מאור בוזגלו: ה-DNA שלי זה של מכבי חיפה, צריכים לעשות סוויץ' בראש

בוזגלו
בוזגלו | ערן לוף

הקשר הפך לרכש הנוצץ של מכבי חיפה העונה: "חוזר הביתה. יש לי עדיין חלום להגיע לאירופה, ויתרתי על הרבה כסף כדי להגיע לפה. צריכים לעשות סוויץ' מנטלי". גיא לוזון: "המאזן שלנו יחד הוא 100 אחוז"

(גודל טקסט)
מכבי חיפה ערכה היום מסיבת עיתונאים חגיגית לרגל החתמתו של מאור בוזגלו לשלוש שנים, כפי שפורסם לראשונה בספורט1. הקשר הוצג תחת הכיתוב: "אני חוזר הביתה, למקום הטבעי שלי".


הקשר, שכיכב במדי הפועל באר שבע בשלוש השנים האחרונות, שב לכרמל אחרי עשור וילבש את החולצה עם המספר 11. כזכור, לפני מספר שבועות הודיע המועדון על סיכום עם בוזגלו שהפך לרשמי.




מאור בוזגלו הנרגש פתח את מסיבת העיתונאים: "אני רואה כאן הרבה פרצופים מוכרים שלא ראיתי הרבה שנים. מתרגש להגיע אל המקום הטבעי שלי, כיף גדול להיות חלק ממועדון כזה. קיבלתי ערכים וחונכתי במכבי, אני מתרגש. האתגר הוא גדול ואני מצפה להיות על הדשא".

בלעדי למכבי חיפה TV: סרטון הצגתו של מאור בוזגלו שחתם במועדון ל-3 שנים. צפייה מהנה!
◀️ https://t.co/ioJj5YfIJQpic.twitter.com/foxIzwrzy0

— Maccabi Haifa FC (@mhfootballclub) September 27, 2017


בוזגלו הוסיף: "אני חושב שה-DNA הוא שלי הוא זה של מכבי. חונכתי מגיל מאוד צעיר במכבי חיפה. אני יודע שהאוהדים רוצים תארים וזה בצדק, אבל מבחינתי אני גם גאה בחולצה. אני שמח מאוד להיות פה".



יוסיף לחדר ההלבשה את הפלפל? בוזגלו מוצג (מיכאל וייסרמן)


היכולת של הקבוצה: "קודם כל זה עניין של תפיסת מבט לגבי הקבוצה, יש לנו מה לשפר. אני יכול להגיד לך שאני בימים האחרונים עם החברים בחדר ההלבשה, יש לנו חדר הלבשה שמח מאוד. אני בטוח שאני אהיה שם הוא יהיה יותר שמח. אנחנו נמצאים במרתון ונבוא לכל משחק כדי לנצח, זו המטרה שלנו. אף פעם הדברים לא יזרמו כמו שכולם ירצו. יש לנו קבוצה חדשה, כל דבר לוקח זמן. המועדון עושה הכל כדי להעמיד את התנאים הכי טובים. אנחנו צריכים לרצות לנצח, לעבוד קשה, לעשות את הדברים עם שמחה ואהבה. אני בטוח שהקבוצה תעלה לצמרת".


ההשוואה למעבר שלו להפועל באר שבע: "יש הרבה מאוד אלמנטים שצריך להסתכל עליהם. אני יכול לעשות סוג של השוואה, וזה היחס שקיבלתי מהאנשים בעיר. קיבלו אותי בחום ואהבה, האנרגיות בחיפה הן מטורפות ואותן אני רוצה לתת במגרש".



בוזגלו מחייך, מרגיש בבית (מיכאל וייסרמן)


ההבדל לעומת הישראלים האחרים: "דברים ייקחו זמן. לעשות השוואה להפועל באר שבע, שהיינו הרבה זמן יחד ועם הבנה עיוורת, זה שונה. יש במכבי חיפה שחקנים טובים מאוד. ברמה המנטלית צריך לעשות סוויץ', להבין את המטרות ולדעת היטב שאין לנו ימי חסד. אנחנו צריכים להביא תוצאות, יש כאלה שיילחצו או יהססו – אבל אני לא יכול לעשות הרבה, מלבד להביא את השמחה שלי לחדר ההלבשה. אני רוצה להיות דומיננטי בחדר ההלבשה, עד שאחזור למגרש ואז אני אדע בוודאות שלא יהיו לי ימי חסד ואצטרך להביא תוצאות".


הוויתור על באר שבע והחברים
: "אני חייב לדבר על שיר צדק, אני רוצה לחזק אותו. זה מצב לא נעים ואני מקווה שהוא יעבור את הנושא הזה בצורה טובה כי הוא דמות. אין לי שום כעס על הפועל באר שבע, זה היה הזמן הנכון עבורי לעבור לאתגר הבא ואין אתגר טוב יותר ממכבי חיפה".



"רוצה להיות דומיננטי בחדר ההלבשה" (מכבי חיפה, רשמי)


החלום האירופי: "אני עדיין צעיר, ומאוד רציתי להגיע למכבי חיפה. זה מה שעניין אותי, במיוחד אחרי הפציעה. ראיתי את הרצון של המועדון לגביי, מבחינתי זה היה הדבר הכי חשוב. אני רוצה לשחק טוב, לשוב ליכולת הטובה שלי ומכבי חיפה זה מועדון גדול. אני לא מביט על החלום האירופי, אבל הוא בהחלט קיים". 


מבט על הקריירה
: "אני יכול להיות גאה על הדרך שעברתי, על המשברים וההתמודדויות עם פציעות. אנחנו ישראלים, לנו קצת יותר קשה. אמרתי את זה בהרבה ראיונות קודמים, אם הייתי צרפתי או אנגלי – הייתי מגיע לטופ של הכדורגל. כישראלי אני חושב שהגעתי לטופ של הכדורגל הישראלי, וזה לא מובן מאליו. אני יכול להביט על העבר ולחשוב מה היה יכול לקרות".



בוזגלו, יוציא לאור? (ערן לוף)


ההשפעה של יעקב בוזגלו: "בכל דבר שקשור לצד המקצועי אני ואבא תמיד מדברים. אנחנו תמיד מנתחים את היתרונות והחסרונות. אבא היה בתחושה שאני צריך לחזור הביתה. רציתי להיות פה, ואני נמצא פה באהבה גדולה. אני גאה בזה. קיבלתי הצעות מקבוצות אחרות, ויתרתי על הרבה כסף כדי להיות פה. אני כאן ורק מביט קדימה. מבדיקה שעשיתי, הרבה דברים השתנו במועדון לטובה. שחקנים צריכים להיות שמחים, ככה משחקים כדורגל. זה השתנה וזה צריך להשתנות. אותי לימדו שעושים דברים יפים כשאחנונ שמחים. סיכומים נעשה בסוף התוצאה, הרי בוחנים אותנו לפי תוצאות".



הבעיה של המועדון: "לא הייתי במועדון, ולכן אני לא יודע מה קרה כאן. אחרי כל תקופה של חושך, מגיע האור. הזמן יעשה את שלו".



יעקב בוזגלו, הגיע לפרגן (ערן לוף)



המאמן גיא לוזון ציין: "אני שמח שמאור מצטרף אלינו. אנחנו מכירים הרבה שנים. הוא סיפר לי שבארבעה משחקים שלנו ביחד הוא כבש שישה שערים, יש לנו 100 אחוזי הצלחה ביחד. הוא יהיה שחקן משמעותי בשנים האחרונות, אני שמח שהוא כאן איתנו" .


קצב ההחלמה של הקשר: "בנוגע לשיקום, צריך להפנות את השאלות לצוות הרפואי. אני לא אחראי על הטיפולים שמאור עובר. הוא עובד איתם באופן אישי, ברגע שהם ירגישו ביחד עם מאור להשתלב באימונים המלאים, הוא יהיה שחקן מן המניין. אנחנו כמועדון ואני כמאמן לא מלחיצים את בוזגלו, רק שהוא יהיה מוכן מבחינה מנטלית ופייזת הוא יקח חלק באימונים. התהליך של מאור דומה לזה של רמי גרשון. ניתן לכולם את הזמן להיות בריאים. הדברים נזילים, יכולות להיות החמרות או הקלות". 


היכולת העונה: "אני מסכים שהיכולת שלנו עד כה היא פושרת, היא לא מזהירה אבל לא גרועה. היו לנו קטעים טובים בחמישה המחזורים האחרונים. כשאמרתי תערפו לי את הראש, הכוונה הייתה תבקרו אותי ואני חושב שאתם עושים את עבודתכם נאמנה. המטרה שלי היא להחזיר את העגלה למסלול ומעל לכל, להפגין יציבות. אני בדרך למצוא את ההרכב שצריך לרוץ איתו. אנחנו נרוץ עם הרכב קבוע, ברגע שההרכב ירוץ אז המכונית תרוץ טוב יותר".


הפרשנים: "לא שמעתי אף פרשן, אבל אם היית הביקורת על המשחק מול מכבי תל אביב היא מוצדקת. אני לא יודע מה קרה בשבועות האחרונים. מול הפועל רעננה שיחקנו טוב וכבשנו ארבעה שערים. אני המבקר הכי גדול של עצמי, אני לא מטייח או טומן את ראשי בחול. אם אני אתעסק במה שאומרים עליי, אני לא אוכל להניע את עצמי קדימה. אקח את המסקנות שלי מכל אימון, ואנסה לשפר. אני מסכים שחסרה לנו אגרסיביות. היו משחקים השנה שתקפנו והיריבה לא הצליחה לעבור את החצי, מול מכבי תל אביב זה היה הפוך. היא התנהלה באופן חופשי גם בחיסרון מספרי. אנחנו נראה את השיפור כבר במשחק הקרוב. אני לא מרוצה מהיכולת שהצגנו".



בוזגלו חותם על חוזה (מכבי חיפה, רשמי)


הסמכות המקצועית: "אני מאמן כבר יותר מ-15 שנה, ולא הייתה אישיות מעליי באף קבוצה. לא הייתה לי סמכות מקצועית בסטנדרד ליאז/, גם בבני יהודה, הפועל תל אביב, מכבי פתח תקווה וצ'רלטון. עם מי התייעצתי כל החיים? עם הצוות המקצועי שלי. בחיים בכלל, ברגע שיש תוצאות – כל מה שאגיד יישמע הגיוני".


ההחתמות כברירת מחדל: "כל שחקן שמגיע למכבי חיפה, וזה לא משנה איך תקראו לו, מי שמציג יכולת טובה באימונים – צריך לשחק. השיקול לגבי כל שחקן הוא מקצועי וטהור. קודם כל, סלליך לא הגיע בפוקס. המנכ"ל לצדי, ואחד השמות הראשונים שעלו הם שלו. שלומי אזולאי הוא שם שעלה בהתחלה, רצו אותו גם בעונה שעברה. לא רצו לשחרר את שלומי למכבי חיפה. הם כאן, הם גדלו במועדון ואין להם שם פריבילגיה לטוב או לרע".



המנכ"ל אסף בן דב הוסיף: "המועדון נרגש לפחות כמו מאור. אנחנו גאים בהחתמה של בוזגלו לשלוש העונות הקרובות. זו החתמה אסטרטגית, מאור הוא אחד השחקנים המובילים בכדורלג ישראלי. תמיד נשאף לצרף את החשקנים המובילים בכדורגל הישראלי. מאור אמר מהרגע הראשון שהמקום הטבעי שלו זה מכבי חיפה. בשבועיים האחרונים אנחנו כבר ביחד, אני גיליתי אדם יוצא דופן. מדובר במנהיג שאכפת לו מה קורה, על הדשא ומחוץ לדשא. אנחנו נשמח לראות את המעורבות הגוברת שלו. אנחנו מודעים לפציעה של מאור, נתקלתי במעט ספורטאים שמתייחסים בצורה מעט ספורטאים כמו יום עבודה מלא כמו מאור. נדרשת דרך אמיתית של הרבה עבודה עד החזרה למגרשים, אנחנו נקצה לו את הכול כדי להחזיר אותו בצורה נכונה למגרשים. אני משוכנע שמאור עוד העונה יתרום את חלקו המקצועי לקבוצה".



בוזגלו, יכול לחייך (מיכאל וייסרמן)


הקשר, שהפך לשחקן ה-12 שמצטרף לירוקים, ימשיך את הליך השיקום שלו תחת ההשגחה של הצוות הרפואי של המועדון כאשר הוא יחבור לסגל של גיא לוזון ברגע שיהיה כשיר במאת האחוזים. בוזגלו הוא חלק ממסע ההתחמשות המרשים של מכבי חיפה בעונה הנוכחית והוא יצטרף לשלומי אזולאי, רמי גרשון, גל אלברמן, גיאורגי קוסטדינוב, סינטיהו סלליך, סטפנוס אתנסיאדיס, ארנסט מאבוקה, עומרי בן הרוש, קאיו, אליסון דוס סנטוס ואופיר מזרחי.


בוזגלו בן ה-29 הצטרף למכבי חיפה בגיל נערים לאחר ששיחק באקדמיה של ליון הצרפתית. לאחר שתי עונות השאלה בהפועל פתח תקווה ובבני סכנין הוא נמכר למכבי ת"א בסכום חסר תקדים במונחים של הכדורגל הישראלי. מאז עבר גם בסטנדרד ליאז' וממנה הגיע להפועל באר שבע וזכה עמה בשתי אליפויות רצופות. מאוחר יותר, קבוצת הנוער החלה את דרכה במסלול האלופות. הירוקים חגגו עם 0:1 יקר מול ברודארץ הסרבית בזכות שער של גיא דהאן בדקה ה-13, הגומלין יתקיים ב-18 באוקטובר. 



שוב בירוק. בוזגלו (ערן לוף)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי