נקמה קרה: 62:83 למכבי תל אביב על מכבי חיפה

ג'ונה בולדן
ג'ונה בולדן | עדי אבישי

במשך שלושה רבעים הצליחה סגנית האלופה לכפות משחק צמוד, אך התפרקות בעשר הדקות האחרונות הביאה להפסד שלישי וסידרה לצהובים ניצחון אחרי שני הפסדים. בולדן כיכב עם 20 נקודות ו-80% מחוץ לקשת

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב חזרה לנצח הערב (שני) אחרי שני הפסדים רצופים במסגרת היורוליג, ורשמה 62:83 על מכבי חיפה ביד-אליהו, בנקמה על ההפסד בחצי גמר הפיינל-פור אשתקד.


המשחק התאפיין במחצית ראשונה מפוזרת, ודווקא הירוקים בראשות אנחל רודריגס ולוק מרטינס היו אלו שעלו ליתרון ברבע הראשון. האקס דיברתולומיאו ריכז והתקשה להיכנס למשחק.




ספאחיה הרבה להפציר בחניכיו שיציגו אגרסיביות ומי שלקח זאת לתשומת ליבו היה ג'ונה בולדן. האמריקאי הצעיר ספג לא מעט ביקורות על פתיחת העונה החלשה שלו, אך נגד סגנית האלופה הוא התפוצץ עם 20 נקודות, ארבע מחמש לשלוש ומדד 28.


מרטינס רודף אחרי זוסמן
מרטינס רודף אחרי זוסמן (עדי אבישי)


עופר רחימי הרבה להתלונן אל השופטים, אך נאלץ לנסות ולמנוע בחוסר אונים את הקריסה של שחקניו ברבע הרביעי, אותו התחילו בפיגור שלוש וסיימו בפיגור 21.


אצל הצהובים מי שעוד עודד את הצוות המקצועי היה כארם משעור. הפורוורד חזר מפציעה והראה קשיחות ויעילות בעיקר ברבע הרביעי. שבע נקודות וחמישה ריבאונדים בסיום הוכיחו זאת.


מהלך המשחק
רבע ראשון
במכבי תל אביב עלו בחמישיה ג'ון דיברתולומיאו, איתי שגב, ג'ונה בולדן, יובל זוסמן ופייר ג'קסון. אצל מכבי חיפה פתחו ווילי וורקמן, אנחל רודריגס, עוז בלייזר, ברנדון בואומן ולוק מרטינס.


החיפאים פתחו בסערה עם 0:7 מהיר שגרם לספאחיה להזעיק פסק זמן דחוף. בולדן קלע נקודות ראשונות אחרי מהלך קבוצתי יפה, וג'קסון שיפר עמדות בדרך ל-9:5. שגב נכנס לעניינים, ועם הרבה אגרסיביות העלה את הצהובים ליתרון 12:16. מרטינס הגיב עם לשה, והרבע בסופו של דבר נגמר 17:18 צמוד ומפוזר.


רבע שני

עופר רחימי רדה בבחוריו בהפסקה בין הרבעים ואלו ניסו להחזיר את הדומיננטיות מהפתיחה. יבזורי הציג משחק מעט מפוזר, אך רודריגס חיפה עליו ודאג להזין נהדר את בואומן בדרך לפיגור 3. ג'קסון מנגד תיעתע בהגנה הירוקה פעם אחר פעם, וסידר לבולדן שלשה פנויה שהעלתה ל-28:33. קול קלע סל ענק והמחצית נסגרה על 34:37 צהוב.


ספאחיה
ספאחיה. עוד משחק לא פשוט (עדי אבישי)


רבע שלישי
שתי הקבוצות עלו למחצית השניה תוך שהן מציגות רכות ומתקשות לפתח מומנטום. יבזורי ניסה להיכנס בכוח למשחק וקלע שלשה נאה, אך לא הפגין יציבות. בולדן המשיך ביכולתו הטובה עבור הצהובים ובשלשה משלו סידר 47:50 למארחת, ופרחוסקי גם סחט עבירת תוקף מכרעת. דיברתולומיאו ניסה להגדיל את הפער אך לפני עשר הדקות האחרונות התוצאה עמדה על 51:56.


רבע רביעי
משעור שחזר מפציעה הראה אגרסיביות ודאג לשדר לירוקים בפתיחת הרבע – בשביל נצחון תצטרכו לעבוד. וורקמן קלע ארבע נקודות רצופות, אלא שמשעור ענה עם שלשה והפער גדל לשבע. מכאן ואילך הייתה רק קבוצה אחת על המגרש, והמארחת שייטה לניצחון על רקע ההתפרקות של סגנית האלופה. בסיום זה 62:83 למכבי תל אביב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי