פניני חוזר להיכל, פרחוסקי ורול מחוץ לסגל

פניני
פניני | עדי אבישי

מכבי תל אביב תתמודד (ראשון, 21:00) נגד הפועל חולון במשחק בין שתי הקבוצות הטובות בליגה, שיביא לשבירת רצף הניצחונות של אחת מהן. הצהובים, שלא רשמו את רול הפצוע ואת פרחוסקי, יערכו טקס לאקס והקפטן לשעבר

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב תארח מחר (ראשון, 21:00) את הפועל חולון במסגרת המשחק המרכזי התשיעי בליגת ווינר סל. המשחק יפגיש בין שתי הקבוצות הכי חמות בליגה ויגרום לאחת מהן לשבירת רצף הניצחונות – מכבי ת"א שעומדת על מאזן מושלם של שמונה ניצחונות משמונה משחקים (הפתיחה הכי טובה שלה מאז עונת 09/10) והפועל חולון שניצחה בששת משחקיה האחרונים.

במכבי מגיעים להתמודדות לאחר עוד ניצחון ביורוליג, הפעם לאחר מותחן נגד ולנסיה, אך ללא ארטיום פרחוסקי ומייקל רול שלא נרשמו למשחק. בעוד רול זוכה למנוחה בעקבות החבלה שספג בכתפו, הוצאתו של הסנטר מהסגל מגיעה דווקא לאחר משחקו הטוב ביותר העונה: 14 נקודות באחוזים מושלמים מול הספרדים ביום חמישי.

הצהובים יערכו לפני המשחק טקס מיוחד לכבוד גיא פניני ובקבוצה מבטיחים לערוך לו פרידה רשמית ומכובדת יותר. הפורוורד יפגוש לראשונה את קבוצתו לשעבר מאז שעזב אותה בקיץ האחרון לאחר שמונה עונות בהן זכה עם הצהובים בשלוש אליפויות, שמונה גביעים, ארבע פעמים בגביע ווינר סל, באליפות הליגה האדריאטית בעונת 11/12 ואף התכבד בהנפת גביע היורוליג ב-2014. הקפטן הצהוב לשעבר מגיע ביכולת טובה להתמודדות לאחר שקלע בספרות כפולות בשלושה מארבעת המחזורים האחרונים, ובמשחק החוץ הקודם באשדוד קלע שיא עונה של 23 נקודות.

חולון אף היא מגיעה למשחק במומנטום נהדר כשהיא ללא הפסד ליגה כבר שישה מחזורים ולאחר שרשמה ניצחון חשוב על אולדנבורג בליגת האלופות של פיב"א, שמשאיר לה סיכוי ריאלי להעפיל לשלב הבא במפעל. בתחילת החודש נבחרו שלושה מנציגיה למצטייני החודש (דן שמיר מאמן החודש, גלן רייס ג'וניור שחקן החודש וג'ו אלכסנדר השחקן הישראלי המצטיין) והשבוע קורי וולדן נבחר לשחקן המחזור בליגת האלופות כשתמיר בלאט נבחר לצידו בחמישייה. אגב, בשנה שעברה חולון שברה רצף היסטורי של הפסדי חוץ לצהובים בעונה הסדירה (54:0) עם ניצחון בכורה בהיכל.

מייקל רול. פצוע בכתפו (עדי אבישי)
מייקל רול. פצוע בכתפו (עדי אבישי)

המשחק מחר יפגיש כאמור בין שתי הקבוצות הטובות בליגה. מכבי ת"א מובילה את הליגה מבחינה הגנתית עם ספיגה של 71 נקודות בלבד, אבל בארבעת המחזורים האחרונים היא השתפרה מאוד גם התקפית עם 91.5 נקודות ומדד 113.3 בממוצע לעומת 79.8 נקודות ומדד 103 לפני כן. הצהובים שיפרו גם את עקב האכילס שלהם, הקליעה מבחוץ, כשלראשונה העונה הם עומדים על רצף משחקים עם כמות שלשות דו-ספרתית: 11 מ-26 בנס ציונה ו-10 מ-20 בירושלים. מנגד, הפועל חולון מובילה את הליגה בקליעה עם 89.8 נקודות למשחק, באחוזים לשתיים עם 62.4% ובאחוזים מהקו עם 81.6%. הסגולים-צהובים עומדים על מדד 105.3 למשחק – הנתון השני הכי גבוה בליגה אחרי מכבי ת"א (108.1). בשלושת המשחקים האחרונים, הקבוצה של דן שמיר רשמה 101.7 נקודות, 68% לשתיים ומדד 126 בממוצע.

 

עוד באותו נושא: גיא פניני

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי