"הולך להיות קרב, כולם פה סימנו את המשחק נגד הפועל ירושלים"

שחקני מכבי תל אביב
שחקני מכבי תל אביב | מכבי תל אביב - האתר הרשמי

במכבי ת"א דרוכים לקראת המפגש בארנה (21:00). תומאס יפגוש את הקבוצה במדיה כבר סיכם, ג'ייק כהן ישחק נגד האדומים בשורותיהם היה חתום אך מעולם לא שיחק במדיהם. וגם: מה נוריס קול לא ידע

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב השלימה את הכנותיה לקראת המשחק הערב (ראשון, 21:00) נגד הפועל ירושלים. הצהובים מגיעים להתמודדות לאחר ניצחון חשוב על ז'לגיריס קובנה שהכניס ביטחון לשחקנים ומביא אותם במומנטום חיובי למשחק הראשון העונה של הקלאסיקו הישראלי, ממנו ייעדרו דיאנדרה קיין וארטיום פרחוסקי שלא נרשמו בטופס המשחק.

במכבי סימנו את המשחק מול האלופה ככזה שיכול להשכיח את הכישלונות מהשנים האחרונות בהן הציגו יכולת חלשה ולא הגיעו למעמד הגמר בליגה, בעוד האדומים זכו באליפות פעמיים בשלוש השנים האחרונות. המאזן בין הקבוצות במשחקים האחרונים עומד על 6:1 לרעת הצהובים, שניצחו בפיס ארנה פעמיים במעמד גמר הגביע, אך בעונה הרגילה הפסידו לירושלים בכל חמשת המשחקים בבירה.

שחקני הקבוצה מבינים את חשיבות המשחק, למרות שלאחר הניצחון על ז'לגיריס נוריס קול הופתע לשמוע על היריבות המרה עם ירושלים וחשב שהיריבה הבולטת היחידה של הצהובים היא הפועל תל אביב. אחד השחקנים שיעמדו במרכז ההתמודדות הוא דשון תומאס שכבר סיכם בירושלים, אך עבר בהחתמת בזק למדים הצהובים של תל אביב. הפורוורד האמריקאי נחשב לאחד הברומטרים של הצהובים כשהוא הופך לנשק התקפי שעולה מהספסל ומשנה מומנטומים וגם הערב צפויה להיות לו חשיבות רבה.

"אני די בטוח שאני מכיר את היריבות בין מכבי וירושלים", אמר תומאס לספורט1 לקראת המשחק, "כולם מדברים על המשחק הזה ומסמנים אותו כמשחק גדול. אנחנו ננסה להתקדם ולנסות להמשיך ברצף הניצחונות. הצהרת כוונות? ניצחון שם יהיה ניצחון ולא מעבר. אנחנו צריכים להישאר צנועים. אנחנו יודעים שבכל משחק, לא משנה אם הוא ביורוליג או בליגה, כולן רוצות לנצח אותנו. ננסה להשיג את הניצחון ולהיות צנועים".

דשון תומאס. סיכם בירושלים והבריז (עדי אבישי)
דשון תומאס. סיכם בירושלים והבריז (עדי אבישי)

גם מייקל רול מודע לכך שמדובר במשחק חשוב: "אני יודע כמה גדולה היריבות בין הקבוצות. הולך להיות קרב, אבל אנחנו משחקים בשביל רגעים כאלה. הולך להיות כיף, כולנו מתרגשים. נהנינו מהניצחון על ז'לגיריס ועכשיו אנחנו עם הפנים לירושלים".

"כל השחקנים כאן שיחקו במשחקים גדולים בעבר", הוסיף ג'ייק כהן, "אנחנו יודעים עד כמה המשחק חשוב, אבל גם ירושלים מבינים את זה. אתה לא חייב להיות בפעם הראשונה במכבי כדי להבין עד כמה המשחק הזה גדול אני בטוח שכולם יתנו את הכל". על המצ'-אפ מול ריצ'ארד האוול, איתו שיתף פעולה בנבחרת: "הוא שחקן מוכשר, חשוב לגרום לו להרגיש לא בנוח כי אם הוא נכנס לקצב קשה לעצור אותו. ננסה להוציא אותו מאזור הנוחות שלו ולגרום לו לעשות דברים שהוא לא רוצה לעשות וככה דברים ילכו לטובתנו".

ג'ייק כהן. חתם בירושלים, ומעולם לא שיחק אצלה (עדי אבישי)
ג'ייק כהן. חתם בירושלים, ומעולם לא שיחק אצלה (עדי אבישי)

עבור כהן מדובר במשחק בעל ערך מוסף מכיוון שחתם בבירה בקיץ 2015 אך מעולם לא שיחק בשורותיה. בעונה הראשונה של חוזהו הוא הועבר בהשאלה לאריס סלוניקי ובסיום העונה חוזהו עם האדומים הותר לאחר שהם לא התרשמו מיכולותיו. עם זאת הפורוורד לא כועס: "זה רק עסק, אי אפשר לקחת דברים אישית כשחקן, זה קרה בעבר. אני מבטיח שאני רוצה לנצח את המשחק הזה כמו כל משחק".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי