אשדוד הנחילה הפסד ליגה ראשון להפועל ירושלים עם 74:86

יוגב אוחיון, ליאור אליהו , אלן אומיץ' על ספסל הפועל ירושלים
יוגב אוחיון, ליאור אליהו , אלן אומיץ' על ספסל הפועל ירושלים | לירון מולדובן

האקס בראד גרינברג הכין את שחקניו נפלא, והאורחים שלטו מהרגע הראשון וכבר הוליכו ב-18 נקודות הפרש. האלופה ממשיכה להיראות רע, ולא תיסע לאיטליה בתחושות חיוביות. הפועל ת"א ניצחה את אילת, נהריה את הרצליה

(גודל טקסט)

כשבראד גרינברג אימן את הפועל ירושלים, אי שם בעונת 2013/14, הוא שאף להיות האיש שיעשה את המעבר עם האדומים ממלחה הקטן לארנה המפוארת.


רצה הגורל וזה לא קרה, והערב הגיע המאמן האמריקאי לראשונה לאולם הירושלמי למפגש מול האקסית. מפגש שהסתיים בהפסד הליגה הראשון של האלופה לעונת 2017/18, 74:86 בסיכום.




הבחורים של פוטיס קציקאריס נראו כאילו הם באו למשחק מול קבוצת נוער, ולמרות שהובילו 4:8 בפתיחה, החל מאמצע הרבע הפגינו האשדודים שליטה ואף עלו ליתרון 18 נקודות.


גרינברג עם השופט דודי רומנו
גרינברג עם השופט דודי רומנו. ניצחון עם קלאס (לירון מולדובן)


המאמן היווני נזקק לשירותיו של יותם הלפרין כדי לנסות ולבצע קאמבק, ובסיועו של אוסטין דיי (16 נקודות, 4 מ-6 לשלוש) הירושלמים ירדו להפסקה בפיגור שבע ואף צימצמו לפער שלוש נקודות בלבד. אלא שלזרים של הכחולים-צהובים תכניות אחרות, בעיקר להנרי סק ודייויד לאורי שחיברו 48 נקודות משותפות.


הפועל ירושלים תצא באמצע השבוע למשחק קריטי במסגרת היורוקאפ מול רג'יו אמיליה, ואם היא תרשום הפסד שלישי ברציפות, יכול להיות שאורי אלון יחליט להיות פחות נחמד, ובטיסה חזרה לישראל יהיה מקום פנוי במושב השמור למאמן.


שחקני הפועל ירושלים בסיום
שחקני הפועל ירושלים בסיום (לירון מולדובן)


קלעו להפועל ירושלים: בר טימור, אוסטין דיי וג'רום דייסון 16 כ"א, יותם הלפרין 11, ריצ'ארד האוול 8, סטראטוס פרפרוגלו 5, ליאור אליהו 2.


קלעו למכבי אשדוד/באר טוביה: הנרי סק 26, דייויד לאורי 22, ג'ראלד לי 11 , קמרון לונג 10, טראוויס ווריק 7, אדם אריאל ואלכס צ'וברביץ' 3 כ"א, גוני יזרעאלי ונמרוד לוי 2 כ"א.


מהלך המשחק
רבע ראשון
הפועל ירושלים פתחה עם ג'רום דייסון, סטראטוס פרפרוגלו, אוסטין דיי, בר טימור וריצ'ארד האוול. מכבי אשדוד החלה את המשחק עם דייויד לאורי, אדם אריאל, קמרון לונג, הנרי סק ואלכס צ'וברביץ'.


המשחק נפתח עם קצב מהיר וארבעה מתוך שחקני החמישיה של ירושלים קלעו סל בשלוש הדקות הראשונות. האורחים ניסו להדביק את הקצב ולאורי בשני סלים נאים קירב ל-8:7. האשדודים הפכו, הנרי סק קבר שלשה ולאורי הוסיף סל ענק על האוול בדרך ל-14:24 מהמם. קמרון לונג לא טמן ידו בצלחת והוסיף שתיים משלו, כשמנגד האלופה עסוקה בלאבד כדורים. המגמה נמשכה ובסיום הרבע יושבי הארנה רק הביטו בהשתאות על לוח התוצאות שהראה 16:30.


בראד גרינברג זוכה לכבוד לפני המשחק
בראד גרינברג זוכה לכבוד לפני המשחק (לירון מולדובן)


רבע שני
הלפרין עשה סל מהיר וחשוב אך המשחק המפוזר של האלופה לא פסק, ואליהו הפליא עם איבוד הכדור העשירי של הפועל ירושלים מאז תחילת המשחק (כבר אחרי שתי דקות מפתיחת הרבע). קציקאריס השתולל על הקווים ודיי קבר שלשה שהורידה ל-36:21, הבחורים של בראד גרינברג ניסו להגיב אך דיי הגיב עם עוד שלשה חשובה. טימור ופרפרוגלו נכנסו אף הם לעניינים והורידו את אשדוד לפסק זמן בהול עקב 43:32. נמרוד לוי ולונג הגיבו מיד בשתי חדירות קלילות שגרמו גם לקציקאריס להזעיק טיים-אאוט, דייסון לקח כדור אחרון, שהגיע לדיי וזה תפר עוד שלוש נקודות שסגרו מחצית אדירה על 47:40 לחובת המארחת.


רבע שלישי
המחצית השניה נפתחה עם קצב נמוך בהרבה מקודמתה, והפער ריחף בין איזור שלוש הנקודות לשבע. הנרי קלע סל אדיר במתפרצת מהסרטים תוך שהוא מעביר את הכדור מאחרוי גבו, ולפתע שלוש דקות לסיום הרבע אשדוד מובילה 52:62. הלפרין תרם סל חשוב אך דיי איבד כדור בחוסר ריכוז והיתרון שוב צמח לעשר. הלפרין ענה שוב בסל גדול, והרבע נסגר על 66:61.


פרפרוגלו מול אדם אריאל
פרפרוגלו מול אדם אריאל. עוד אקס מאושר (לירון מולדובן)


רבע רביעי
דבר אחד היה ברור ליושבי הארנה – קל זה לא יהיה. נדמה היה שכל המשחק התנהל בצל השאלה מתי הפועל ירושלים חוזרת למשחק, אך עד ששחקניה התקרבו, היה שם אשדודי על מנת לקלוע סל קריטי. אחרי חמש דקות הובילו בחוריו של גרינברג 67:79, והאלופה לא הצליחה להתקרב לקליעת סל. דיי הוסיף עוד לשלשה גדולה, טימור חסם נהדר אבל זה פשוט היה מאוחר מדי.שתי הדקות האחרונות התנהלו לאיטן, ובסוף הגיע ההפסד הראשון של הפועל ירושלים העונה בליגה.


הפועל תל אביב – הפועל אילת 76:82

אחרי שתי תבוסות ורגע לפני שמצב חירום הוכרז בדרייב אין, דני פרנקו והשחקנים באדום השיגו ניצחון קשה על הקבוצה של מאיר טפירו ושחררו אנחת רווחה גדולה.


האדומים הובילו שלושה רבעים וגם עלו ליתרון דו ספרתי, אך נקלעו לפיגור במהלך הרבע האחרון ורק אחרי מותחן בדקות האחרונות ג'רל מקניל, במשחקו הטוב ביותר מאז שנחת בישראל, סידר לפרנקו ניצחון חשוב.


בנקס חוגג

בנקס חוגג. ניצחון חשוב (עדי אבישי)


בשבועות הקרובים מחכים לאדומים משחקים מול קבוצות ב-"ליגה שלהם", בעוד שאילת תארח באולם בגין את הפועל ירושלים ופוטיס קציקאריס הלחוצים.


עירוני נהריה – בני הרצליה 82:95

עירוני נהריה ממשיכה להציג יכולת נהדרת והפעם היא גם הראתה אופי. הסגולים של אריק אלפסי ברחו עם ריצת 2:14 ברבע האחרון בהובלתו של דנזל ליווינגסטון ורשמה ניצחון רביעי ברציפות בכל המסגרות.


החבורה מהצפון פתחה טוב והובילה בסיום הרבע הראשון, אבל השחקנים של מיקי גורקה קיזזו את הפיגור לאט לאט ואף עלו ליתרון בתחילת הרבע האחרון לפני שליווינגסטון התעורר וכאמור הוביל את חבריו לניצחון חשוב.



ניצחון שלישי ברציפות לעירוני נהריה: 82:95 על בני "רב בריח" הרצליה >>>https://t.co/rDeLhrS7QGpic.twitter.com/00wZfFope1

— Winner League (@WinnerLeague) October 29, 2017

הרצליה ספגה הפסד שלישי ברציפות בליגה והיא מתקשה מאוד עם שני משחקים בשבוע. במחזור הבא מחכה לה משחק ביתי מול הפועל תל אביב ודני פרנקו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי