קיארטנסון נפרד? "אזכור את האוהדים של מכבי ת"א לתמיד"

וידאר קיארטנסון
וידאר קיארטנסון | דני מרון

חלוץ הצהובים בראיון נרחב בשבדיה: "פרסמו עליי 'פייק ניוז', יש אנשים רעים שממציאים עליי שקרים", "אנחנו חייבים לזכות בגביע אחרי שבאר שבע לקחה אליפות"

(גודל טקסט)
שני נציגים מאחד העיתונים הנפוצים בשבדיה הגיעו לישראל ועקבו בשבועות האחרונים אחרי חלוץ מכבי תל אביב וידאר קיארטנסון ולסיום ערכו איתו ראיון מרתק על הכדורגל בישראל והתקופה במדים הצהובים.


המטרה המיידית
: "אני רוצה לקחת את הגביע עם מכבי ת"א. אני רוצה לקחת תואר שלישי בשלוש שנים. אחד היה בסין והשני בשבדיה. חשוב מאוד שמכבי תל אביב תזכה העונה בתואר אחרי שהפסדנו את האליפות".



 

היכולת האישית: "לקחתי לעצמי אתגר שבכל ליגה בה אני משחק אני רוצה להיות מלך השערים, אז אני מרוצה מאוד שאני עומד באתגר שהצבתי לעצמי. זה אולי לחץ גדול, אבל בסופו של דבר אני חלוץ ואמור להבקיע שערים. בשביל זה רכשו אותי ואני די טוב בזה".

 

הכדורגל בישראל: "זה מדינה מטורפת. כל אחד בישראל הוא שחקן כדורגל בפוטנציאל ויכול לשחק. אותי זה פשוט מדהים. מהבחינה הזאת זה שונה מכל מקום בו הייתי. מאלמו ותל אביב הן ערים שמזכירות זה את זו. מאלמו אולי קצת יותר קטנה וגם שם אנשים התעניינו בי, אבל בתל אביב זה מטורף. כולם מדברים על כדורגל בלי הפסקה ושואלים אותי שאלות. חוץ מזה בקיץ בשבדיה יש מזג אוויר מצוין, אבל אף פעם הטמפרטורה לא עולה על 15 מעלות. בישראל מזג האוויר מדהים כל השנה".

 

סיכום התקופה בישראל: "אני חושב שמדהים. נכון שההתחלה לא הייתה הכי טובה. אולי לא כולם אהבו אותי, אבל כשצברתי ביטחון וכל הקבוצה התחילה לשחק טוב האווירה ביציעים הייתה מדהימה. האוהדים היו מדהימים עבורי והם עודדו אותי בכל משחק ואני אזכור אותם לתמיד".




וידאר קיארטנסון. נפרד? צילום: דני מרון

 

ההבדל בין המשחק שלו במאלמו למכבי ת"א: "במאלמו הייתי יותר 9. הייתי מחכה לכדור בתוך הרחבה. בישראל אתה חייב להשתתף יותר במשחק בגלל שהליגה הרבה יותר טכנית מאשר בשבדיה ובכלל מבסקנדינביה. בישראל אתה חייב לצאת מהרחבה בכל משחק. במאלמו שיחקנו שניים בחוד ובמכבי אני משחק לבד בחוד כך שזה יותר קשה".

 

איזו ליגה נחשבת יותר: "אני חושב שחלון הראווה של הליגה הישראלית טוב יותר מהשבדית. אולי ישראל רחוקה ממרכז אירופה, אבל יש כמה קבוצות בישראל שקיבלו כבוד גדול באירופה בשנים האחרונות אם זה מכבי ת"א והשנה הפועל ב"ש. הקבוצות הגדולות בישראל ברמה טובה מאוד – וזה אפילו הפתיע אותי – כך שאתה צריך להיות תמיד בשיא. אני משוכנע שקבוצות גדולות באירופה עוקבות אחרי הליגה הישראלית".

 

האווירה במגרשים: "גם בשבדיה הייתה אווירה טובה, אבל בישראל יותר רועשת. כולם מדברים במדינה הזאת בקול רם".




אוהדי מכבי תל אביב. רועשים. צילום: דני מרון

 

עזיבת מאלמו: "ברור שרציתי לקחת איתם את האליפות וזה לא היה קל לעזוב באמצע העונה. הייתי מלך השערים עם 14 כיבושים. כשהם לקחו אליפות היה לי משחק ורציתי ללכת לשתות ולחגוג, אבל שתיתי במקום זה מים ואכלתי עוגה. רבים חשבו שהם לא יצליחו בלעדי ואני שמח שזה לא קרה. אמרו בשבדיה שמכרו אותי למכבי תל אביב בגלל שלא הסתדרתי חברתית בקבוצה. הייתי בהלם ששמעתי על זה. אלה היו פייק ניוז. מישהו רצה למצוא תירוץ למכירה והמציא עליי שקר נוראי. תשאלו במכבי ת"א איזה יחסים יש לי עם כולם. גם במאלמו הייתי חבר של כל אחד בחדר ההלבשה. לא יודע למה יש אנשים רעים שממציאים שקרים".

 

העובדה שלא שיחק ביורו: "זו הייתה החוויה הכי קשה שעברתי. מילא אם היינו מפסידים כל משחק 5:0 הייתי אומר 'לא נורא, זו לא חוויה כזאת טובה', אבל בגלל שעשינו הישגים ענקיים וכל העולם דיבר עלינו רציתי להיות בנבחרת. אני עדיין בטוח שהמאמן עשה טעות גדולה כשלא לקח אותי".

 

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי