שבת בליגת העל: מכבי ת"א – גלבוע/גליל, הפועל ירושלים – הפועל ת"א

איתי שגב
איתי שגב | עדי אבישי

אחרי הניצחון הגדול על הכוכב האדום, הצהובים חוזרים להיכל, פרנקו, גפני, מקי ומנקו מגיעים לארנה ויזכו לטקס הוקרה

(גודל טקסט)
המחזור ה-14 בליגת העל בכדורסל יחל במןוצאי שבת עם שני משחקים: מכבי תל אביב תארח ב-18:30 את הפועל גלבוע/גליל והפועל ירושלים תארח ב-20:30 באולמה את הפועל תל אביב.


מכבי ת"א – הפועל גלבוע/גליל
משחק הליגה בבית מול גלבוע/גליל, יסיים רצף של חמישה משחקים של הצהובים בתוך פחות משבועיים. מכבי ת"א לא רשמה למשחק את ג'ונה בולדן ואת דשון תומאס. אחרי המשחק ביום חמישי, אמר מאמן הצהובים נבן ספאחיה כי במשחק מול גלבוע/גליל הוא מייעד תפקיד משמעותי יותר לישראלים, ובמיוחד ליובל זוסמן, כרם משעור, ג'ייק כהן ואיתי שגב.




כל חמשת המפגשים האחרונים בין גלבוע/גליל למכבי תל אביב בכל המסגרות הסתיימו בהפרש של שלשה ומטה: גלבוע ניצחה 91:92 בחוץ בדצמבר 2016 בליגה מסל של ג'ייסון סיגרס עם הבאזר; מכבי גמלה לה עם 76:77 בגביע כעבור שבוע באותו מקום אחרי החטאה של אותו סיגרס. בשני הבאים בליגה ניצחו האדומים 77:80 בבית ו-85:87 בחוץ. במפגש הראשון ביניהן העונה ניצחו הצהובים 72:74 בגן נר, אחרי שחזרו מפיגור דו-ספרתי.



ספאחיה. בונה על הישראלים (עדי אבישי)


גלבוע מגיעה למשחק אחרי שני הפסדים רצופים, 81:64 באשדוד ו-91:77 בבית לנס ציונה. מאמן גלבוע/גליל, אריאל בית הלחמי, יציין את משחקו ה-369 כמאמן ראשי בליגת העל וישתווה במקום החמישי בכל הזמנים לשמואל יעקובסון ז"ל. כעת מקדימים אותו רק יהושע רוזין ז"ל (662 משחקים), אפי בירנבוים (613), פיני גרשון (549) וצביקה שרף (495). משחקו הראשון של בית הלחמי היה לפני קצת יותר מ-19 שנה, בינואר 1999, כמאמן גבעת שמואל.



ליאור אליהו. 1000 אסיסטים בליגה (עדי אבישי)


הפועל ירושלים – הפועל  ת"א
לפני המשחק תערוך הפועל ירושלים טקס להוקרת תודה לאנשי הקבוצה בעבר, בו יוענקו גופיות ממוסגרות לדני פרנקו, טוני גפני, טייוויין מקי ורפי מנקו. ליאור אליהו יקבל גביע על הגעתו ל-1,000 אסיסטים בליגת ווינר סל. הפועל ירושלים לא רשמה למשחק את טרנס קינסי המחלים מנקע בקרסול וצפוי לשוב לפעילות מלאה בקרוב.

המאזן ההיסטורי בין הקבוצות בעונה הרגילה עד היום במסגרת הליגה: 35:57 להפועל ת"א. במשחקי הבית של ירושלים: 20:23 להפועל ת"א. הפועל ירושלים עומדת על רצף הניצחונות הכי ארוך שלה העונה בליגה, ארבעה, כאשר שני האחרונים באותה תוצאה בדיוק, 78:92 (בבית נגד נהריה ובחוץ נגד ראשל"צ). במחזור שעבר השוותה האלופה את שיא הליגה העונתי עם 15 שלשות.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי