קיין ופרחוסקי לא בסגל מכבי ת"א, קינזי לא יירשם אצל הפועל ירושלים

דיאנדרה קיין
דיאנדרה קיין | עדי אבישי

שתי הגדולות של הכדורסל הישראלי ייפגשו לעוד קלאסיקו (ראשון, 21:00). ספאחיה: "אין לי יתרון על המאמן שלהם בגלל הניסיון", מאור: "אנחנו בירושלים אוהבים משחקים גדולים"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב והפועל ירושלים קיימו הערב (שבת) אימונים מסכמים לקראת הקלאסיקו הראשון שייערך ביניהם מחר (21:00). הצהובים, שרשמו ניצחון נאה על ז'לגיריס קובנה לפני יומיים, החליטו להשאיר מחוץ לטופס המשחק את דיאנדרה קיין וארטיום פרחוסקי שיצפו בחבריהם על אזרחי.

"אנחנו מתייחסים לכל יריבה באותה צורה ומנסים לתת אקסטרה כי במשחק האחרון ביזבזנו הרבה אנרגיות נגד ז'לגיריס", סיפר המאמן נבן ספאחיה לקראת ההתמודדות. "אני מקווה שנמצא את האקסטרה כדי להתכונן למשחק מול הפועל ירושלים. תמיד יש לנו מוטיבציה גבוהה, יש כאן שחקנים שלא שיחקו בעבר מולם ואולי מחר הם יבינו יותר, אבל אני לא צריך להפעיל עליהם שום לחץ. אנחנו עובדים כרגיל כמו בכל אימון וכל משחק עם הרבה אחריות". 

המאמן התייחס גם ליריבה ונשאל אם העובדה שירושלים מגיעה עם מאמן צעיר ולא מנוסה (מודי מאור) שמה אותו ביתרון: "לא, לא ,לא. הם משחקים כדורסל טוב מאז שהם החליפו מאמן והתוצאות שלהם טובות", פסק בהחלטיות. "אנחנו צריכים לשמור ולהניע את הכדור טוב כדי לנצח, לעשות מה שאנחנו עושים בדרך כלל כשאנחנו מנצחים".

מנגד, בהפועל ירושלים הוחלט לא לרשום את טרנס קינזי למשחק לאור מצבו הרפואי כשגם רונלד רוברטס לא יירשם עדיין למשחקי הליגה. הרכש האחרון של האדומים עבר את הבדיקות הרפואיות והתאמן עם הקבוצה בפגרה, אולם העובדה שהם רשמו כבר שבעה שחקנים לליגה מותירה להם עוד רישום אחד ובבירה מעדיפים לבחון את הפורוורד באירופה לפני שירשמו אותו לזירה המקומית.

"אנחנו בהפועל ירושלים אוהבים משחקים גדולים", אמר המאמן מודי מאור לקראת המשחק, "באופן כללי משחקים נגד קבוצות טובות מוציאים ממך את המיטב כך שאנחנו מחכים למשחק. אנחנו צריכים לשחק את הכדורסל שלנו, את מה שהתחלנו לעשות בשלושת המשחקים האחרונים ואת מה שעשינו במהלך הפגרה כמה שיכולנו. אנחנו צריכים משחק מאוד קבוצתי בהתקפה, שהכדור יזוז, לשחק בקצב גבוה ולהביא את האינטנסיביות שאפיינה אותנו בהגנה במשחקים האלה".

מודי מאור. אוהב משחקים גדולים (עדי אבישי)
מודי מאור. אוהב משחקים גדולים (עדי אבישי)

המאמן התייחס גם לחשיבות המשחק והאם הוא דיבר עליו בפני השחקנים: "יש דברים שאני לא צריך לעשות אותם, יש פה חבר'ה מנוסים בחדר ההלבשה ויש איזושהי תכונה בעיר. אני חושב שהשחקנים מבינים את גודל המעמד. כל משחק בארנה הוא מרגש, אבל משחק נגד מכבי לא יותר מרגש מאחרים. למכבי יש פוטנציאל בסגל שלה להיות קבוצת שלשות טובה מאוד. יש שם שחקנים שכל החיים שלהם היו מאוד עקביים מחוץ לקשת ואנחנו לא מהמרים על הקליעה שלהם בשום צורה".

אוסטין דיי הוסיף: "לא אמרו לי הרבה עכל המשחק אבל אני יודע למה לצפות. זו קבוצת יורוליג כך שזה משחק חשוב. אנחנו משחקים נגד קבוצה טובה, אבל אנחנו עושים דברים יפים עכשיו וניצחנו את שני המשחקים האחרונים. זה עוד משחק עבורנו. ניצחון יתרום לביטחון שלנו. אנחנו צריכים לשחק את המשחק שלנו כדי לנצח ובמשחקים האחרונים אנחנו משחקים יותר את הסגנון שלנו".

הפורוורד התייחס גם למאור ושלח שוב ביקורת מרומזת כלפי היחסים הרעועים שהיו לפוטיס קציקאריס עם השחקנים: "הוא בן אדם נהדר. הוא מדבר איתנו כל הזמן ומנסה ליצור מערכות יחסים טובות עם כולנו. אנחנו משחקים חזק בשבילו והוא עושה עבודה טובה בתקשורת עם השחקנים והצוות".
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי