מאבוקה חתם לשנתיים במכבי חיפה, הבורר קבע: דוס סנטוס שוחרר

מאבוקה
מאבוקה | מכבי חיפה, אתר רשמי

יום עמוס לירוקים, המגן הקמרוני חתם על חוזהו ואמר: "רוצה להחזיר לאוהדים את הגאווה". הבלם יגיע מפ"ת. ורמוט סיכם לשנתיים נוספות, סאן מנחם נשאר. המו"מ עם בוזגלו יאיץ את מכירת המנויים

(גודל טקסט)
מכבי חיפה תצא מחר (שני) למחנה האימונים בן עשרה ימים בפולין, שם תערוך שלושה משחקי אימון, והיא תצא בראש שקט לאחר יום עמוס במיוחד. הבוקר התקבל במשרדי המועדון פסק בוררות שקובע כי כי הבלם אליסון דוס סנטוס הוא שחקן מכבי חיפה. כזכור, מכבי פתח תקווה טענה שהבלם הוא שחקנה ויש לה איתו סיכום בעל פה.


בתום הליך הבוררות, קבע הבורר עו"ד צבי רויזן: "אני מורה להתאחדות לכדורגל לבטל הרישום השחקן אליסון דוס סנטוס כשחקן מכבי פ"ת ולרשמו כשחקן מכבי חיפה, ככל שיש צורך בדבר אני מורה על קבוצת עירוני פ"ת לשתף פעולה עם השחקן וקבוצת מכבי חיפה לשם שחרור השחקן משורותיה והעברתו לשורות מכבי חיפה".



במקביל, המגן הקמרוני ארנסט מאבוקה חתם על חוזה לשנתיים במועדון ואמר: "אני מאוד מתרגש וכבר מחכה לשחק את המשחק הראשון שלי. אתן את כל כולי, אני רוצה להחזיר לאוהדים את הגאווה".


המאמן גיא לוזון הוסיף: "מדובר בשחקן שעקבנו אחריו לא מעט התרשמו ממנו הוא השחקן שמתאים לנו הוא שחקן שיוסיף לנו המון בחלק ההגנתי בפרט ולכל הקבוצה בכלל".


מאבוקה שיחק בשבע העונות האחרונות במדי ז'ילינה הסלובקית ורשם 170 הופעות במדי המועדון. כמו כן, רשם השנה תשע הופעות בנבחרת קמרון עימה זכה באליפות אפריקה החולפת.


מוקדם יותר הצליחה הקבוצה להגיע לסיכום עם גילי ורמוט על הארכת חוזהו בשנתיים נוספות. ורמוט, ש"מרוצים מאוד מהשתלבותו על הדשא ובחדר ההלבשה" לפי הודעת המועדון, היה בשבועות האחרונים במו"מ על הארכת החוזה, שנה וחצי בלבד אחרי שהגיע בהעברה חופשית ממכבי תל אביב במדיה לא הצליח להתאקלם.



ורמוט. סיכם לשנתיים נוספות במועדון (אריאל שלום)


שחקן נוסף שיישאר במועדון למרות הכל, כפי שפורסם אתמול בספורט1, הוא סאן מנחם שבתחילת החודש כבר שוחרר על ידי גיא לוזון. המחשבה של המאמן לתרגל גם את שיטת שלושת הבלמים הובילה להישארותו של המגן, שיוכל לשחק במידת הצורך באגף בעוד במרכז ההגנה ישחקו בצוותא גארי קגלמאכר, אליסון דוס סנטוס ועומרי בן הרוש. גם המגן שי בן דוד הכניס חתם לשלוש שנים במועדון.


העובדה שמכבי חיפה לא הצליחה להביא בלם משמעותי נוסף והופעה טובה של מנחם במשחק מול אשקלון הביאה לשינוי בתוכניות המקוריות של המועדון. "היו לא מעט אזכורים לגביי לקראת העונה הבאה. אני אוהב את המועדון ושמח להמשיך במכבי חיפה", אמר השחקן. גם המגן הצעיר רז מאיר (20) שעלה לקבוצת הנוער ב-2014, חתם היום לשנתיים אחרי שנת השאלה בהפועל אשקלון. מאיר יהיה בסגל הקבוצה הבוגרת וייצא למחנה בפולין. החלוץ שון ויסמן, שמחוזר על ידי קבוצות רבות, גם הוא חלק מסגל הקבוצה בשלב זה ויצטרף למחנה האימונים.


✅שי בן דוד חתם ל-3 שנים!
◀️https://t.co/DjXH0OYTb5pic.twitter.com/rmeRLfrAUd

— Maccabi Haifa FC (@mhfootballclub) July 9, 2017


"אני חושב שהשחקנים עובדים בצורה מאוד רצינית, קשובים, באים ובאמת נותנים את כל כולם בכל אימון, מרוכזים מאוד, עובדים קשה מאוד ועם זאת עובדים עם חיוך שזה דבר חשוב", אמר גיא לוזון לאתר הרשמי, "זה שלב בשנה שבו כולם מרוצים. אבל אני יכול להגיד לך שבאמת הם עובדים יפה. וזאת הדרך היחידה כדי להגיע להצלחה מתישהו. מחנה האימונים לא כולל רק את הצד המקצועי, יש לנו גם את הצד החברתי ונעבוד על גיבוש החבר'ה ונהפוך אותם לקבוצה – מה שטיפה לקה בחסר בשנה שעברה".



מאיר במעמד החתימה (מכבי חיפה האתר הרשמי)


במכבי חיפה מקווים לשדרג את עצמם במהלך המחנה בעוד שני שחקנים זרים בעמדות הקשר והחלוץ. במועדון מקווים למצוא שחקנים בכירים ולוזון כבר ראה מספר מועמדים פוטנציאלים ולא מן הנמנע כי כבר השבוע ינחת זר היישר לפולין. "בדומה להצטרפותו של המגן ארנסט מאבוקה שנעשה בעבודה שקטה של לוזון והמנכ"ל אסף בן דב, ככה נביא גם זרים חדשים", אמרו הבוקר בחיפה.


בנוסף ראשי המועדון ימשיכו בשבועות הקרובים בשיחות עם אביו של מאור בוזגלו במטרה לנסות ולהחתימו לשנה הקרובה. הירוקים מוכנים להציע לשחקן הצעה כספית של 450 אלף יורו וחוזה לשנתיים הכול במידה שהשחקן יבריא לחלוטין מהפציעה ממנה הוא סובל. בינתיים המשא ומתן מול הכוכב הפך לשיחת היום אצל האוהדים ובחיפה בטוחים כי זה יגביר את קצב מכירת המנויים. "אין לנו ספק שמאור זה הכוכב הישראלי הכי גדול שנוכל להביא. מתחילת הקיץ לא הסתרנו את הרצון להחזיר את מאור לחיפה אבל נעבוד לפי התוכניות הכלכליות שלנו", אמרו הבוקר במועדון. אגב, עד כה חודשו 6,200 מנויים ובמועדון שבעי רצון מהקצב. בעוד עשרה ימים תחל המכירה לקהל הרחב.



בוזגלו. "הכוכב הכי גדול שנוכל להביא" (אודי ציטיאט)


מי שלא ייצאו למחנה הם השחקנים המנודים דוגמאת אלון תורג'מן, שחר הירש, איסמעיל ריאן, יניב בריק והזרים מארק וליינטה, הולמאר איולפסון, קאמיל ואצק ופיטים אזמי. כל השחקנים ימשיכו להתאמן בנפרד בכפר גלים תחת המאמן גוסטבו בוקולי. בחיפה מקווים לדלל את הרשימה כבר בשבוע הקרוב כאשר חלק מהשחקנים יידעו למצוא קבוצה חדשה לעונה הקרובה. "כל אחד מהם מבין לטובת הקריירה שלו שכדאי לו למצוא קבוצה ובמהירות האפשרית ולהתפשר בהתאם", אמרו במועדון.


בנושא אחר, הקשר אובונג אקפאי שנרכש על ידי חיפה לפני יותר משנה אך הושאל לקבוצה אחרת, נמכר בסוף השבוע לקבוצת ז'לין הצ'כית תמורת 210 אלף יורו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי