צפו בתקציר: מכבי ת"א התקשתה ב-1:2 אצל קריית שמונה

מכבי תל אביב
מכבי תל אביב | צילום: מאור אלקסלסי

הצהובים הסתפקו במחצית ראשונה מצוינת ובצמד של עומר אצילי ושוטטו על המגרש בשנייה. נייג'ל האסלביינק צימק ושלומי אזולאי החמיץ הזדמנות של 100% להשוות. ניק בלקמן הרשים בבכורה

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב תיקח עמה בעיקר את התוצאה מהמשחק הערב (ראשון) בעכו מול הפועל קריית שמונה: ניצחון 1:2 ושלוש נקודות ליגה ראשונות שישכיחו מעט את הביזיון בשבוע שעבר בבית ב-3:0 מול בית"ר ירושלים. היכולת? לא משהו.

לג'ורדי קרויף יש את התירוצים שלו: המשחק מול אלטאך בליגה האירופית 72 שעות לפני, היעדרותם של שחקני מפתח כמו אלי דסה ואייל גולסה ועדיין – דווקא המחצית הראשונה שבה הפגינו הצהובים עליונות מוחלטת על קבוצת ליגה לא רעה בכלל, כבשו שני שערים יפים, החזירו את כובש הצמד עומר אצילי לעניינים וגם חשפו שחקן רכש בכלל לא רע: ניק בלקמן.
 

הרכש היהודי אנגלי מדרבי קאונטי שיחק 90 דקות וגילה ניצוצות הן מהבחינה הטכנית והן מהבחינה הפיסית. גם לדור מיכה ואופיר דוידזאדה היו דקות טובות. לעומת זאת וידאר קיארטנסון נתן משחק שני ברציפות עם ניידות מוגבלת (החום) וחוסר חדות ליד השער.

קריית שמונה, אולי לאור ההזדמנויות ובעיקר ההחמצה הענקית של שלומי אזולאי, הרגישה שמגיעה לה נקודה מהמשחק הזה. אולי, אבל גם לחיים סילבס יש עדיין הרבה מאוד עבודה. הסגל אמנם כשרוני אבל לא יותר מזה. 
,

הרכבים
עירוני קריית שמונה: איתמר ניצן, איאד אבו עביד, קרלוס קווייאר, מרקוס דיניז, אפונסו טיירה, דידייה ברוסו (אופיר קריאף 74), אחמד עאבד (שלומי אזולאי 46), סאן מנחם, עידו דוידוב (אסמעיל ריאן 65), שובל גוזלן, נייג'ל האסלביינק.

מכבי תל אביב: פרדראג ראיקוביץ', שרן ייני, טל בן חיים, איתן טיבי, אופיר דוידזאדה, דור פרץ, אבי ריקן (יובל שפונגין 67), עומר אצילי, דור מיכה (כריסטיאן באטוקיו 63), ניק בלקמן, וידאר קיארטנסון (אורן שוינפלד 82).


מהלך המשחק
דקה 7 – אצילי הגביה כדור חופשי לרחבה שחתך את ההגנה והגיע לטל בן חיים, אבל הבלם לא הצליח להשתלט על הכדור.

דקה 9 – מתפרצת של קרית שמונה הסתיימה בבעיטה של אחמד עאבד מחוץ למסגרת.


דקה 10
– פעולה חיובית ראשונה של בלקמן שחטף כדור לסאן מנחם והעביר מהר לאצילי אבל הקשר הסתבך עם הכדור ובזבז את המצב המסוכן.


בלקמן. מחצית ראשונה פושרת  (מאור אלקסלסי)

דקה 13 – שוב שחקני קריית שמונה חוגגים ברחבה אבל טיבי גלש לרגליים של גוזלן ומנע גול.

דקה 17 – שוב המארחת והפעם הגיע תורו של האסלביינק להסתבך עם הכדור במקום לנסות להבקיע.


דקה 20, 0:1 למכבי
– פריצה של דוידזאדה משמאל הסתיימה בכדור מדוד לעבר השני שנחת על החזה של אצילי בפינה הימנית. הקשר הוריד לרגל והקפיץ מעל ניצן.


קיארטנסון ניגש לברך את אצילי, רק שלא יגנוב לו את מלכות השערים (מאור אלקסלסי)

דקה 27 – בלקמן הפציץ מרחוק אבל מעל לשער.

דקה 32 – אצילי הגביה קרן וייני נגח למשקוף והחוצה.

דקה 41, 0:2 – בעוד קריית שמונה השתבללה במרכז המגרש, חטף דור פרץ כדור והטיס אותו לעבר מיכה שדהר לעבר השער ולמרות שמירה חזקה של קוויאר עליו העביר כדור גאוני שמאלה  ולאצילי לא נותר אלא לגלגל מול שער חשוף פנימה.


מכבי ירדה ביתרון מבטיח למחצית (מאור אלקסלסי)

דקה 46 – סטיב מקלארן מהצוות המקצועי של מכבי תל אביב לא נוכח במשחק. הבריטי המריא לאירופה כדי לנסות ולהנחית עוד שחקן חיזוק או שניים לצהובים. 2,000 צופים, רובם צהובים, חוגגים.

דקה 58 – מכבי רדומה, אבל המארחת לא מצליחה לסכן ממש את השער הצהוב ואפילו טעות קשה של ראיקוביץ' שגלש לא נכון לכדור ונשמט מידיו לא הביאה את גוזלן לדייק למסגרת.


ככה יעשה לאיש שדור מיכה חפץ ביקרו (מאור אלקסלסי)

דקה 63, 2:1 – סוף סוף קריית שמונה גילתה תכלתיות ומיד הרוויחה מכך. דוידוב פרץ יפה משמאל והגביה כדור מעולה למרכז, אף אחד לא כיסה את האסלביינק שנגח מקרוב פנימה.


דקה 66
– קריית שמונה היתה חייבת להשיג את השוויון, אבל גוזלן לא ניצל ערבוביה ובלבול של הגנת מכבי מולו ובעט לידיים של ראיקוביץ'.


קרויף. הרדים את סילבס עם מחמאות לפני המשחק (מאור אלקסלסי)


דקה 74
– איזה מבצע של בלקמן. החלוץ היהודי אנגלי חתך מימין למרכז, העיף מעליו את שני בלמי קריית שמונה ובעט מסובב טיפה מעל המשקוף.


דקה 82
– לא יאומן! שלומי אזולאי טייל ברחבת מכבי תל אביב עבר שחקן, עבר שני אבל שכח להרים את הראש ושלח את הכדור משני מטרים החוצה.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי