נתניה מנסה להשאיר את ערן לוי, קינן ולויטה מבוקשים

מכבי נתניה חוגגת עלייה
מכבי נתניה חוגגת עלייה | אודי ציטיאט

היהלומים חוגגים את עלייתם לליגה הבכירה אחרי שנה אחת בלבד. שון ויסמן צפוי להישאר עונה נוספת, חבריו ממכבי חיפה על הכוונת. גם דודו ביטון עשוי להצטרף, איתמר צ'יזיק יסייע להנהלה

(גודל טקסט)

אחד התאריכים השמחים בהיסטוריה של מכבי נתניה היה ה-4.4.2014.  הקבוצה עלתה אז לליגת העל לאחר 1:3 על בית"ר תל אביב/רמלה ומי שעמדו על הקווים אז אצל המפסידים היו שי ברדה וסלובודאן דראפיץ'. השניים לא האמינו ששלוש שנים מאוחר יותר הם יעמדו שוב במשחק דומה, הפעם מהצד השמח, הצד הצהוב.

צמד המאמנים הוביל אתמול (שישי) את מכבי נתניה לניצחון נוסף, הפעם על בית"ר תל אביב/רמלה ובסיומו החלו בחגיגות העלייה הרשמיות לליגת העל. השינוי הגדול בין שתי העליות הוא שהפעם הקהל הצהוב הגיע בהמוניו וכ-9,000 אוהדים צהובים חגגו עם השחקנים בסיום.

עוזר המאמן הנתנייתי שי ברדה נזכר בעבר ומתרגש במיוחד בהווה: "זו סגירת מעגל עבורי. כאשר עמדנו אז בצד המפסיד הייתה לנו שאיפה להגיע למקום הזה ואני שמח שהצלחנו לשמח את הקהל הגדול והנפלא הזה". הדרך לרגע המרגש לוותה בלא מעט רגעים עצובים. למעשה צמד המאמנים חתמו במהלך הקיץ כאשר הקבוצה נוהלה על ידי המפרק ועתידה לוט בערפל. השניים לא ידעו איזה קבוצה יאמנו בעונה הקרובה, אך לא חששו והחליטו לקחת את האתגר.

דראפיץ' מספר על תחילת העונה: "לא האמנו ולא ידענו לקראת מה אנחנו הולכים. כאשר הציעו לנו להגיע לנתניה זה היה סמוך לפתיחת העונה ולא היה פה כלום. התייעצנו אני ושי והחלטנו להתחיל בבנייה. ידענו שיש לנו את דיא סבע וערן לוי שחוזרים מפציעות ויש לנו את השוער דין גל. לאט לאט ראינו מה יש לנו בידיים והאמנו שצעד אחרי צעד שנעשה משהו יפה כאן. קודם כל בנינו צוות מקצועי עם מאמן הכושר יניב מדר ומאמן השוערים עופר בסון והפכנו למשפחה. שי ברדה התחיל לעקוב אחר שחקנים והבאנו את עלי מוחמד ודידייה קוגבנייה ששיחקו תחתינו חתמו בקבוצה ואז הבאנו שחקנים מוכשרים מליגות נמוכות יותר".


דראפיץ'. לקח את האתגר ושב לליגת העל (אודי ציטיאט)

לקראת פתיחת העונה שמחו בנתניה על הגעתו של הבעלים אייל סגל, מי שלמעשה הציל את הקבוצה. למרות אהדתו הרבה ויכולת כלכלית רחבה, החליט הבעלים כי הוא אינו מעוניין לבנות קבוצה מלאת כוכבים, אלא בסיס טוב שיוכל להוביל את הקבוצה מספר שנים. "התחושה שלי היום היא תחושה של לידה כי בדיוק שמונה חודשים אחרי שקיבלתי את הקבוצה מבית המשפט עלינו ליגה", מספר סגל, "יש לי הרבה דמעות, אבל אני שמח שאלה דמעות של אושר".

כידוע נתניה הצליחה לסגור פער של מינוס תשע נקודות ורשמה את אחת העליות האיכותיות ביותר בשנים האחרונות. דראפיץ' טוען: "כאשר חתמנו בקיץ לשנתיים לא האמנתי שהעונה השנייה תהיה בליגת העל. כאחד שגר בנתניה אתה שומע ומבין כמה היה חשוב להחזיר את הקבוצה לליגת העל, כולם מדברים על הקבוצה. עשינו את העבודה שלנו וכל אחד שישפוט אותנו איך שהוא רוצה".


כ-9,000 צהובים חגגו עלייה תוך שנה (אודי ציטיאט)

בעלייה הקודמת הצהירו בנתניה על מקום באירופה ואף למעלה מכך והקבוצה התרסקה תוך שנה אחת. הפעם נראה כי סגל והצוות המקצועי למדו מהטעויות והם אינם מצהירים דבר. סגל מבהיר: "התקציב הוא לא רלוונטי לסוג הקבוצה שאנחנו מכינים. התקציב הכי גבוה העונה בליגה הלאומית היה אצל מכבי שעריים והם מועמדים לירידה. יש לנו צוות מקצועי נהדר שמסוגל להוציא הרבה יותר ונבנה קבוצה מרגשת. המטרה שלנו היא קודם כל להתייצב בליגת העל ואני לא מגדיר לא מקום בפלייאוף ולא מקום זה או אחר. אני לא מבין מה צריך לעשות מקצועית, את זה אני משאיר למאמנים. אני מבטיח שכל שחקן שסלובו ירצה, יהיה במכבי נתניה. כבר לפני חודשיים כשהיינו ביתרון של תשע נקודות התחלנו לדבר על העונה הבאה, אבל אז הגיעה ירידה והחלטנו להמתין עד שנבטיח את העליה ואז נתחיל בהכנות. כבר בשבוע הבא נמשיך בהכנת הקבוצה לעונה הבאה ואני מאמין שהצוות המקצועי יבוא עם רשימת השחקנים שלו".

גם בצוות המקצועי מבינים כי ההכנות לעונה הבאה חייבות להתחיל כבר בשבועות הקרובים. דראפיץ' וברדה מבינים כי הבסיס של הקבוצה ששלט בליגה הלאומית יהיה גם חלק מהקבוצה בליגת העל. השוער דין גל, המגנים ויקי כחלון וקובי מור, הקשרים אביב אברהם, ניקולס אולסק ודיא סבע צפויים להיות חלק מהסגל בעונה הבאה. במועדון מאמינים כי לסבע יהיה חלק חשוב שבעתיד הקבוצה בעונה הבאה.

בנוסף במועדון ממתינים להתפתחויות סביב הקפטן ערן לוי. האחרון מנהל משא ומתן מול ראשי הקבוצה ובנתניה מקווים כי יסכים להישאר בקבוצה ולשחק בליגת העל. בנוסף בקבוצה מבינים כי הקבוצה תהיה חייבת חיזוק בכל העמדות. בעמדת השוער היו שמחים בנתניה לראות את השוער אוהד לויטה ממכבי חיפה – לויטה שלאחרונה הפך לשוער שני בחיפה נחשב לאחד השחקנים המוערכים על הקהל הנתנייתי, וכעת יהיה ניסיון לשכנעו לחזור לקבוצה. גם האופציה של שוער מכבי פתח תקווה צחי גיגי עלתה על הפרק. בנתניה כבר גיששו אצל גיגי ולא מן הנמנע שהוא יגיע בקיץ.


ערן לוי. מו"מ בתקווה להשאירו (אודי ציטיאט)

בנוסף לכך, בנתניה מעוניינים להתחזק גם בשני בלמים בכירים כאשר אחד מהם צפוי להיות שחקן זר. במועדון כבר בדקו את האופציה של דקל קינן, אבל האחרון ככל הנראה ימשיך במכבי חיפה. גם בעמדת ההתקפה ישמחו הצהובים לצרף שחקנים כאשר שמם של עדן שרם מבית"ר תל אביב רמלה ודודו ביטון מהפועל תל אביב עלו. האחרון כבר היה מועמד בחודש ינואר, אבל זה לא יצא לפועל וכעת כשחוזהו מסתיים והחלוץ מעוניין במהלך, נראה שזה ייצא אל הפועל.

ברדה טוען: "יש לא מעט שחקנים שנרצה שיישארו וגם נביא שחקנים. עשינו עונה נהדרת וחלק מהשחקנים ימשיכו איתנו.  המשמעות של ערן לוי היא משמעות גדולה כי ערן לוי חשוב למכבי נתניה. אני חושב שאם נבנה את הקבוצה כמו שאנחנו חושבים והדברים יתחברו אז תהיה קבוצה טובה גם בליגת העל. למעשה זה לא משנה אם זו ליגה לאומית או ליגת העל, אנחנו רוצים לשחק בשיטה שלנו ונביא את השחקנים המתאימים לכך". בנתניה מקווים כי גם החלוץ המושאל שון ויסמן ממכבי חיפה, יישאר עונה נוספת. ויסמן עצמו אמר לאחר העלייה : "כיף גדול. לעלות ליגה אחרי שהיינו בפיגור של תשע נקודות זה מדהים במיוחד לעיני הקהל המדהים הזה שדחף ועודד אותנו לאורך כך העונה בכל מקום. אין מאושר ממני".

הקהל הגדול של מכבי נתניה אמור להיות המפתח להצלחת הקבוצה. גם בהנהלה מבינים כי כמות מכירת המנויים יכול להיות משמעותי בבניית סגל הקבוצה וברכישת שחקנים משמעותיים שיעזרו לנתניה להתייצב בליגת העל. בנתניה החליטו להשקיע בתהליך השיווק ולאחרונה פנה סגל למנכ"ל מכבי חיפה לשעבר איתמר צ'יזיק והציע לו לעזור לנתניה בשיווק בעונה הבאה. צ'יזיק כבר הביע את נכונותו להצטרף לנתניה ואמר: "מכבי נתניה הוא מועדון חשוב לכדורגל הישראלי ואעזור בכל מה שניתן".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי