"מאור בוזגלו יהיה המשתכר הגבוה בליגת העל בפער"

מבוקש באירופה וגם בליגת העל. מאור בוזגלו
מבוקש באירופה וגם בליגת העל. מאור בוזגלו | צילום: אודי ציטיאט

"הסכם מיוחד שלא היה כדוגמתו בישראל", "מכבי חיפה לא הסתפקה בעוד שחקן ליגה", "לא האמנתי עד כמה אנחנו רצויים שם". יעקב בוזגלו מדבר לראשונה בטורו האישי על העסקה של הקיץ וחושף פרטים חדשים

(גודל טקסט)

הגענו להבנות עם מכבי חיפה בכל הפרטים כולל הקטנים ואני שמח שמאור חזר הביתה. מאור עזב את חיפה ב-2007 וחוזר אליה ב-2017 עשר שנים אחרי. החום והאהבה שקיבלתי לאורך תקופת המשא ומתן מאוהדי מכבי חיפה היה בלתי רגיל לחלוטין. מעולם לא נתקלתי באהבה ובחיבוק כזה. הטלפון שלי התמלא במעל 500 הודעות. מכל קצוות הארץ אנשים התקשרו מדי יום לברך על המוגמר שלצערי התמהמה קצת.

לשמחתי, עשיתי הסכם שעוד לא היה כדוגמתו בישראל ואני מאוד מקווה ומאמין שזאת תהיה פריצת דרך. מדובר בהסכם שבא ואומר בצורה חד משמעית 'אנחנו מאמינים במאור, אנחנו רוצים את מאור ואנחנו מפצים. אנחנו לא מסתפקים בעוד שחקן ליגה, אנחנו רוצים את מאור האמיתי וכאשר מאור האמיתי יהיה במכבי חיפה הוא יבוא על שכרו בצורה הולמת את מעמדו'. זה מה שרצינו הגענו להבנות והסכמות בכל הפרטים הבסיסיים.

ההסכם של מאור בנוי בעיקרו על הצלחה. זה הימור לא קל מבחינתנו ואני בטוח שהרבה כדורגלנים לא היו הולכים לכיוון הזה מחשש כזה או אחר. אבל אני גאה במה שהשגתי. אין לי צל של ספק שמאור יהיה המשתכר הגבוה ביותר בליגה בפער. היתרון של ההסכם שעשיתי הוא שהוא שנותן למאור את כל החופש בעולם לחזור בריא לא ב-99.9 אחוז אלא ב-100 אחוז. אין עליו לחץ, אין דרישה מידית, הכמיהה שלי, של מכבי חיפה ושל כל האוהדים שיחזור כמה שיותר מהר. לנו הכי חשוב שיחזור הכי בריא, הכי חזק והכי מוכן למשימות שעומדות בפניו.


"יש אלוהים, יש מכבי חיפה ויש מאור בוזגלו" (מכבי חיפה – האתר הרשמי)

עכשיו הכל שקוף וברור. מאור בוזגלו הוא לא עוד שחקן בליגת העל. מאור בוזגלו קיבל את מה שאבא שלו רצה בכל הבחינות. בקטע המקצועי ובקטע הכלכלי שתמיד טענתי ואני טוען שהם הולכים יחד. עשינו הסכם מאוד מיוחד וזאת הסיבה שהרבה אנשים היו חסרי סבלנות ובעצם רצו שנגמור את זה כמה שיותר מהר. זה התעכב כי אף פעם בישראל לא חתם שחקן – בטח לא ברמה של מאור, בטח לא בסכומים של מאור ובטח לא עם פציעה של מאור – על הסכם כזה. כשאתה לוקח ומשקלל את כל הדברים גם יחד אתה מגיע למצב שבו אתה אומר 'יש אלוהים, יש מכבי חיפה ויש מאור בוזגלו'.

דיברתי בשבוע שעבר על הזכות של שחקן להרוויח כסף מהמוניטין שלו, השם שעל החולצות ועל קלפי הסופרגול. ההסכם כולל גם את העניין הזה. כאן אני קורא לכל שחקן. אני מאוד רוצה לראות פריצת דרך בחשיבה ובראש בראשונה על מנת להגביר את המוטיבציה בקרב השחקנים שבעתיד יבנו להם אופק, חזון ובטח עתיד. קחו בחשבון את המשתנים, קחו בחשבון את הרציונל שיש בהסכם והעיקר לא לדכא את הכדורגלן לתת לו את חופש הביטוי בצורה המקסימלית על מנת למקסם את המיטב מהיכולת שלו. העיקר פה הוא לא לעשות הסכם שבתקשורת יגידו: 'או-אה, כמה כסף הוא ירוויח'. החכמה היא לעשות הסכם בו אתה מקבל כי מגיע לך.


נתן עדיפות למכבי חיפה מהרגע הראשון. יעקב בוזגלו (דני מרון)

נכון, ללא ספק נתנו עדיפות למכבי חיפה כבר לקראת סיום החוזה של מאור בבאר שבע. כולם ידעו שאנחנו מאוד רוצים להגיע לשם ואני זיהיתי כבר בהתחלה עד כמה הם רוצים שאנחנו נגיע. מאור חזר בדלת הקדמית בתור שחקן בוגר עם ניסיון ואסור לשכוח בתור אלוף. הוא בא כדי להוביל, אבל גם בעבר כשבא כמספר 2 הוא הפך מהר מאוד למספר 1. בכל הקבוצות שהוא היה, מאור תמיד היה מספר 1, אבל לא תמיד נתנו לו את הכבוד המגיע לו. זו לא הבעיה שלו באופן אישי אלא הבעיה של המועדון שהיה בו באותה תקופה. אם מנתחים בצורה הכי קרה, בכל קבוצה בה מאור שיחק אפשר היה לראות שבקטע המקצועי היה משכמו ומעלה, אבל לא תמיד זכה בעדנה בטח לא תקשורתית.

לסיכום, שואלים אותי על משקעי העבר בין מכבי חיפה לביני. אני חייב לציין שלא האמנתי עד כמה אנחנו רצויים שם. מילה וחצי מילה לא נאמרה על העבר. נהפוך הוא. יעקב שחר אמר בכל הזדמנות שהוא גאה גם במעבר של מאור בזמנו ובטח היום בחזרה שלו. בכל השיחות שהיו חיוביות ולבביות, מילה רעה עליי לא נאמרה. מאור חזר הביתה ועכשיו, כולנו מחכים לראות אותו על המגרש. אני מתרגש, גם מהחזרה, אבל בראש ובראשונה מברית המילה לבנם החדש של מירן ומאור.


"לא האמנתי עד כמה אנחנו רצויים במכבי חיפה" (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי