"אליהו הישראלי הכי טוב בליגה, לא צריך להכביר במילים"

ליאור אליהו מול דומיניק ארצ'י
ליאור אליהו מול דומיניק ארצ'י | עדי אבישי

הלפרין שיבח את חברו שהצטיין ב-78:90 של הפועל ירושלים על בני הרצליה, מאור: "נעבוד הרבה עד המשחק מול מכבי ת"א". אפיק ניסים על שיא הקריירה בגיל 36: "אני לא חושב על זה אלא רק על המצב של הקבוצה"

(גודל טקסט)
הפועל ירושלים גברה הערב (ראשון) 78:90 בחוץ על בני הרצליה ורשמה ניצחון שלישי בשלושה משחקים תחת מודי מאור. האדומים יצאו לפגרת הנבחרות כשהם במקום השני, שבועיים לפני שיארחו את מכבי תל אביב בארנה.


מאור
התייחס בסיום להגנה של חניכיו: "אני מרוצה בעיקר מהרבע האחרון. לא צריך להכביר במילים על יותם הלפרין, הוא מתחילת השנה נותן לנו ואנחנו שמחים על כך".




עוד על הלפרין וליאור אליהו: "שום דבר לא מוכרע על אספקט אחד ואין ספק שהניסיון עוזר לנו. רק התחלנו תהליך ואני שבע רצון מהאינטנסיביות מהרבע האחרון, אבל אנחנו צריכים לשמור ככה 40 דקות, להפעיל שחקנים שהיום לא היו מספיק מעורבים ויותר שטף בהתקפה. אני לא מרוצה בכלל מהיכולת. עליות וירידות זו נגזרת של מה שדיברתי עליו, כשהיכולת תהיה אחידה כך גם התפוקה. עדיין כיף לי בתפקיד".


המשחק הבא מול מכבי תל אביב: "נעבוד עד אז והרבה. הפגרה באה לנו בזמן מאוד מעניין, יש לנו הזדמנות להחלים ולצבור כוחות ולי בתור מאמן לשים את טביעת האצבע שלי. לא נהפוך הכל, יש פה שחקנים שיודעים לשחק, אבל זו הזדמנות לשיפצורים".


מודי מאור. עוד שבועיים הוא פוגש את מכבי ת
מודי מאור. עוד שבועיים הוא פוגש את מכבי ת"א (עדי אבישי)


יותם הלפרין, שקלע 11 נקודות, סיפר: "אגלה לכם סוד. הייתי עצבני כי לא נכנסתי למשחק עד הרבע האחרון, הייתי עצבני על עצמי כמובן. מה שניצח לנו את המשחק זו האגרסיביות בהגנה – קיבלנו הרבה, אבל ברבע האחרון שיחקנו את ההגנה שרצינו ורק זה ניצח את המשחק. ברבע האחרון הפיק אנד רול שלי ושל ריצ'י על אדריאן עבד, וכשמשהו עובד אז ממשיכים עם זה. מודי דחף אותי לעשות את זה, וזה עבד".


החשיבות של ליאור אליהו
: "אני לא צריך להכביר במילים כמה הוא חשוב. כשהוא טוב, קשה לנצח אותנו. ייקח זמן עד שהוא יחזור להיות מה שאנחנו זוכרים ממנו, אבל הוא מבחינתי עדיין השחקן הישראלי הכי טוב ומשמעותי בליגה. עוד נרוויח בגדול ממנו".


הגעתו של מודי מאור
: "כשמחליפים מאמן, גם אם ההחלטה נכונה וגם אם לא, מגיעות אנרגיות חדשות. הוא מחדיר בנו צורת משחק שמאוד מתאימה לנו, הוא עושה את ההתאמות בליגה הישראלית שהוא מכיר מצוין. אנחנו חסרים עדיין ואין לנו המון עומק, אבל הוא מנהל את המשחק מצוין. הוא עוטף אותנו באהבה ואנחנו אותו. החיבור עובד".


מיקי גורקה. בעיות קשות בהגנה (עדי אבישי)
מיקי גורקה. בעיות קשות בהגנה (עדי אבישי)


מהעבר השני, מיקי גורקה היה מאוכזב: "יצאנו קצת מהשטף ונתנו להם סלים קלים. היו לנו יותר איבודים מאסיסטים והיו להם כמה סלים גדולים שנכנסנו לקראת סוף שעון ה-24. פשוט לא שיחקנו טוב ברבע האחרון".


ספיגת 90 נקודות בבית: "עברנו קצת להגנת חילופים שממש לא עבדה. חלק מזה מתחיל עם קצת יותר עבודה, ועכשיו יהיה יותר זמן לעבוד, וחלק בגלל איבודי כדור. יש לנו בעיה של קשיחות, בעיה באחד על אחד, וכשמקבלים 90 נקודות אי אפשר לנצח".


היכולת של הזר החדש מייק אפרבאה: "מייק הוא שחקן והוא רק יומיים פה ועוד יעזור לנו. יש לנו קבוצה טובה, אמרתי את זה מתחילת העונה ונכון שזה נראה לא טוב, אבל יש קבוצה טובה. אני לא חושב שכל ההתקפה שיחקה עליו, הוא באופי שלו אחד שלוקח על עצמו, אבל לפעמים זה קורה במינוס שאנשים מנסים להציל את המולדת. זה קרה לנו שוב ולכן הפסדנו. אני בטוח שתראו הרצליה אחרת כי יש פה קבוצה טובה וחומר טוב".


אפיק ניסים. לא נס ליחו (לילך וייס, מנהלת הליגה)
אפיק ניסים. לא נס ליחו (לילך וייס, מנהלת הליגה)


ציון דרך מרשים נקבע בניצחון של הפועל גלבוע/גליל 82:88 על הפועל אילת כשאפיק ניסים שבר בגיל 36 שיא קריירה בנקודות עם 32 (השיא הקודם – 30). "אין הרבה מה להסביר. המצב של הקבוצה לא היה טוב, יש לנו המון פצועים ובקושי התאמנו, כמעט שלא היה סגל להתאמן", אמר הגארד הוותיק. לא ידענו למה לצפות כי גליל קבוצה חזקה ובאנו לזרום עם המשחק. קיבלנו יותר יותר ביטחון כדי לנצח את המשחק. השיא לא אומר כלום, אני מאוד אוהב את הקבוצה והיה לי קשה כשהפסדנו ושלא האמינו בנו. ננסה לאסוף ניצחונות לאט לאט כי יש פה קבוצה טובה. כשהקבוצה זורמת איתך אז אתה יכול גם לקחת זריקות קשות יותר, אבל אני לא חושב על זה בכלל אלא פשוט משחק בשביל הקבוצה ובשביל לנצח".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי