"המרדף אחר הישגים גורם לספורטאים להשתמש בחומרים אסורים"

מאור מליקסון
מאור מליקסון | עדי אבישי

ההתאחדות לכדורגל קיימה הדרכה בנושא שימוש בחומרים אסורים לצוותים הרפואיים של קבוצות ליגת העל, ד"ר גור מבית"ר ירושלים: "הבעיה היא של חברות התרופות"

(גודל טקסט)

האגף הרפואי של ההתאחדות לכדורגל, בראשותו של לירן ליפשיץ, קיים אתמול (שני) יום הדרכה לצוותים הרפואיים של קבוצות ליגת העל ומועדונים נוספים בנושא שימוש בחומרים אסורים בקרב שחקני הכדורגל בארץ, מעקב נכון ומניעה. את ההדרכות העבירו ד"ר מיקי זגר, רופא נבחרת הנערים של ישראל, וד"ר דניאל הרשטיין מהסוכנות הישראלית למניעת סימום בספורט.

במהלך ההרצאה עלו מספר שאלות כגון: מדוע ספורטאים פונים לשימוש בחומרים אסורים? מהו ערכו של דופינג (שימוש אסור בחומר או בסם לשיפור הביצועים בספורט) ומי הגוף האחראי על הפיקוח וביצוע בדיקות לשחקנים.

רתם קמר, מנכ"ל ההתאחדות: "ראינו לנכון לקיים יום עיון ומפגש בנושא מתוך החשיבות שאנחנו מייחסים לעניין. ההתאחדות מעבירה למועדונים חומרים בנושא באופן קבוע, והנוכחות אתמול של מרבית הצוותים הרפואיים מעידה על האחריות הגדולה שלהם, כמו גם על שיתוף הפעולה בין כל הגורמים. יש כאן למידה משותפת ובעיקר הצהרה ברורה של כל הפעילים בתחום – שימוש בחומרים אסורים הוא דבר שניתן וחייבים למנוע אותו במטרה לשמור על טוהר המשחק".

ד"ר זגר: "המרדף אחרי הישגים וניצחונות דוחף את הספורטאים לפעמים להשתמש בחומרים אסורים. יש לערוך שיחות הסברה עם השחקנים כדי למנוע זאת, להתעדכן ברשימת התרופות האסורות ולעקוב אחר מצבם הרפואי של השחקנים והתרופות אותן הם צורכים".

מאור מליקסון (עדי אבישי)
מאור מליקסון (עדי אבישי)

רופא קבוצת בית"ר ירושלים, ד"ר אילן גור, נשאל כיצד הקבוצה והמערך הרפואי שלה עוקבים אחר כל החידושים בעולם תוספי התזונה והתרופות: "אני עובד רק עם מה שאני מכיר ויודע. כאשר שחקן זר חדש מגיע עם תרופה חדשה, אני מאשר אותה רק לאחר בדיקה מקיפה. הבעיה אינה בקבוצות, אלא דווקא בחברות התרופות שלעיתים אינן מפרסמות את כל המרכיבים שלהן ויכולות לגרום למצב בו שחקן לוקח חומר מסוים מבלי שהוא מודע לכך. יש חשיבות גדולה לשיחות הסברה לשחקנים ולצוות האימון על שימוש בחומרים אסורים, ועל חובת דיווח על כל תרופה ששחקן לוקח מחוץ למסגרת המועדון".

ד"ר עמי ברבר, רופא קבוצת מכבי חיפה, הדגיש כי "בתחילת כל עונה מקבל הצוות הרפואי רשימה מעודכנת מאופ"א על חומרים אסורים לשימוש אצל שחקנים, ודואג לעדכן את השחקנים". בנוסף, הרחיב ברבר על המעקב אחר קבוצת הנוער המשתתפת בליגת האלופות העונה, וכן על שיתוף ההורים בתהליך ההסברה ומניעת שימוש בסמים בקרב כדורגלנים בגיל העשרה.
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי