס, נחשב עד לפני שנה וחצי שחקן לגיטימי בליגה הטובה בעולם (7.2 נקודות ו-2.7 אסיסטים ב-22.3 דקות בממוצע) ולא חלם שיגיע למקום כמו ישראל. בתחילת העונה שעברה הוא בחר בליגה הסינית כדי להחליף אווירה, וגם בשביל להרוויח קצת כסף, אך עזב מהר מאוד ובמרץ הצטרף לאוקלהומה כחיזוק לקראת הפלייאוף. אצל הת'אנדר הוא לא התאקלם ואף קבוצה בארה"ב לא קפצה על המציאה במהלך הקיץ.

כמו כל שחקן כדורסל, במיוחד אחד כזה שהיה שם, קול חולם לחזור ל-NBA ומהר (מה יקרה אם יקבל הצעה באמצע העונה?) ואנחנו צפויים לראות אותו עובד קשה בשביל שזה יקרה. סימן השאלה הגדול הוא איך ישתלב בסגנון המשחק האירופאי ואיך יעבוד התיאום בינו לבין פייר ג'קסון. בדקות בהן מכבי ת"א תרוץ זה צפוי להיות מלהיב, בטח עם גבוהים אתלטים כמו אלכס טיוס, איתי שגב וג'ונה בולדן. לשאלה מה יקרה במשחק העומד צפויה להיות השפעה מכרעת על העונה של הצהובים.

נוריס קול מעל כולם. רזומה מרשים
נוריס קול מעל כולם. רזומה מרשים (מכבי ת"א)

אוסטין דיי (29, 2.11) – הפועל ירושלים
דטרויט, ממפיס, טורונטו, סן אנטוניו, רוסיה, איטליה, בחריין ועכשיו בירושלים עיר הקודש. הקריירה של אוסטין דיי היא מרתקת. בדראפט 2009 הוא נבחר על ידי הפיסטונס עם ציפיות גדולות, אך אכזב בעיקר בגלל רכות, שגם גרמה לו מתישהו לחטוף מעומרי כספי. אפילו המאמצים של גרג פופוביץ' הגדול למצות את הפוטנציאל לא צלחו ומסע הנדודים מחוץ לארה"ב החל.

להפועל ירושלים יביא הפורוורד הארוך קליעה אבסולוטית מחוץ לקשת (45.2 אחוזים מחוץ לקשת בעונה שעברה ביורוליג), והוא אמור להתאים לשיטת המשחק של פוטיס קציקאריס. מצד שני הרכות ההגנתית יכולה לגרום לבעיות (במיוחד כשליאור אליהו הוא זה שחולק איתו את עמדה מס' 4). קשה לראות את דיי חוזר בזמן הקרוב ל-NBA. אחרי שעבר חמש קבוצות בשנתיים, הוא בעיקר מחפש מקום ליהנות ולהשתקע. הצלחה בקבוצה מהבירה תוכל לעזור לו למצוא מקום ביורוליג, הליגה שהכי מתאימה לו. בירושלים מקווים שהמטרה תתממש אצלם.

פופוביץ'. קציקאריס יצליח יותר ממנו?
פופוביץ'. קציקאריס יצליח יותר ממנו? (AFP)

סטרטוס פרפרוגלו (33, 2.03) – הפועל ירושלים
25 שנה חלפו מאז חתם בישראל שחקן שזכה שלוש פעמים באליפות אירופה, עד שהגיע פרפרוגלו להפועל ירושלים. מדובר בשחקן שלבש את המדים של אימפריות כמו פנאתינייקוס, אולימפיאקוס, אנדולו אפס וברצלונה והתאמן אצל מאמנים כמו ז'ליקו אוברדוביץ', דושאן איבקוביץ', צ'אבי פסקוואל ויורגוס ברצוקאס. ללא ספק רכש מפתיע.

אז כן, הפורוורד היווני מגיע אחרי עונה לא טובה (כל ברצלונה לא הייתה טובה בעונה שעברה), אבל הניסיון, האופי (יווני, אם שכחתם לרגע) והאישיות החיובית שמגיעה לחדר ההלבשה של האדומים יכולים לעזור מאוד לאלופת ישראל להתמודד עם המטרות הגבוהות שמחכות לה.

פרפרוגלו במדי ברצלונה. יוסיף נסיון
פרפרוגלו במדי ברצלונה. אופי יווני (יורוליג)

דקוואן קוק (30, 1.96) – עירוני נס ציונה
דקוואן קוק זכה בתחרות השלשות ב-NBA (2009) וגם שיחק בגמר ה-NBA (2012) כשחקן רוטציה משמעותי באוקלהומה סיטי של קווין דוראנט, ראסל ווסטברוק וג'יימס הארדן. מאז הוא היה מעורב במספר טריידים שהכניסו אותו לסיטואציות לא מתאימות וגרמו לו לצאת למסע סביב הגלובוס.

בשנים האחרונות שיחק הצלף (36% מחוץ לקשת בליגה הטובה בעולם) בבודיבלניק קייב (אוקראינה), טיבינגן (גרמניה), רואן (צרפת), בנפיקה ליסבון (פורטוגל) וכמידור טהרן (איראן). עכשיו הוא נחת בלב המושבה, אצל העולה החדשה לליגת העל. לעונה הקרובה אצל נדב זילברשטיין מגיע קוק עם ניסיון בינלאומי רב ובמטרה להוביל את הקבוצה להצלחות, לפחות כמו בתחילת הסיבוב הקודם שלה בליגה הבכורה. גם הוא יודע שעונה מוצלחת בישראל יכולה להיות הסיכוי האחרון שלו לחזור לקדנציה נוספת ב-NBA.

ברוך הבא דקוואן
ברוך הבא דקוואן. כמה רחוק יגיע? (נס ציונה)

דנזל באולס (28, 2.08) – הפועל אילת
את אוניברסיטת ג'יימס מדיסון הוא סיים עם ממוצעים של 17.6 נק', 8.8 ריב', 2.2 אס' ו-1.6 חסימות בממוצע. בשאולאי הליטאית נבחר לזר ולסנטר השנה של הליגה הבלטית, כשהוא מעמיד ממוצעים של 19.3 נק', 7.4 ריב' ו-2.5 אס'. בליגה הפיליפינית זכה באליפות (2012) ונבחר לשחקן העונה ושחקן ההגנה של הליגה עם שורה סטטיסטית נהדרת של 26.3 נק', 12.5 ריב', 3.0 אס' ו-1.9 חס' למשחק. חשבתם שזה נגמר? בז'ילין טייגרס הסינית העמיד ממוצעים של 22.4 נק' ו-9.2 ריב' לפני שהגיע בעונה שעברה לטריפולי הלבנונית שם רשם 17.5 נקודות ו-7.5 ריבאונדים בשני משחקים שבהם הספיק להשתתף, אולם בעקבות פטירת אביו נאלץ לחזור לארה"ב.

אין ספק שהרכש של מאיר טפירו הספיק הרבה במהלך הקריירה. הבעיה היא שלעיר החוף הדרומית הוא הגיע בעודף משקל משמעותי ועם כושר משחק לקוי מאוד. אם ראשי הקבוצה ואנשי הצוות המקצועי יהיו סבלניים (לא בטוח שזה יקרה לנוכח ההפסדים בהכנה ולוח המשחקים הקשה), באולס יכול לשלוט ברחבות ליגת הגמדים של ישראל.

ג'ייקובן בראון (27, 1.88) – הפועל גלבוע/גליל
קבוצות רבות בליגת העל רדפו במהלך הקיץ אחרי ג'ייקובן בראון, אך דרישות כספיות גבוהות הרתיעו אותן. בסופו של דבר גלבוע/גליל ניצלה את הלחץ של השחקן מכך שהעונה מתקרבת והוא עדיין ללא קבוצה והצליחה לצרפו.

בראון. גניבת הקיץ?
בראון. גניבת הקיץ? (גלבוע/גליל)

בראון מגיע לגן נר בדיוק בגיל המתאים וגם בכושר מצוין. לפי ההערכות של אנשי המקצוע מדובר בשחקן שצפוי להיות אחד המצטיינים העונה בליגה. בעונה שעברה קלע 11.2 נק' בממוצע בקרשיאקה, בעבר היה סגן מלך הסלים בליגה היוונית (17.2 נק') ובעונתו האחרונה במכללות צלף 20.1 נק' במדי אוניברסיטת טקסס. הגארד המוכשר עשוי להיות ההבדל בין העונה הסולידית של הצפוניים בשנה שעברה למקום בפלייאוף.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי