אחרי 29 משחקים ללא ניצחון בליגת העל: 0:3 למכבי נתניה על הפועל רעננה

שחקני מכבי נתניה
שחקני מכבי נתניה | דני מרון

צפו: הקבוצה של דראפיץ' השיגה ניצחון אחרי כמעט שנתיים בליגה הבכירה וראשון העונה. ערן לוי עם טיל מ-25 מטרים (59) ודיא סבע (70 ו-89) סידרו שלוש נקודות אחרי שתי תוצאות תיקו. דודו אברהם עם נקודה בלבד מתשע

(גודל טקסט)

כמעט שנתיים חיכו במכבי נתניה לרגע הזה, והיום (ראשון) הוא הגיע. הקבוצה של סלובדן דראפיץ' גברה 3:0 "בחוץ" על הפועל רעננה באצטדיון העירוני בנתניה וקטעה רצף של 29 משחקים ללא ניצחון בליגת העל, מאז אוקטובר 2015 אז גברה 1:2 על בני יהודה. פרט לנתון הפיקנטי הזה, השיגה נתניה אחרי שתי תוצאות תיקו בשני המחזורים הראשונים, כשבעוד התיקו במחזור הראשון (1:1) מול הפועל ב"ש בחוץ התקבל בשמחה ה-2:2 מול הפועל עכו בבית ערב פגרת הנבחרות עורר אכזבה. עכשיו יכולים הצהובים שחורים שוב לחייך.

רעננה של דודו אברהם, אומנם יכולה הייתה לעקוץ, אך הפסידה בצדק וזה היה עלול להסתיים בתוצאה גבוהה הרבה יותר, אלמלא יכולת טובה של השוער אסף צור בן ה-19 ברוב המבחנים בהם היה צריך לעמוד. הקבוצה מפנינת השרון עם נקודה אחת מתשע אפשריות ולפחות על פי המחזורים הראשונים היא אחת הקבוצות החלשות בליגה, בטח כשמדובר בפן ההתקפי (שער אחד בשלושה משחקים).

נתניה שלטה בחצי הראשון, אך מצאה את אסף צור בן ה-19 מוכן. רעננה מצדה בעיקר הסתגרה, אך פספסה הזדמנות לעקוץ כששמעון אבוחצירה מצא את דני עמוס מוכן. בחצי השני נפרץ הסכר. אחרי שערן לוי נכשל כמה פעמים בדו-קרב מול צור, הקפטן ניצח בדקה ה-59 ככשלח טיל מ-25 מטרים פנימה. 11 דקות לאחר מכן החל היום הענק של דיא סבע. הקשר הנפלא סיים התקפה מתפרצת עם בעיטה שטוחה מ-18 מטרים פנימה לרשת של צור, שיש לו "מניות" בשער בשל ההדיפה הגרועה. 

הקינוח הגיע בדקה ה-90. סבע, שהעלה את מאזנו לשלושה שערים העונה והוא בראש טבלת מלך השערים עם אלון תורג'מן מהפועל חיפה, מצא עצמו באחד על אחד מול צור והקפיץ באלגנטיות פנימה. במחזור הבא מחכה לנתניה מכבי ת"א, שם זה יהיה הרבה יותר קשה. הפועל רעננה תנסה להוציא משהו מול מכבי חיפה בסמי עופר.

דיא סבע חוגג (דני מרון)
דיא סבע חוגג. מלך השערים של הליגה במשותף עם אלון תורג'מן (דני מרון)

הרכבים
הפועל רעננה: אסף צור, ירדן כהן, בן והבה, מוחמד עלי קמארה (עדי נמני, 65), עידו לוי,  מוחמד שכר, בן בנימין, רועי שוקרני (פלורין פורצ'ה, 56), יובל טיטלמן (כארם ארשיד, 76), ג'ורדן פושה, שמעון אבוחצירה

מכבי נתניה: דני עמוס, ויקי כחלון, ברנקו ורגוץ', טים הויבך, בן צעירי, עלי מוחמד, ניקו אולסק, אביב אברהם, דיא סבע (ברק בדש, 90), ערן לוי (דידייה קוגבנייה, 86), עדן שרם (אלחסן קייטה, 65)

אוהדי מכבי נתניה (דני מרון)
אוהדי מכבי נתניה (דני מרון)

מהלך המשחק
דקה 3: הזדמנות ראשונה למכבי נתניה. הצמד ערן לוי ודיא סבע התחיל לעבוד, כשהאחרון השתלט על כדור 16 מטרים אלכסונית מהשער, שלח בעיטה למסגרת, אך אסף צור היה במקום והדף לקרן. 

דקה 23: ערן לוי ניסה את כוחו עם בעיטה חופשית מרחק 25 מטרים מן השער, אך הכדור הלך למרכז השער ואפשר לצור לקלוט בבטחה.

ירדן כהן ובן והבה (דני מרון)
ירדן כהן ובן והבה לפני המשחק (דני מרון)

דקה 26: הזדמנות נהדרת לנתניה. אביב אברהם הכניס כדור נפלא לעדן שרם, אולם האחרון בעט מול אסף צור בצורה חלשה ואפשר לשוער, שיצא בצורה טובה, להדוף את הסכנה.

דקה 29: אסף צור מוכיח בינתיים למה מגיע לו להיות שוער ראשון. שוב אברהם הכניס כדור בהקפצה לרחבה, הפעם סבע נתקל בשוער בן ה-19 שיצא מולו ועצר.

ברנקו ורגוץ' מול שמעון אבוחצירה (דני מרון)
ברנקו ורגוץ' מול שמעון אבוחצירה (דני מרון)

דקה 34: עוד החטאה גדול של נתניה. הפעם ערן לוי מצא עצמו ברחבה במצב נוח, אך הבעיטה שלו, בתום מהלך קבוצתי נאה, נעצרה אצל שחקן הגנה רענני. 

דקה 46: כמעט עקיצה של רעננה. מוחמד שכר השאיר כדור רוחב לשמעון אבוחצירה, האחרון משבעה מטרים בעט חזק, אך מצא את דני עמוס מוכן עם אינסטינקט נפלא.

אסף צור (דני מרון)
אסף צור מרגיע (דני מרון)

דקה 50: ערן לוי כמעט כבש בבעיטה חופשית. הקפטן של נתניה שלח כדור מרחק 20 מטרים מן השער מעל החומה, אך פספס בסנטימטרים ספורים את קורת השער של צור, שנהנה הפעם מלא מעט מזל.

דקה 52: שוב ערן לוי בחן את עירונותו של צור, פעם נוספת השוער מוכן. הקפטן בעט כדור שעלה וירד מ-22 מטרים למסגרת, השוער בן ה-19 לא לקח סיכון והדף.

ערן לוי מול ירדן כהן (דני מרון)
ערן לוי מול ירדן כהן (דני מרון)

דקה 59, מכבי נתניה עלתה ל-0:1: הפעם השוער לא יכול היה לבעיטה הנפלאה של ערן לוי. הקפטן הנתנייתי בעט טיל מ-25 מטרים בחצי גובה עמוק לרשת של צור האומלל.

דקה 64: החמצה בלתי נתפשת של עדן שרם. חלוץ נתניה פספס הזדמנות ענקית, כשמשלושה מטרים מול שער חשוף הכדור לא התלבש לא ואפשר לאסף צור לקלוט. מיד אחרי ההחטאה הוחלף שרם על ידי אלחסן קייטה, שחקן הרכש שעורך הופעת בכורה. 

ערן לוי ובן צעירי (דני מרון)
ערן לוי ובן צעירי חוגגים (דני מרון)

דקה 70, מכבי נתניה עלתה ל-0:2: דיא סבע עם השני שלו העונה. אחד משני הכוכבים הגדולים של הקבוצה מצא עצמו במצב נוח מ-18 מטרים בתום התקפה מתפרצת, ושלח כדור שטוח פנימה, בעזרתו של השוער בן ה-19 שהדף בצורה רעה.

דקה 85: ערן לוי הפגיז את המשקוף. הקפטן כמעט השלים צמד ששלח כדור חופשי מ-18 מטרים היישר לחלק העליון של השער.

דיא סבע חוגג (דני מרון)

דקה 90, מכבי נתניה עלתה ל-0:3: סבע השלים צמד גדול. אביב אברהם שלח כדור עומק נפלא, והקשר הקפיץ מתוך הרחבה באלגנטיות מעל אסף צור. 


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי