הבורר קבע: "ברייסי רייט הונה את הפועל ירושלים"

ברייסי רייט
ברייסי רייט | צילום: עדי אבישי

בורר האיגוד פסק כי הצדק עם האדומים מול שחקן הקבוצה בעבר, שהמריא לסין ללא אישור ב-2015: "טענותיו של השחקן בדבר רצונה של הקבוצה להיפטר ממנו אינן משכנעות". בבירה ישקלו לתבוע פיצוי כספי

(גודל טקסט)

ניצחון גדול רשמה אמש (שלישי) הפועל ירושלים במהלך דיון הבוררות שנערך מול ברייסי רייט, שחקן הקבוצה בעבר (מינואר 2014 למשך כשנה וחצי) שנטען כי הפר בבוטות את חוזהו.

אתמול קיבלו הצדדים את פסק הבורר בעקבות התביעות ההדדיות שהגישו הצדדים, אחרי שבאוקטובר 2015 המריא השחקן לחו"ל בטענה שעליו לטפל בעניינים אישיים – על אף שלמעשה עשה זאת כדי להתרשם ולבחון את אפשרות מעברו לקבוצת גואנדונג הסינית.

הדיון עסק בעיקר בסוגיה מי מבין הצדדים הפר את החוזה ובפסק הבורר, שניתן על ידי הבורר מטעם איגוד הכדורסל, עורך דין אסף הדסי, קבע כי השחקן הוא שהפר את ההסכם וכתוצאה מכך תקינה התנהלותה של ירושלים, שביטלה לאלתר את חוזהו. בפסיקתו דוחה הבורר את כל טענות השחקן ואף ציין כי רייט "הונה את ראשי הקבוצה ומסר להם גרסה שקרית הן לגבי יעד נסיעתו והן לגבי מטרתה".

עוד הוסיף הבורר כי "טענותיו של השחקן בדבר רצונה של הקבוצה להיפטר ממנו אינן משכנעות ואינן עולות בקנה אחד עם העדויות שהושמעו בפני". הבורר אף הגדיש בדבריו ואמר כי "התרשמותי מהעדויות שהושמעו בפני, כולל הראיות בכתב שהוצגו, היינה כי הקבוצה היא זו שעשתה מאמצים רבים על מנת ללכת לקראת השחקן, להקל עליו ולשפר את מצב רוחו, ומנגד השחקן הוא זה שמפתיחת העונה חש מרמור מסויים" ואף פסק כי "לאור הממצאים והמסקנות בתביעת הקבוצה סיום ההתקשרות היה צעד נכון, חוקי ואף מתבקש".


רייט. "מסר גרסה שקרית לגבי יעד נסיעתו" (עדי אבישי)

במהלך הבוררות, הוצגו לעו"ד אסף הדסי תמלילי שתי שיחות שנערכו בין מנכ"ל האדומים, גיא הראל, לבין ברייסי רייט. השיחה הראשונה התקיימה יום לפני נסיעתו לחו"ל, בעוד השנייה התקיימה ביום שובו. בשיחות אלה הוכח שהקבוצה הראתה רצון אמיתי לעזור בפיתרון בעיותיו האישיות מחוץ למגרש. מתמלילי השיחות עולה כי הראל אמר לרייט במהלך השיחה ביניהם טרם נסיעתו "אני מוטרד שיש לך הרבה דברים על הראש. אני יודע שיש לך עניינים אישים, ומהיום שהגעת אמרתי לך שנשמח לעזור לך בכל נושא זה. אני ממש רוצה שתהיה שמח פה… אם תחזור אליי שאתה יכול להיות פה שמח – אני אלחם בשביל זה!"  בשיחה נוספת, לאחר שובו של רייט מסין, השחקן אף אמר להראל "אני לא חושב שיש עוד משהו שיכולתם לעשות עבורי. כמו שאמרתי לך לפני שנסעתי – אתם עשיתם עבורי הכל".

הבורר שפסק לטובת הקבוצה בכל הסעיפים, אף חייב את השחקן בהוצאות הקבוצה (לרבות שכר טרחה של עורך הדין) ושכר טרחת הבורר. משהסתיים שלב זה של הבוררות, שכאמור דן בשאלת החבות ובעצם בשאלה מי מהצדדים הפר את החוזה, הקבוצה אשר מיוצגת על ידי עורכי הדין ערן שמעוני ודורון לוי תשקול את המשך צעדיה, וצפויה להגיש בימים הקרובים את תביעתה בדבר הנזק הכספי שנגרם לה עקב הפרה זו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי