אלבז: אסור היה לפטר את שרון מימר, אלי כהן שידר לחץ

אלי אלבז
אלי אלבז | עדי אבישי

"אלי כהן שם את האגו לפני הקבוצה, שחקנים לא התחברו אליו", "מה שקרה עם שחם לא עזר לנו", "יש לי מקום בקבוצות גדולות". החלוץ כמעט השאיר את כפר סבא, עכשיו הוא סוגר חשבון

(גודל טקסט)
ארבעה שערים הבקיע אלי אלבז בשלושת המחזורים האחרונים בהם הפועל כפר סבא ניצחה, אבל לא הצליחה לשרוד בליגת העל. תשעה היו לו בסך הכל העונה במדים הירוקים, אבל במשך שבועות ארוכים בהם הקבוצה הידרדרה, החלוץ הפורה של כפר סבא לא ראה דשא. יממה אחרי הירידה הרשמית, החלוץ שהגיע מהפועל חיפה, סוגר בחשבון בראיון ל"ספורט1" ומסביר איך ירדו הירוקים לליגה השנייה, מה לא עבד אצל אלי כהן ומה תהיה התחנה הבאה שלו בקריירה.

 

אלי, איך התחושות?

"קשות ולא נעימות. לא נעים לרדת ליגה אף פעם. אני מקווה שהמועדון הזה יחזור כמה שיותר מהר לליגת העל".



 

ראינו שמאז שפליקס נעים הגיע הייתה תקווה. מה גרם לכם להתפוצץ?

"מבחינה קבוצתית, פליקס קיבל קבוצה מאוד לחוצה וחסרת ביטחון ואמונה. מהרגע שהוא הגיע הוא החדיר בנו אמונה, נתן לנו שקט  וביטחון. מעבר לטקטיקה ולעמידה על המגרש, מבחינה חברתית הוא גיבש אותנו וחיבר אותנו. הוא גרם לנו להיות רגועים ולבוא עם חיוך לאימונים גם כשלא הלך. חבל שלא עשינו את זה גם בשבילו כי מגיע לו".

 

איך אפשר להסביר שמקבוצה שלא מאמינה בעצמה/אדישה הפכתם לקבוצה שמתפוצצת?

"היה נראה שאנחנו די שבורים מנטלית ובלי חשק לשחק, ללא שמחת חיים. מאז שהוא הגיע, הוא החזיר לנו את החיוך וזה הכי חשוב. מבחינה מקצועית הוא שינה את השיטה וזה מה שעבד כנראה".

 

מתי הרגשת שתרדו השנה?

"היה רגע אחד אחרי המשחק מול הפועל תל אביב. ראיתי את השחקנים שבורים וידעתי שכנראה נרד ליגה. ראו אבל כבר באמצע העונה לקראת מה הקבוצה הולכת. לפני הניצחון נגד ק"ש היה לנו רצף של הפסדים בבית למכבי פ"ת ולרעננה וכבר שם הבנו שזה הולך לכיוון טוב. לא הצלחנו עם אלי כהן לעשות את השינוי שהיינו צריכים. בדיעבד זה היה מאוחר מדי".




שרון מימר. היה טעות לפטר אותו. צילום: ערן לוף

 

עברתם בשנה אחת מה שקבוצות לא עוברות בכמה שנים.

"זה לא נעים לקבוצה ולשחקנים כשמחליפים את המאמן. עד שאתה לומד את המאמן ומבין מה הוא רוצה ממך ומה הוא דורש, אז מחליפים אותו וזה קצת בעייתי מבחינת השחקנים. גם מה שקרה עם סתיו לא עזר לנו באותה התקופה הלא טובה שלנו והוא יודע את זה. הוא מודה בזה. חבל, חבל".

 

מה שחקנים מרגישים באותה התקופה?

"ניסינו כמה שאפשר לנתק את זה, אבל זה לא היה נעים. גם הקהל באיזשהו שלב הפסיק לבוא למשחקים ולא היה איתנו ברגעים שהיינו צריכים. יש לכפ"ס קהל אוהדים גדול ובעיניי הוא מדהים ומקומו בליגת העל, אבל כשקרה הסיפור עם סתיו – ואני לא מאשים אותם ולא בא בטענות – היה שינוי. חבל שזה מה שקרה".

 

הרגשתם מתישהו שנגזר עליכם לרדת ויהי מה?

"לא חושב. כששרון היה מאמן לא ירדנו מתחת לקו האדום. קבוצות יריבות באו והחמיאו לנו על כמה שאנחנו משחקים טוב. היה חסר לנו הרבה מזל כי אם נסתכל אחורה קיבלנו שערים בדקות אחרונות ועשינו כמה תוצאות תיקו שהובילו אותנו למצב שלא ניצחנו הרבה משחקים".




אלי אלבז. מתאים לכל הגדולות. צילום: עדי אבישי

 

מה היה אפשר לעשות אחרת כדי שתישארו?

"קודם כל אני חושב שלא היה צריך לפטר את שרון, אבל זו דעתי האישית. זה נשמע קלישאתי אבל לא מתפקידי לנתח את הטעויות שנעשו במועדון. אם לא היו מפטרים את שרון, זה לדעתי הדבר היחיד שאפשר היה לעשות אחרת והיינו נשארים".

 

הייתם ברצף נוראי. מה קבוצה מרגישה בתקופה כזו?

"נכנסנו לכדור שלג שהיה קשה לעצור אותו. לפני שאלי כהן הגיע במשחקים שלא ניצחנו, ברובם לפחות סיימנו בתיקו. היה לנו חוסר מזל, שערים בדקות סיום כמו נגד הפועל חיפה ומשחקים ששיחקנו ב-10 שחקנים. אלו דברים שלא עוזרים לביטחון".

 

בוא נדבר רגע עליך. עד עכשיו סומנת ככישרון, השנה התפוצצת. מה קרה לך?

"היה לי רצון גדול להוכיח להרבה אנשים שהם טועים. האנשים האלה הם בעיקר אלה שלא האמינו לאורך כל הדרך. אם הגעתי לגיל 24 והייתי שום דבר מעבר לכישרון, זה אומר הכל. זה קרה בעיקר בהפועל חיפה. אי אפשר לברוח מזה. הייתי בהפועל חיפה במשך שלוש שנים ולא קיבלתי צ'אנסים כמו שחקנים אחרים בשנתון שלי כמו דור מיכה, מונס דאבור ואחרים. עבדתי מאוד קשה מהרגע שהגעתי וגם ברגעים קשים שלא הבקעתי ולא הלך לי, או לא שיחקתי. אם לומר את האמת, לפני שאלי כהן הגיע, לא הבקעתי בכמה משחקים אצל שרון ואולי בגלל זה הוא הלך הביתה. המשכתי לעבוד על עצמי גם בפן הפסיכולוגי והמנטלי עם אילן בכר. שרון תמיד האמין בי גם כשלא הבקעתי ואמר לי שהוא יודע מה אני יכול לתת והוא מאמין בי. אני בתור שחקן, לפחות בשנה הזאת, הרגשתי שאני צריך את המישהו הזה שייתן לי את כל הביטחון להצליח. ניסיתי להחזיר לשרון כמה שיותר על המגרש, וגם כשלא כבשתי נתתי 100 אחוז".

 

מה לא עבד עם אלי כהן? גם בשנה שעברה לא שידרתם על אותו גל.

"גם בשנה שעברה בהפועל חיפה, לפני שהוא הגיע, כבשתי ארבעה שערים והייתי שחקן הרכב בהפועל חיפה בתווך בין טל בנין לאלי כהן (גל כהן ומאיר בן מרגי היו המאמנים). אלי הגיע ולא ממש ספר אותי. הוא תמיד דאג להגיד לי כמה הוא מחזיק ממני, אבל בסופו של דבר הוא לא נתן לי לשחק".




אלי כהן. שידר לחץ. צילום: אודי ציטיאט

 

מה יש לו נגדך?

"אני לא אומר סתם כדי לצאת בסדר. אני באמת לא יודע מה היה לו איתי. הייתי מאוד מתוסכל כאן בזמן שלא שיחקתי. לא עשיתי בעיות. כששאלו אותו אחרי משחקים הוא אמר שאני לא מספיק טוב פשוט".

 

אז מה הסיבה? למה שמאמן לא ייתן לשחקן הכי טוב שלו בקבוצה לא לשחק? הוא רוצה לרדת ליגה?

"שמעתי כמה אנשים בתקשורת שאומרים שאלי כהן שם את האגו שלו לפני הקבוצה ועשה חשבונות אישיים איתי, עם צ'יבוטה, קאצ'ובה וטל איילה וחבל. אולי בגלל זה השחקנים לא התחברו אליו. מעבר לכל הסיפור איתי ועם מאוויס, הוא שידר לחץ ואנשים היו חסרי ביטחון וזה לא הוסיף. גם במרקם החברתי זה לא עבד ואנשים רבו אחד עם השני. אין לי הסבר".




סתיו שחם. הקהל התרחק בגללו. צילום: עדי אבישי

 

לכבוש שער, שכמעט השאיר אתכם בליגה, נגד הקבוצה שלא רצתה אותך, סיפור העונה הזאת?

"בוא נגיד שאם זה היה שער הישארות אז הייתי אומר לך שכן. נחמד לכבוש נגדם, למרות שאני אוהב את המקום הזה וגדלתי בו מגיל 8. בתור שחקן או כבן אדם, תמיד כיף להוכיח לאחרים שטעו".

 

אחרי העונה הזאת, הוכחת שאתה מתאים לקבוצות גדולות?

"כן. אולי אתה תיקח את זה בתור שחצנות, אבל אני מאמין שאני יכול לשחק גם במכבי ת"א או בהפועל באר שבע כי מבחינת שערים, שחקן שמבקיע 10 שערים בהפועל כפ"ס, יכול להבקיע יותר שערים בקבוצות גדולות ואני מקווה שאני גם אגיע לשם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי