תמרור אזהרה: מכבי ת"א ובית"ר ירושלים חייבות לשדרג את הסגל

ג'ורדי קרויף
ג'ורדי קרויף | דני מרון

סגנית האלופה לא פיתחה משחק התקפי שוטף מול היורדת האלבנית וחייבת להוסיף איכות, הצהובים שחורים ניצלו עם הרבה מזל ואופי. אורי אוזן מנתח את הופעת הפתיחה של הישראליות הבכירות

(גודל טקסט)
עונת כדורגל ארוכה הסתיימה רק לפני חודש, והנה העונה החדשה כבר יוצאת לדרך. שניים מהמועדונים הגדולים של הכדורגל שלנו, הוציאו את העונה הזו לדרך בשני משחקים "ביתיים" (שתיהן כרגע גרות בשכירות, כל אחת מסיבתה שלה) במוקדמות הליגה האירופית.


בית"ר ירושלים עלתה ראשונה על כר הדשא. היא עשתה זאת מול יציעים ריקים במושבה. נגד החבורה מהבירה התמודדה קבוצה טובה יחסית לסיבוב כה מוקדם, ושאש ההונגרית. ושאש סיימה את העונה הקודמת במקום השלישי בליגה והפסידה בגמר הגביע לפרנצווארוש בפנדלים מאמן הקבוצה הוא הגרמני, מייקל אונינג, שאימן בעברו את נירנברג והמבורג.


שרון מימר פתח עם קלטינס כבלם ימני, מה שהזיז את מורי לעמדת הבלם השמאלי, שלישיית קישור התקפית עם סאבו וז'אורז'יניו כקשרים מרכזיים לפני קלאודמיר, עזרא וורד פתחו באגפים ושכטר בחוד.




רואדה עם קלטינס. השינוי הורגש
רואדה עם קלטינס. השינוי הורגש


הצהובים-שחורים איבדו העונה שני ברגים מאוד משמעותיים, שהייתה להם השפעה אדירה על הקבוצה, בעיקר בפן ההגנתי ובהחזקת הכדור. חסוס רואדה, אחד הבלמים הטובים שנחתו בישראל, היה השחקן החשוב ביותר בחלק האחורי. התפקוד שלו כבלם שמאלי היה קריטי למשחק ההגנה. הוא חיפה שוב ושוב על הייסטר שלוקה מאוד במיקום ובסגירות, ואיפשר למורי לשחק בצד של הרגל הדומיננטית שלו והיה זה שהתחיל את הנעת הכדור ועשה את זה מצוין.


השני הוא הקפטן, דן איינבינדר. אחד השחקנים הכי אינטליגנטיים בכדורגל שלנו. מניע כדור מצוין, יודע לווסת את קצב המשחק ואיזן את משחק הקישור. החיסרון שלהם זעק לשמיים, ובית"ר נראתה פגיעה מאוד. מבחינה הגנתית, הקישור היה דליל, סאבו וז'אורז'יניו היו רחוקים מקלאודמיר והקבוצה הובכה שוב ושוב במשחק המעבר. הציוות ההגנתי באגף שמאל, מורי והייסטר, היה רע, וושאש, ששיחקה במערך של 3:4:3, הבינה את זה וניצלה היטב את הבורות שנפערו באגף. השער השלישי היה מביך במיוחד, והגיע אחרי בעיטת שוער ותגובה נוראית של הייסטר.


מבחינה התקפית, החיסרון של איינבינדר ורואדה פגע בהנעת הכדור המסודרת. מורי וקלטינס לא הצליחו להכניס כדורים לשחקנים הקדמיים ולשבור את קו הקישור של ההונגרים. גם הכדורים האלכסוניים שלהם לאגפים לא היו מדויקים. וככה קשה מאוד להתקדם.


מצד שני, היו כמה נקודות אור. שערי בכורה של שני שחקני הרכש הבולטים – ז'אורז'יניו ויוסי בניון, נראה שוורד ושכטר ממשיכים את העונה הנהדרת שלהם והכי חשוב, האופי של השחקנים, בראשות יוסי בניון ושכטר, יחד עם רוח המועדון, שעזרו לקבוצה לעשות מהפך מדהים ולהבקיע שלושה שערים בתוך ארבע דקות.




בניון. היה נקודת האור
בניון. היה נקודת האור


כמובן שלא צריך להסיק מסקנות בשלב כה מוקדם של העונה, מה גם שבניית הסגל לא הושלמה, אבל כמה נורות אדומות בוהקות נדלקו אחרי המשחק הזה. בית"ר חייבת להביא בלם משמעותי, שישדרג לה את  משחק ההגנה וגם יאפשר לה להניע כדור בצורה יעילה מאחור. מבחינת מבנה הקישור, מימר צריך לעשות חושבים. מרכז המגרש היה רך ודליל ומול קבוצות עם מרכז שדה חזק, בית"ר תתקשה.


מכבי ת"א, אחרי עוד עונה בלי תואר, עוד עונה שבסיומה היא איבדה את אחד השחקנים המשמעותיים שלה ועם שינוי משמעותי בצוות המקצועי, קיבלה הגרלה יחסית נוחה, כשאירחה את מחזיקת הגביע האלבני שירדה ליגה בסיום העונה שעברה.



ג'ורדי קרויף פתח במערך של 4:1:2:3 עם ארבעה שחקנים חדשים בהרכב. שני שחקני הרכש העיקריים, דוידאדזה ואצילי ושני התושבים החוזרים, שלומי אזולאי ויהונתן כהן.


סגנית האלופה סיפקה משחק יחסית מאכזב מבחינה התקפית. שוב, קשה לייצר תיאום התקפי בזמן כה קצר, במיוחד כששחקני הנבחרת ואצילי, מתאמנים עם הקבוצה פחות משבועיים. ועדיין, מול יריבה כה נחותה, היו ציפיות למשחק יותר שוטף וליצירת יותר מצבים. מי שבלט מעל כולם במכבי היה יהונתן כהן.




יהונתן כהן. בלט מעל כולם
 יהונתן כהן. בלט מעל כולם


כהן, שהיה השחקן הטוב בשנתון 96 הסופר-מוכשר של מכבי ת"א, חזר אחרי שנתיים השאלה ברמלה ובבני יהודה, ונראה שהוא מוכן להיות שחקן משמעותי בקבוצה שבה גדל. שני שחקני הכנף של מכבי, אצילי וכהן, הם שחקנים דומים. שניהם בעלי רגל שמאל דומיננטית ומעדיפים לשחק בכנף ימין, לשניהם בעיטה מצוינת תוך כדי כדרור למרכז ושניהם יודעים להצטרף לרחבה ולהבקיע שערים. כהן פתח באגף שמאל, פינה בתזמון טוב את האגף לדוידאדזה, היה מעורב במשחק ההתקפה וקינח בשער יפה כשקיבל כדור באזור שהכי נח לו, 20 מטר מהשער, מול הקורה השמאלית של שער היריב.


סביר להניח, שהצהובים יעברו את הקבוצה האלבנית, שהיא באמת יריבה חלשה מאוד, אבל הם חייבים לשדרג משמעותית את הסגל ומהר, בכדי להגשים את מטרותיה העונה. בסגל של מכבי למשחק היו רשומים רק שני זרים. הבחירה של הזרים הנוספים תהיה קריטית להצלחת הקבוצה. מכבי צריכה שדרוג בכל אחת מן החוליות. בלם, קשר ושחקן כנף. אחרי שהשחקנים האלו יגיעו ולג'ורדי קרויף יהיה את הזמן לעבוד עם הקבוצה ולחבר בין השחקנים, נוכל לתהות יותר על קנקנה של סגנית האלופה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי