יום שני האדום: כך נסלל המהלך החשאי למעבר של גלבאן להפועל ת"א

פדרו גלבאן
פדרו גלבאן | עדי אבישי

המסרים הכפולים של בני יהודה, החיזורים השקטים מהאדומים, הבקשה להחזיר את הרכב והיד הרועדת שאחזה בעט לפני החתימה. אשר גולדברג על המעבר שהסעיר עיר שלמה

(גודל טקסט)

בעוד המלחמה התקשורתית רוויית האמוציות בין בני יהודה למקורביו של פדרו גלבאן נמשכת, זה המקום לספר על המהלכים שהובילו את הקשר הארגנטינאי לחתום בהפועל תל אביב, כפי שפורסם לראשונה בספורט1.

מיד לאחר שהאדומים ירדו ללאומית, סימנו לעצמם הבעלים איציק ושרון ניסנוב מטרה ברורה. להחתים שחקן ותיק שהשפעתו על הקבוצה תהיה שקולה לזאת של ערן לוי בשתי העליות של מכבי נתניה לליגת העל (2013/14 ו-2016/17).

בהפועל תל אביב בחרו בגלבאן פה אחד אבל האיתותים שקיבלו ממלך שערי ליגת העל בקרב הזרים היו כי הארגנטינאי מרגיש מחויב לבני יהודה ורוצה להמשיך אצל מחזיקת הגביע גם בעונה הבאה.

וכך נמשכו החיזורים והדחיות המנומסות במשך קרוב לשבועיים, כשהאדומים עוקבים בעניין אחר המשא ומתן המתנהל, או יותר נכון התקוע, בין גלבאן וסוכנו ריקי קנטרביץ' לבעלים של הכתומים, ברק אברמוב.


גלבאן באדום. התרשם שמאוד רוצה אותו

ביום שני האחרון בצהריים נערכה פגישה נוספת בין נציג הבעלים, יוסי כהן, מנכ"ל הקבוצה כפיר אדרי, המאמן הנכנס יוסי אבוקסיס לגלבאן וקנטרביץ'. הקשר היה בטוח שהוא יקבל חוזה לשתי עונות בסך של מעל ל-100 אלף דולר.

אלא שבפגישה נדהם גלבאן בן ה-31 לגלות שבני יהודה עדיין מתעקשת על חוזה לעונה אחת בלבד ובסך של כ-80 אלף דולר, או במלים אחרות הולכת אחורה גלבאן וקנטרביץ' הביעו אי שביעות רצון מההצעה והצדדים סיכמו שבני יהודה תלך לחשוב על העניין ותתקיים פגישה נוספת לקראת ערב.

בינתיים נדהם גלבאן לקרוא בכל האתרים שהוא זה שדחה הצעה מצוינת של בני יהודה כביכול. במקביל קיבל הקשר הוותיק טלפון מאחד מאנשי המועדון שדרש ממנו להחזיר את רכבו השכור.


אברמוב. אנשיו סיננו את גלבאן וסוכנו. צילום: עדי אבישי

השעות נקפו ואיש מבכירי בני יהודה לא הרים טלפון לגלבאן וקנטרביץ' כדי לתאם את הפגישה הנוספת. השניים ניסו לתפוס בעצמם את כהן ואדרי אבל הרגישו שמסננים אותם.

זה היה הקש ששבר את גב הגמל. בהפועל תל אביב מנגד כל הזמן שמרו על קשר עם גלבאן וכששמעו על ההתפתחות האחרונה במו"מ אמרו לקשר חד משמעית: "בוא לחתום על חוזה לשנתיים במתחם חודורוב".

גורמים בבני יהודה ששמעו על האפשרות שגלבאן יעבור לאדומים ניסו לברר דרך גורם שלישי והוטעו במכוון. נאמר להם שהפועל תל אביב כלל לא מעוניינת בקשר.


גרינברג וניסנוב. מצאו את הערן לוי שלהם. צילום: דני מרון

בשעה 23:20 הגיע גלבאן לביתו של שרון ניסנוב, מלווה בקנטרביץ'. היחידים שהיו שותפים לסוד הם השותפים של הניסנובים לבעלות (זאב גרינברג, מאיר ובועז תושב) והמאמן מוטי איווניר.

האחים ניסנוב הציעו לגלבאן חוזה לשנתיים פלוס אופציה לעונה נוספת בסכום של מעל 100 אלף דולר פלוס מענק עלייה. הפגישה נמשכה עד כמעט לשתיים אחר חצות והארגנטינאי התרשם לחיוב מהרצון והנכונות של הפועל תל אביב.

לפני שהלך, התבקש גלבאן לחתום על זיכרון דברים כדי שהצדדים יוכלו להיפגש שוב בבוקר ולסכם את כל העניין רשמית. כאן התרחש מחזה לא שגרתי. הקשר התקשה להחזיק את העט, ביקש כמה דקות לחשוב, יצא אל מחוץ לחדר הישיבות, חזר וביד רועדת נפרד מבני יהודה אחרי כל כך הרבה שנים.

בעוד הפגישה בין גלבאן לאדומים מתקיימת נזכרו בבני יהודה לטלפן לקנטרביץ' ושאלו מדוע לא יצר עמם קשר. הסוכן השיב שהוא דווקא כן יצר והם אלה שסיננו ובכל מקרה גלבאן כבר סיכם בהפועל תל אביב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי