רפואה: "הפועל ת"א צריכה לנצח כל משחק, בכל ליגה"

קובי רפואה
קובי רפואה | עדי אבישי

האדומים הציגו את המאמן החדש, שחתם עד לסיום העונה, והצהיר: "ידעתי שאחזור לאמן ומהר, גאה להיות פה. כל שחקן אצלי ידע מה הוא צריך לעשות". ניסנוב: "לגוטליב יש יועצי אחיתופל, אין סכנה קיומית למועדון"

(גודל טקסט)

אחרי פתיחת עונה פושרת ופיטורי מוטי איוניר, הפועל תל אביב הציגה היום (שני) את קובי רפואה. המאמן בו ה-43, שעזב את מכבי פתח תקווה לפני כחודש, חתם בשורות האדומים עד לסיום העונה ומשחק הבכורה שלו יהיה ביום חמישי מול הפועל כפר סבא.

כזכור, הפועל תל אביב פתחה את העונה בליגה הלאומית בצורה מבטיחה בתקווה, אך בחודש האחרון נקלעה למשבר תחת איוניר, שהוביל לסיום דרכו במועדון. במחזור האחרון מול הפועל קטמון עמד על הקווים עומר פרץ, שלא נכלל בתוכניות של רפואה, והוא יתרכז בקבוצת הנוער.

האדומים מדורגים במקום השלישי והם רחוקים תשע נקודות מהמוליכה, הפועל כפר סבא. הפועל תל אביב היא הקבוצה שלישית של רפואה כמאמן ראשי אחרי שעמד על הקווים במלאבס בשתי קדנציות ובתווך גם אימן את מכבי שעריים בליגה א'.


דרך חדשה. רפואה (עדי אבישי) 

רפואה פתח את מסיבת העיתונאים: "אני שמח להגיע למועדון גדול כמו הפועל תל אביב. אני לא מאמין שיש מאמן שיגיד לא להפועל תל אביב. המטרה שלנו ברורה לכולם והיא לעלות ליגה. הקבוצה לא תעלה ליגה בגלל השם שלה, היא תעלה כי השחקנים שלה צריכים לתת 200 אחוזים בכול משחק. אנחנו צריכים להחזיר את כוח ההרתעה. לא הייתה לי התלבטות לגבי ההגעה לכאן. היה משא ומתן, שצלח בין שני הצדדים. אני מאמין באימונים ופחות בדיבורים. הלחץ במועדון גדול הוא ברור. נחזיר את כוח ההתרעה ומהר. יש לנו משחק מול הפועל כפר סבא ביום חמישי. אנחנו צריכים לנצח בכול מגרש, ולא משנה באיזו ליגה". 

השינוי שהוא יכול להביא: "תגיעו לאימונים ותראו מה אביא לקבוצה. אני צריך לשבת כאן ולענות לשאלות של העיתונאים, אבל אני יודע בדיוק מה אני צריך לעשות. לא יהיה שחקן שלא ידע מה הוא צריך לעשות, וכולם יפלו על התחת. ימים יגידו מה יהיה. מבחינתי כל מה שקורה, קורה אך ורק במגרש". 

מצב הסגל: "זה הסגל שיש לנו כרגע. אם אני אגיד שצריך להחליף שחקנים, זה לא יהיה רציני כי אפילו לא העברתי אימון. יש לנו פגרה אחרי המשחק מול כפר סבא, ואז נראה מה יהיה בעתיד. השחקנים שלי קודם כל צריכים לעשות הגנה, ורק אז נדבר על התקפה. חלוצים צריכים ביטחון, נעשה כל מה שצריך כדי שנחזור למסלול הניצחונות".


ניסנוב הודה לו. איוניר (עדי אבישי) 

הבכורה: "אנחנו צריכים להגיע לכל מגרש ובכול ליגה כדי לנצח. הפועל כפר סבא בתקופה טובה, ניתן להם את הכבוד שלהם. בסופו של דבר הפועל כפר סבא משחקת מול הפועל תל אביב". 

הבחירה בהפועל תל אביב: "אני לא מתעסק במה דחיתי ומה לא. אני פה וגאה להיות פה. זו זכות גדולה שלי לאמן את הפועל תל אביב. מה יהיה בסוף העונה? אני לא מתעסק בזה. יש לנו משחק ביום חמישי". 

החזרה לקווים: "ידעתי שאחזור מהר, רק לא ידעתי לאן. אנשים חשבו שעזבתי את מכבי פתח תקווה לטובת בית"ר ירושלים וזה לא היה נכון. אני לא רוצה לעסוק בדברים אחרים. כולם מדברים על עבודה קשה, וזה משפט לעוס. חשוב שנעבוד נכון".

הבעיות במועדון: "את הדברים שצריך לשנות, אני שומר לעצמי. לא אוציא את זה מחוץ למועדון. השחקנים שלי קודם כל זקוקים לביטחון. יש לחץ וזה לגיטימי כזה מועדון גדול". 


רפואה וניסנוב (עדי אבישי) 

אחריו, סיפר שרון ניסנוב: "קודם כל אני מאחל לקובי בהצלחה. אנחנו שמחים שהוא איתנו, ונדאג לכל התנאים כדי שהוא יצליח. אני רוצה להודות למוטי איוניר, על התקופה שלו בהפועל תל אביב. הוא אדם יוצא דופן, מאמן מצוין ואנחנו מאחלים לו בהצלחה. אני לא מתעסק בדמיוניות, אלא רוצים שהקבוצה תנצח בכול משחק. המטרה היא לעלות ליגה, אני מקווה שנצליח ברוב המשחקים".

הבטחות לרפואה: "לא הבטחנו שום דבר, אבל מה שקובי יצטרך הוא יקבל מאיתנו. השם שלנו לא יעלה אותנו ליגה, לדעתי יש לנו את הקהל הכי טוב ונאמן בארץ. אנחנו צריכים את הקהל איתנו, ואיתו נצא מהמשברון הזה. עם השחקנים, נעלה ליגה". 

הסיבה לפרידה מאיוניר: "קודם כול, מוטי לא פוטר. שוחחתי עם מוטי וזו הייתה ההחלטה המשותפת של שני הצדדים. בסיומה של השיחה חשבנו שהכי טוב שניפרד". 


ישנה את דעתו? גוטליב (דני מרון) 

מצבו של הסגל: "תמיד אפשר לבנות סגל יותר טוב. יכול להיות שהסגל לא מספיק טוב, אבל הוא יכול היה להיות פחות טוב. אם צריך, נתחזק". 

מעמדו של אדי גוטליב: "יש לו חוזה בהפועל תל אביב ומבחינתי הוא ישחק בהפועל תל אביב. לגוטליב יש יועצי אחיתופל. אני מקווה שהוא ישנה את דעתו וישחק אצלנו. אני לא מדבר עם אדי כל יום. אני מקווה שהוא יחזור לשחק, כדי לעזור לנו לעלות ליגה". 

הסכנה מפיפ"א: "אין סכנה קיומית ממה שהבנתי מעורכי הדין. אבל הפועל תל אביב כמועדון תסדר את העניינים". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי