מערכת היחסים המורכבת בין אלירן עטר למכבי חיפה

אלירן עטר
אלירן עטר | דני מרון

המספרים רק סבירים, המנהיגות לא באה לידי ביטוי, הוא התבגר, אך מתקשה להוביל. הוא כוכב, אבל עם כוכבית. גם אחרי שנתיים וחצי הירוקים ממשיכים לחכות

(גודל טקסט)
חודשיים וחצי עברו מאז כבש אלירן עטר את שער הליגה האחרון שלו במדי מכבי חיפה. זה קרה באשקלון בעידן רנה מולנסטיין ובסך הכל יש לו שבעה כאלה – רק שער בודד מול קבוצה מהפלייאוף העליון. בסוף העונה, יסגור עטר שנתיים וחצי במכבי חיפה מאז שב מהקדנציה בריימס הצרפתית. הוא כבר בן 30, וכמו רוב שחקני הרכש בשנים הרעות של מכבי חיפה, משהו לא התחבר לו. ורואים את זה. ומרגישים את זה. ובקרב הקהל, יש כבר מי שטוען שאולי עדיף להיפרד בקיץ. בקבוצה, לעומת זאת, עדיין מחכים לפריצה.  

 

מכבי חיפה עומדת לסיים עוד עונת כישלון לאחר ששוב לא הצליחה להוות יריב בצמרת. בדומה לשנים האחרונות, גם כעת מדברים במועדון הירוק על מהפכה בקיץ הקרוב. ללא קשר לשאלת המנהל המקצועי, בחיפה מקווים שהצוות יידע לעשות את השינויים כדי להחזיר את היציבות שאבדה להם ושכבר שנים הם לא מצליחים להשיג.





 


נדמה שהעונה של אלירן עטר נראית כמו העונה של הקבוצה שלו. על כשרונו הרב של עטר אין עוררין, אך נראה כי לא מעט פעמים החלוץ "מיישר קו" עם היכולת החלשה של קבוצתו, ולאחרונה זכה לא אחת לשריקות בוז מכיוון היציע. מבחינתם, עטר מוצלח יותר משחקני הרכש המזוהים עם הכישלון, אבל לא בטוח שעזיבה שלו תתקבל בתחושות קשות. למעשה, בסקרים שנערכו בקבוצות פייסבוק של אוהדים, הרוב לא התנגדו לעזיבת השחקן. 

 

עטר הגיע לחיפה בינואר 2015 בתקווה שיהפוך לבורג מרכזי בהרכב ולחלק מהתשובה הירוקה לרצף האליפויות של מכבי תל אביב. אלא שגם העונה, למרות שהוא עומד בראש טבלת הכובשים של מכבי חיפה, עדיין קיים ספק בנוגע לעתידו בקבוצה, כאשר במכבי תל אביב יש מי שישמח לקלוט אותו בחזרה.



גיא לוזון. ציפה ליותר מהכוכב שלו. צילום: ערן לוף

 

בניגוד לשנים עברו, דווקא העונה נראה כי עטר עבר תהליך התבגרות מסוים, וסיפורים מחוץ למגרש, שפעם כל כך אפיינו אותו, כבר כמעט ולא נשמעים. "אלירן קשור מאוד למשפחתו ורוב הזמן נמצא איתה", העידו השבוע בסביבתו של השחקן. ואכן, פרט לעימות הקולני עם רועי קהת בסיום ההפסד לאשדוד לפני כחודשיים, בחדר ההלבשה הירוק מתארים את עטר כאחד השחקנים המוערכים בקבוצה. "אלירן רוצה לנצח בכל משחקון, בכל אימון ובכל משחק", אמר השבוע שחקן בחיפה והוסיף: "הבעיה שלו היא שאם לא הולך לו, לפעמים הוא נדלק מהר מדי. גם אותו אירוע עם קהת יכול היה להיגמר מהר, אך עטר פשוט היה כעוס ולא הצליח להירגע".

 

בחיפה מספרים כי השינוי באופיו של השחקן קשור גם בחבריו הקרובים גילי ורמוט ועומר דמארי. עטר למד להטות אוזן למה שאומרים בסביבתו, גם אם מדובר לפעמים בביקורת שלילית. בנוסף, הנסיעות מהמרכז צפונה עם עמרי גלזר, סאן מנחם, ורמוט ודמארי הפכו את עטר לשחקן שנחשב למאוד מעורה חברתית. "יש לו ימים קשים לפעמים, אבל זה נובע בעיקר מביקורת עצמית גבוהה", אמרו אתמול במועדון, "עטר מצפה מעצמו ומהסובבים אותו להרבה יותר, אבל אין עוד כישרון כמוהו בקבוצה".




אלירן עטר. לא מצליח להנהיג. צילום: דני מרון

 

עוד ציינו במכבי חיפה כי הציפייה מעטר העונה הייתה גם להפוך למנהיג על המגרש, וכמה גורמים מהמועדון ומהצוות המקצועי כבר פנו לעטר וביקשו ממנו לעשות את הצעד הנוסף. "מנהיגות צריך לקחת, ואת זה עדיין הוא לא עשה", סיכם גורם בהנהלה הירוקה, "הוא כוכב בכל קנה מידה ולא מעט שחקנים מסתכלים עליו, אבל כוכב גדול באמת הוא לא רק על כר הדשא, אלא גם מחוצה לו". בחיפה מבינים כי המבחן הגדול של עטר יגיע בתחילת העונה הבאה, ומצפים ממנו להוביל את החלק ההתקפי באופן בולט הרבה יותר – בעיקר תחת שרביטו של המאמן גיא לוזון. האחרון, שאימן את עטר בבני יהודה, נחשב לאדם קרוב מאוד לחלוץ, ועם מינויו של לוזון הרצון היה לראות שיפור משמעותי ביכולת השחקן.

 

מי שמכיר מצוין את עטר ונחשב לחברו הקרוב הוא כוכב בני יהודה בעבר אסי בלדוט, שמאמין שהעונה הבאה תהיה שנת המבחן עבור לוזון ועטר. "אני חושב שעטר הוא כישרון אדיר. הוא היה פצוע תקופה מסוימת, והוא עדיין מלך שערי מכבי חיפה. זה אומר הכול על הכישרון שלו", מדגיש בלדוט, "אני חושב שבעונה הבאה נראה את הפריצה שלו. הוא ייכנס לפורמה טובה אצל לוזון וברגע שזה יתפוצץ, נראה את עטר שכולנו מכירים".

 

על יכולת המנהיגות של עטר אמר בלדוט: "קשה למצוא מנהיגים בקבוצה שלא מצליחה. המצב קשה בכל הקבוצה, אבל זאת עדיין מכבי חיפה ויש לה הרבה שחקנים מצוינים. ברגע שלוזון יעשה שם סדר, היא תפרוץ קדימה. לדעתי זה יקרה כבר בעונה הבאה".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי