טבעוני על האש: מכבי פ"ת לא סולחת לקרלוס קוויאר

קרלוס קוויאר
קרלוס קוויאר | עד אבישי

הבלם הספרדי הפך לגורו של השחקנים הצעירים במלאבס והדביק את הקבוצה בחיידק הטבעונות עד שבחר לעבור לק"ש והדהים את הלוזונים. רגע לפני המפגש (18:00, ספורט4), הסיפורים שלא סופרו מאחורי המעבר

(גודל טקסט)

מעטים הם השחקנים הזרים שהמועדון נקשר אליהם, מעטים עוד יותר הם אלו אשר מותירים חותם על קבוצות בהן שיחקו בסך הכל שנה אחת. קרלוס קוויאר יפגוש הערב (שבת, 18:00, ספורט4) את מכבי פתח תקווה, אותה קבוצה במדיה שיחק רק לפני מספר חודשים, והוביל אותה לאחת העונות הטובות שלה מאז פתיחת המילניום הנוכחי. ומעבר לזה, נראה שהספרדי הוותיק טרם קצת מעבר לפן המקצועי: זה לא רק הרזומה הגדול שהביא למכבי פ"ת, אלא גם הרוגע והאופי אשר גרם לשחקני הקבוצה להתאהב בו.

הספרדי, שחגג 36 לפני פחות מחודש, חתם במלאבס עם תחילת העונה והפתיע לא מעט. עבר באסטון וילה, בריינג'רס, באוסאסונה, אפילו כמעט הגיע לריאל מדריד. מישהו ציפה לכוכב עם מניירות? לא אצלו. כבר מהיום הראשון הגיעו השחקנים לאימון וראו שחקן צנוע, שגם השפיע על חדר ההלבשה, אך לכך נגיע בהמשך. ביחד עם אליסון דוס סנטוס, יצרו השניים את אחד מחוליות הבלמים הטובות בליגה, אם לא הטובה שבהן, מה שלא הספיק למקום השלישי והעפלה לאירופה. במלאבס, יש גם מי שקראו לו: היורש של מגמאדוב.

אפשר לנתח רבות את יכולותיו המקצועיות ואת התרומה שלו לקבוצה, אך דווקא הפן המנטלי הוא זה שהשפיע על חדר ההלבשה של המלאבסים. הספרדי, אשר מנהל אורח חיים טבעוני, השפיע על שאר השחקנים אשר ניסו לחקותו ובמיוחד על גיא מלמד, שבשלב מסוים הושפע מאוד מתזונתו ואימץ אותה בעצמו (רק בלי הטבעונות). "קרלוס היה מגיע ראשון לאימון, והולך אחרון", סיפרו במועדון. "שחקנים היו מתייעצים איתו וניסו ללמוד איך לשמור על גופם בצורת הזו ובאמת קרלוס היה עוזר ומייעץ לכל אחד". קוויאר סיפר לשחקנים כמה חשוב שלב ההתאוששות ומאז, שחקנים פשוט החלו לתת לנושא תשומת לב רבה יותר. בשלב מסוים, אף בפ"ת השתמשו בביטוי "be like carlos" כדי להבהיר כמה השחקנים ניסו ללמוד. הוא התגורר בסמוך למתחם האימונים ואף נהג לקנות מוצרים טבעוניים בחנות קבועה, גם היא סמוכה למתחם האימונים.


בפתח תקווה נותרו בהלם אחרי העזיבה, קווייאר (עדי אבישי)

כמה משתלם להיות חבר שלו? יעיד הסיפור הבא. לאחר משחק הניצחון בסוף העונה שעברה 0:1 על בני סכנין, שהבטיח למלאבסים את המקום הרביעי, יצאו מרבית שחקני הקבוצה לחגוג במועדון בתל אביב. כשהגיע החשבון, שעמד על קרוב ל-9,000 שקל, הספרדי התעקש לשלם. "שווה להיות חבר שלו כי אתה יודע שהכסף שהבאת לבילוי הוא גם זה שיישאר לך", אמר בגיחוך אחד משחקני פ"ת. בשלב מסויים אף ניסו בקבוצה לעזור לקרלוס למצוא כלה יהודיה. בראיון שערך כאן באתר ספורט1 בספטמבר שעבר הוא אמר: "הלוואי ואמצא מישהי ישראלית, אולי אפילו אתגייר בשבילה".

גם בצוות המקצועי התלהבו. כשנפצע פעמיים והיה צריך לקבל טיפול, אושר לקוויאר לטוס לספרד לעבור את הטיפולים במולדתו, איפה שירגיש נוח. על דעת עצמו, הוא גם הציע לעזור לשחקני קבוצות הנוער ואף מיוזמתו פנה אליהם לעזרה. הכל היה ורוד. אז מה קרה שהוביל להפסקת הקשר למעברו של הבלם לצפון הרחוק, לעירוני קריית שמונה, דווקא לאחר מערכת היחסים המוצלחת הזאת?

ב-19 באפריל, פרסמנו כאן שקוויאר נפגש עם פ"ת והביע את רצונו להמשיך במועדון. אלא שמאז, קרו מספר דברים: הבלם הבהיר לראשי המועדון כי הוא שוקל פרישה ממשחק פעיל וכי יגבש החלטה רק במהלך פגרת הקיץ. אלא שב-14 במאי התוכניות השתנו: כשעה לאחר משחקם של המלאבסים מול מכבי ת"א, פרסמנו לראשונה כי הבלם הוותיק סיכם בעירוני ק"ש, מה שהכניס את ראשי המועדון להלם. בשעה שלאחר הפרסום, נציגי המועדון ניסו ליצור איתו קשר ללא מענה. כעבור שבוע ועם סיום הליגה, טס הבלם למולדתו ובפגישה שערך עם אבי לוזון, קובי רפואה ועומר גולן, הוא הכחיש את המו"מ עם הקבוצה הצפונית: "אני טס לספרד, אגבש החלטה אם אני ממשיך לשחק ואודיע לכם", אמר בפגישה.


שווה להיות חבר שלו, קווייאר מנהיג את ק"ש (ערן לוף)

יממה לאחר מכן, הודיעה רשמית ק"ש על צירופו של הבלם. מי שלא אהב זאת היה אבי לוזון: "רק אתמול ישבנו איתו והוא אמר לנו שהוא יודיע לנו", אמר למקורביו. בפ"ת לא אהבו את התנהלותו של קוויאר שלטענתם, שיקר להם. הדעות לגבי הסיבה חלוקות. יש שטוענים שהסעיף שהכניסה פ"ת לחוזהו, בו היא יכולה להפר את ההסכם בינואר, גרם לספרדי להרגיש לא מוערך ולעזוב, אך מנגד גם לאופי של הבלם, משקל בהחלטה.

בראיון שקיים כאן, הוא סיפר כי הוא בא להתרשם ממדינה חדשה ותרבויות חדשות. הרי קוויאר הוא לא שחקן רגיל, לא עוד שחקן של כסף. גם אורח החיים הטבעוני והידיעה כי בצפון הירוק הוא יוכל לקיים אותו ביתר קלות, השפיעו. רגע לפני החתימה, התייעץ קוויאר עם אחד מהשחקנים הקרובים אליו ביותר בפ"ת בעונה שעברה דני עמוס, שהמליץ לו לחתום בקבוצה של חיים סילבס ואף ייעץ לו על כפר בלום ומקומות לינה באיזור. סילבס עצמו, אגב, שהיה סגור בק"ש חודש וחצי לפני סיום העונה, סימן את קוויאר כמטרת הרכש מספר אחת שלו.

לפני החתימה בק"ש, מקורביו של קוויאר עוד ניסו לשכנע אותו להישאר בפ"ת כאשר סוכנו שלומי בן עזרא ניסה להפעיל לחצים, אך קוויאר הבהיר: "זה סופי. זו החלטה אישית שלי". מעבר לכך, לספורט1 נודע שלפני החתימה בצפון, קוויאר המריא עם סוכנו לפולין, להיפגש עם לגיה ורשה, שביקשה מהשחקן לחכות לה. גם ויסלה קרקוב ומאמנה קיקו ראמירס ביקשו שהוא יגיע לסיור בעיר, אך עקב ריבוי בלמים בוויסלה והעובדה כי פראן ולס (מי שהיה מועמד לעירוני ק"ש בתקופת מוטי איוניר וחברו של קוויאר) היה מועמד גם, בסביבת השחקן הוחלט לרדת מהעסקה.


לא שחקן רגיל, אבל מקצוען ברמות, קווייאר שומר על מיכה (מאור אלקסלסי)

בסופו של דבר כאמור, קוויאר דחה את פולין ולא מעט הצעות מקבוצות מרכז הטבלה בליגת העל, חתם בצפון והערב, הוא יערוך את המפגש הראשון מול אקסית כשמולו, מחליפיו: תומאס סיבוק וז'והאן מרסיאל, שעד כה לא מזכירים את היכולת שהפגין הספרדי יחד עם אליסון דוס סנטוס. גם ק"ש על ארבע הנקודות שלה עדיין לא הראתה שהיא מסוגלת לעמוד בציפיות הדי גבוהות שהסגל היקר בהיסטוריה שלה מייצר. כך שבמובן מסוים, הקרב בין קרלוס לאקסית דרבי בין שתיים שכרגע חוששות להפוך למאכזבות של פתיחת העונה. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי