מודל 17/18: ליגת ווינר סל יוצאת לדרך

הפועל ירושלים חוגגת אליפות
הפועל ירושלים חוגגת אליפות | צילום: עדי אבישי

מי תזכה באליפות, איזו קבוצה תסיים את העונה הסדירה במקום הראשון, מה יעלה בגורל הפרויקט של פרנקו והפועל ת"א, לאן תגיע מכבי חיפה, תקרת הזכוכית של חולון ומי תרד ליגה. פותחים עונה

(גודל טקסט)
הפועל ירושלים

תמונת מצב: על הנייר נראה שלאלופה יש סגל טוב יותר מאשר בעונה שעברה. יוגב אוחיון הצטרף למצבת הגארדים האיכותית, אוסטין דיי הגיע במקומו של טראוויס פיטרסון ואלן אומיץ' אמור לתרום יותר מאמארה סטודמאייר. השאלה היא איך יסתדרו האדומים עם מאמן שהוא פחות אוטוריטה מסימונה פיאניג'אני וללא הנוכחות של סטודמאייר, אותו השחקנים האמריקאים כיבדו.

מטרות: ההנהלה והאוהדים מצפים מקציקאריס לשחזר, פחות או יותר, את ההישגים מהעונה שעברה, אבל ביחד עם זאת להציג כדורסל אטרקטיבי ומהנה הרבה יותר מהכדורסל הקשה לצפייה של פיאניג'אני. האם שני הדברים יכולים לבוא ביחד?

תחזית: הפועל ירושלים שוב תשים את מרבית יהבה על היורוקאפ ותסיים את העונה הסדירה במקום השני. בפיינל פור האיכות, הניסיון והתיאום יביאו צלחת אליפות שנייה ברציפות לכיכר ספרא.
 



מכבי חיפה

תמונת מצב: פתיחת העונה של הקבוצה מהכרמל שוב לא מבשרת טובות, בדיוק כמו בעונה שעברה. הסגל לא הושלם, ההכנה לקויה ולפי איך שזה נראה לא בטוח שכל הזרים יסיימו פה את העונה. הבשורות הטובות: ג'ף רוזן והצוות שלו הראו כבר מספר פעמים שהם יודעים לשנות תוך כדי תנועה ולהביא את הקבוצה לפלייאוף. לעופר רחימי יש הרבה על מה להתפלל.

מטרות: עם תקציב שחקנים שממשיך להצטמק (לפי דיווחים) נראה שהירוקים יסתפקו בהגעה לפלייאוף ובריחה ממאבקי התחתית.

תחזית: עונה לא פשוטה מחכה למכבי חיפה, רוממה לא יהיה מלא בהרבה משחקים, אבל בסופו של דבר היא תסיים במקום השביעי, רק כדי להפסיד להפועל ירושלים ברבע הגמר.



רק לא כמו העונה הקודמת. ספאחיה (עדי אבישי)


מכבי תל אביב

תמונת מצב: מכבי ת"א נראית בדרך לעונה טובה יותר משתי העונות האחרונות (לא חוכמה גדולה). הצהובים עברו תקופת הכנה שקטה ומוצלחת ובגביע ווינר ראינו שחקנים עם הרגלים נכונים – קבוצתיות, הגנה והרבה צניעות. העובדה ששלושת הגארדים המובילים לא שותפו במשחקי האימון האחרונים משאירה אותנו עם כמה סימני שאלה, שייפתרו כבר בשבועות הקרובים.

מטרות: תם עידן ההצהרות המפוצצות במכבי ת"א. נבן ספאחיה הבהיר במסיבת העיתונאים: "נעשה הכל כדי להחזיר את התארים בישראל ולהיאבק על העלייה לפלייאוף היורוליג". לא יותר, לא פחות.

תחזית: אחרי שאיבדו שלוש אליפויות ברציפות, הצהובים יתייחסו ברצינות רבה למשחקי הליגה ויסיימו במקום הראשון בעונה הסדירה. בחצי גמר הפיינל פור דן שמיר יגלה עליונות על מקבילו מקרואטיה וישלח את מכבי ת"א לעוד קיץ של בנייה מחדש. הפעם דייויד בלאט יגיע?


מכבי ראשון לציון

תמונת מצב: קושי במציאת ספונסר גרם לבניית סגל מאוחרת ואולי קצת עקומה ולוויתור על השתתפות במפעל אירופי. הקבוצה של שמוליק ברנר לא נראתה טוב במהלך תקופת ההכנה, אולי מרפי הולוואי יסייע לה להתייצב.

מטרות: אם נעזוב לרגע בצד את הרצונות של יצחק פרי, המטרות הריאליות של הקבוצה מעיר היין צריכות להסתכם בבריחה מהתחתית והשתלבות בכל צורה שהיא בפלייאוף.

תחזית: הפעם הכתומים ישלמו ביוקר על פתיחת עונה לא טובה וגם פיטוריו של שמוליק ברנר לא יעזרו. למזלם, הקהל והמסורת יסייעו להם לשרוד בליגה.



חוסר הניסיון יפגע בו. ברנר (עדי אבישי) 

הפועל חולון

תמונת מצב: הסגולים העמידו סגל מרשים, בקנה המידה שלהם, בידיעה שהצלחה בכל המסגרות בעונה הנוכחית יכולה לתת פוש גדול למועדון. בינתיים סימני שאלה מרחפים מעל לראשיהם של שניים מהזרים ואם לא יהיה שיפור משמעותי הם יוחלפו בקרוב.

מטרות: לדן שמיר אין הרבה ברירות. הוא יצטרך להביא את קבוצתו לפיינל פור בליגה ובמקביל להעפיל לפחות שלב אחד בליגת האלופות של פיב"א (למרות בית סופר קשה). כל דבר פחות מזה ייחשב לכישלון.

תחזית: השילוב בין סגל שחקנים איכותי, צוות מקצועי טוב וקהל תומך ידחפו את הפועל חולון לעונה מוצלחת שתסתיים עם מקום רביעי בעונה הסדירה וניצחון על מכבי ת"א בחצי גמר הפיינל פור. הפסד בקרב על התואר על חבורת הכוכבים מירושלים יתקבל בהבנה.


הפועל אילת

תמונת מצב: זר שהיה צריך לרדת לליגה הלאומית ונשאר, זר אחר הצטרף בדחיפות לאחר ההפסד בגביע ווינר והסגל ישראלי סביר. מאיר טפירו פותח את עונתו השנייה כמאמן בצורה קצת בעייתית וינסה להראות שהניצוצות שהראה באשדוד יכולים להתפתח לקריירת אימון מכובדת.

מטרות: מוטי אמסלם מודע למצב, אבל שום דבר פחות מפלייאוף לא יתקבל. כבר ראינו לא פעם שאם התוצאות לא משביעות רצון, האילתים יודעים להחליף מאמן באמצע העונה. 

תחזית: מה שנראה רע ומריח רע הוא כנראה רע באמת. הפועל אילת תיאבק בתחתית כל העונה וחוסר הניסיון שלה במעמדים המלחיצים הללו יעלה לה במקום האחרון. מישהו הציע לחזור לשיטת שתי עולות מהלאומית?


בני הרצליה

תמונת מצב: הרבה לחץ יש אצל אלדד אקוניס לקראת הגומלין מול פורטו במוקדמות היורופקאפ והתוצאות במשחקים המקבילים. היו"ר הדומיננטי יודע שהיכולת שלו לשמור על הסגל תלויה רבות בהעפלה לשלב הבתים. הקבוצה מהשרון בחרה, אולי מכורח המציאות, לצאת לעונה ללא ישראלי בעל ניסיון והימרה על שון דוסון כשחקן שיוביל אותה לאחר עזיבתו של כארם משעור.

מטרות: הרצליה שוב רוצה להיות בפלייאוף תוך תקווה שהפעם המזל לא יפגיש אותה מול הקבוצה בכושר הכי טוב בשלב רבע הגמר. בינתיים גורקה ושחקניו רק רוצים לעבור את פורטו ולדעת איזו עונה מצפה להם ומה יהיה הסגל.

תחזית: ג'ף אדריאן יעזוב עם סיומה של העונה האירופית (כבר ביום רביעי?), אקוניס לא יצליח למצוא מחליף שייכנס לנעלים הגדולים שישאיר והקבוצה מהשרון תפספס את המקום בפלייאוף ממש ברגע האחרון.



הלחץ עליו. דוסון (עדי אבישי) 


עירוני נהריה

תמונת מצב: ההמשכיות של אריק אלפסי עושה רק טוב לקבוצה הצפונית. סגל ישראלי מעניין, שני סקוררים משובחים בדמותם של וובסטר ויאנג וכמובן מאמן מנוסה וערמומי על הקווים. ראש העיר יצטרך לפתוח את הכיס ולהביא גבוה טוב יותר מדראמה, ואת מידת התאמתו של ליבינגסטון לליגה הבכירה עדיין טעונה בדיקה. 

מטרות: אלפסי הצהיר לא פעם במהלך הקיץ שהוא חולם להביא תואר ראשון לעיר. כדי לעשות את זה הסגולים יצטרכו להיות בארבע האחרונות גם בליגה וגם בגביע.

תחזית: עונה של כדורסל טוב (והרבה נקודות של וובסטר ויאנג) תסתיים עם מקום חמישי והפסד לחולון ברבע הגמר, רק בגלל הביתיות. בגביע הסגולים יגיעו לפחות לחצי הגמר.


הפועל גלבוע/גליל

תמונת מצב: כמו בנהריה, גם אצל הקבוצה מגן נר ההמשכיות של אריאל בית הלחמי היא מודל לחיקוי. הצפוניים ממשיכים באותה שיטה ועם סגל ישראלי טוב וכמה זרים מבטיחים. טיילר סטון מחזיק בהרבה כישרון, אבל בינתיים לא נראה מחובר למסגרת הקבוצתית.

מטרות: שנתיים אחרי שחזרה לליגה הבכירה, גלבוע/גליל רוצה לעשות צעד נוסף ולהגיע לפלייאוף כמו בימים היפים בהם הייתה חברה קבועה בצמרת הכדורסל הישראלי.

תחזית: שוכמן, סקוורר וקרפלס יביאו את הנחישות, בראון יהיה מועמד למלך הסלים של הליגה ובית הלחמי ינצח על החבורה בדרך למקום השישי והמכובד. הפלייאוף כבר יהיה גדול על הקבוצה הצעירה מגן נר.


הפועל תל אביב

תמונת מצב: אחרי כמה עונות קשות (לא רק אחת, כמו שרמי כהן מנסה לשכנע), האדומים נתנו הרבה שקט לצוות המקצועי ונראה שנבנתה קבוצה טובה ומאוזנת בדרייב אין. סימן השאלה הגדול הוא כמובן סביב מצבו הבריאותי של רביב לימונד. התשובה לכך יכולה להכריע את העונה של האדומים.

מטרות: להחזיר את האמון של הקהל ולשחק "כדורסל של הפועל". לא פחות חשוב מכך יהיה להבטיח מוקדם ככל האפשר את המקום בפלייאוף. כל דבר פחות מכך יכול לגרום לזעזועים בקומת ההנהלה.

תחזית: פרנקו יוכיח למה הוא נחשב לאחד המאמנים הבכירים בכדורסל המקומי, סגל השחקנים יתגבש לחבורה לוחמת ומחויבת, הקהל האדום יגיע גם למשחקי החוץ והפועל ת"א תהיה הלהיט של הליגה כל הדרך למקום השלישי והשלמת תמונת פיינל פור מרתקת. בחצי הגמר היא תיכנע לאלופה היוצאת והנכנסת.



מהמובילים בליגה. פרנקו (לירון מולדובן) 


מכבי אשדוד

תמונת מצב: חריש עמוק בוצע בעיר הנמל. בראד גרינברג ועוזרו דני גוט לא השאירו כמעט אף אחד. המאמן הוותיק בחר לצרף כמה שיותר מתאזרחים והימר על גוני יזרעאלי כשחקן המקומי היחיד בעל קילומטראז' משמעותי בליגה שלנו. ארבעת המתאזרחים יצטרכו להראות שהם פה לא רק בגלל הסבתא היהודייה.

מטרות: להבטיח מוקדם ככל האפשר את ההישארות ולהיאבק על מקום בפלייאוף. 

תחזית: גרינברג יראה שהזלזול של הפרשנים המקומיים היה מוטעה, היכל הקריה ימשיך להפיל את הגדולות ויזרעאלי יסחף אחריו את המתאזרחים והזרים. מקום שמיני והפסד בשלושה משחקים למכבי ת"א ברבע הגמר.


עירוני נס ציונה

תמונת מצב: הקבוצה מהשפלה בחרה להשאיר חלק לא מבוטל מהשחקנים שעזרו לה לעלות ליגה ולשדרג במקומות שצריך. נראה שהמנהל המקצועי/מנכ"ל דניאל רביץ והמאמן נדב זילברשטיין הרכיבו סגל ראוי לליגה הבכירה.

מטרות: המטרה המוצהרת היא להשתקע בליגה, אבל בינם לבין עצמם אנשי המועדון חולמים בשקט לשחזר, אפילו באופן חלקי, את ההישגים מהעונה הראשונה בסיבוב הקודם בליגת העל.

תחזית: למרות סגל לא רע, לנס ציונה יהיה חסר את האקס פקטור בשביל להגיע לפלייאוף העליון. הניסיון של זילברשטיין והמגרש הביתי ימנעו ירידה שנייה בתוך שלוש שנים. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי