דודו דהאן: "יהיה לרפאלוב קשה לעזוב, אבל אי אפשר לדעת"

ליאור רפאלוב
ליאור רפאלוב | טוויטר

קשר ברוז' לא שלל בפני ראשי מכבי תל אביב חזרה לישראל, אבל סוכנו סיפר בבלגיה: "המאמן מחזיק ממנו, לא רואה את זה קורה". וגם: באבין בראיון ראשון, שחקן זר נחת להתרשמות ועשוי להצטרף

(גודל טקסט)

לאנשי מכבי תל אביב היה ברור כבר לאחר רישומו של הבלם החדש ז'אן סילבן באבין בסביבות השעה 18:00 כי לא יצטרף אליו שחקן נוסף עד 01:00 (בין שישי לשבת), השעה בה תם חלון רישום השחקנים לשלב הבתים בליגה האירופית. בקבוצה עוד בחנו מספר אפשרויות, אך כעבור מספר שעות הסגל הסופי נשלח לאופ"א, בתוספת השחקן שהגיע מחיחון וכמובן אלירן עטר, וכך נקבעה רשימת השחקנים שתוכל להשתתף במדי הקבוצה באירופה.

לגורמים הבכירים במכבי תל אביב היה ברור כי הניסיונות לצרף בתחילת השבוע את אלמוג כהן ובסוף השבוע את ליאור רפאלוב לא ייצאו לפועל עד הגשת הרשימות לליגה האירופית, אולם בקבוצה ניסו לעשות ככל שביכולתם כדי להעמיק את הסגל. המאמן ג'ורדי קרויף יצא לאירופה ולא נכח בישראל ביום הדד-ליין, הקבוצה זכתה למספר ימי חופשה גם כך בשל פגרת הנבחרות, וכל נושא המו"מ הופקד בידיו של המנכ"ל בן מנספורד.

 

גם בנושא ליאור רפאלוב היה זה מנספורד שניסה להשלים את העסקה, אך חשוב להבהיר כי לאורך השנים ניסה קרויף פעם אחר פעם לשכנע את רפאלוב לחזור לישראל ולחתום בקריית שלום. הקשר עצמו סיפר לחבריו כי הוא לא פוסל זאת, אך בברוז' מקשים מאוד על מכבי תל אביב בכל נושא המו"מ וזאת גם בשל "התרגיל" שעשו בזמנו במכבי תל אביב לבלגים, כשבינואר האחרון הם ניסו לרכוש את טל בן חיים החלוץ.



ליאור רפאלוב באימון הנבחרת. ברוז' מקשה על מכבי ת"א (דני מרון)


הבוקר (שבת) אף התייחס לנושא סוכנו של ליאור רפאלוב, דודו דהאן שצוטט ב"הט לסטה" המקומי ואמר: "אני חושב שבאופן אישי עבור ליאור זה יהיה מאוד קשה ועצוב בשבילו לעזוב בפתאומיות את ברוז'. מכבי תל אביב רוצה אותו, אבל אני לא רואה את זה קורה עכשיו".


עם זאת, הסוכן הותיר מקום לאופטימיות עבור האוהדים הצהובים כשאמר: "אף פעם אי אפשר לדעת, נשארו עוד כמה ימים וצריך לחכות ולראות. המאמן איבן לקו בונה עליו, אבל צריך לראות מה יקרה".



"צריך לראות מה יקרה". דהאן התייחס לאפשרות שהקשר ישוב לישראל


אלא שהלחץ במכבי תל אביב היה עצום בעיקר מכיוון שהקבוצה לא הצליחה להביא את המצרך האמתי המבוקש – קשר אחורי. על שולחנו של בן מנספורד היו שמות רבים, שאת חלקם פסל ג'ורדי קרויף ואחרים שלא התלהבו להגיע לישראל. באבין היה ברירת מחדל עבור הקבוצה, לאחר שהבינו בקבוצה כי הוא מהשמות היחידים שניתן יהיה להחתים ביום האחרון של החלון ובעלויות נמוכות באופן יחסי. 


בראיון ראשון לאתר הרשמי של מכבי תל אביב אמר ז'אן סילבן באבין: "שמעתי על מכבי תל אביב עוד כשהייתי צעיר וצפיתי בכדורגל בטלוויזיה. זה המועדון הגדול בישראל, מועדון עם עבר מפואר ויש לי המון רצון לעשות את הדברים בצורה הטובה ביותר. אני שמח שקרויף הביא אותי לכאן, אנחנו בקשר קרוב לשנתיים ואני אעשה הכל למען המועדון. המטרה היא לשחק כמה שיותר, לשחק טוב, לאגור כמה שיותר נקודות ולהעפיל לשלב הבא בליגה האירופית. אני בלם מרכזי שמנצח במאבקים, יש לי שליטה טובה בכדור, משחק ראש טוב ובעונה שעברה הבקעתי 3-4 שערים".



במכבי תל אביב מבינים שהצורך בקשר אחורי זועק לשמיים גם כעת וינסו לצרף זר שישי עד יום שלישי בערב, אז מסתיים מועד ההעברות בישראל, כאשר מתברר כי בישראל ישנו שחקן שנחת כדי להתרשם מהמועדון ומהעיר וטרם החליט אם להצטרף. כל שחקן שיגיע לקבוצה בשלושת הימים שנותרו, אם יגיע, יוכל לשחק בליגת העל בלבד. שחקנים ללא קבוצה יוכלו לחתום גם לאחר תום החלון.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי