"יש לוואקמה הצעות מפתות מסוכנים, אין לנו שליטה על כך"

טוני וואקמה
טוני וואקמה | ערן לוף

הכוכב הניגרי סופר חמישה מחזורים ללא שער ומקורבים להפועל באר שבע מודים כי משהו עובר עליו: "במשחקון פנימי הוא כבש חמישייה", סיפר ברק בכר. ויטור ומלמד עשויים להתלבש במחזור הבא מול הפועל רעננה

(גודל טקסט)

 אולי ההצלה ההיא של יסמין הנדנוביץ', שוערה של מאריבור שניפץ את חלומו לכבוש את היבשת, ואולי זה הראש שלו שכבר במקום אחר – מה שבטוח, משהו עובר על טוני וואקמה.

"הגנרל" סופר כבר חמישה משחקי ליגה עקרים מהבקעה ובהפועל באר שבע מוטרדים מחוסר פריונו בליגה. באירופה, להבדיל, מופיעים במאזנו חמישה כיבושים, כולל גול אחד מיוחד (בבעיטת וולה) שסנוור את היבשת.

ניתן לומר שכבר במשחק במאריבור נפל דבר. דרקו מליאניץ', מאמן האלופה הסלובנית, הציב שמירה כפולה על וואקמה, שהשתלמה במבחן התוצאה (0:1 לסלובנים). אחר-כך עשה את זה גיא לוזון בהפסד למכבי חיפה, ואמש (שבת) הגיע תורו של ניר קלינגר לתסכל את הכוכב הבאר שבעי. שמירה מתחלפת ומשחק שיא של דור מלול הגבילו את חופש התמרון של וואקמה בדרך ל-1:1 שהעלה את האדומים מהכרמל לפסגה.


וואקמה. השמירה הכפולה שוב עשתה את שלה (ערן לוף)

מחוץ לכר הדשא רב הנסתר על הגלוי בכל הקשור למוזמן הטרי לנבחרת ניגריה. "סוכנים מחו"ל, גם מניגריה, מתקשרים אליו ומציעים לו כל מיני הצעות כספיות מפתות. למעשה אין לנו שליטה על תוכניותיו", הודה גורם המקורב למועדון.

כשמדברים על סביבתו הקרובה של וואקמה, מתייחסים בעיקר לג'ון אוגו, חברו הטוב ובן ארצו. אין לדעת עד כמה הושפע הגנרל מהסערה שעורר הפוסט החריף שחיבר אוגו, שבו הביע את כעסו על חלק מן האוהדים ("פתאום כולכם הפכתם למאמנים"). אוגו כמעט לא דיבר אמש על המגרש, וחברו הטוב היה חיוור כמוהו.

ברק בכר, כדרכו, ניתח את הסיטואציה מזווית הראייה הייחודית שלו: "במשחקון פנימי באחד האימונים טוני כבש חמישייה, ויש תקופות שדברים פחות מסתדרים; ועדיין הוא משתדל ועושה דברים, בעט למשקוף ויצר כמה מצבים".


בכר עם שחקניו. "יש תקופות שדברים פחות מסתדרים" (ערן לוף)

אולי למדו אותו?
"כשטוני היה בכושר שיא, גם כשלמדו אותו זה לא היה עוזר, אבל אנחנו צריכים לייצר דברים אחרים. לא לחצנו כמו שצריך, לא היינו הקבוצה שאנחנו רגילים להיות". יש לציין שבסביבתו של הגנרל הגיבו בפשטות: "הבעיה האחרונה של הפועל באר שבע היא טוני וואקמה".

השחקנים של בכר רצו אתמול שבעה קילומטרים פחות מיריביהם, והיו שייחסו את האיטיות היחסית לעייפות שהצטברה במהלך הנסיעה הארוכה בכביש 6 ביום המשחק. במקום לצאת לבית מלון ביום שישי, התרוצצה האלופה בדרכים ביום שבת. "אני לא חושב שזה מה שהשפיע", אמר מהראן ראדי בטון לא הכי נחרץ בעולם.

על ההבדלים בין הטיולים הקלילים אשתקד לבין המהמורות שהתגלו בתחילת המסלול העונה, הוסיף הקשר בן ה-35: "קבוצות משתפרות, אתה רואה הרבה שחקנים טובים מולך. זה מרתון. את ההבדל יעשה מי שימשיך את היציבות ותמיד יהיה במגמת שיפור. חוץ מזה, סיכומים עושים בחודש מאי, לא עכשיו. במקום לצאת בהצהרות נמשיך לעבוד".


ראדי. לא הטון הכי נחרץ בכל הנוגע לנסיעה הארוכה (ערן לוף)

בניגוד למקובל, הפעם החילופים לא עשו את ההבדל בסמי עופר. בן שהר וניב זריהן נכנסו במקום מאור מליקסון ותומאש פקהארט, שדווקא סיפקו את הרגע הכי מוצלח של קבוצתם במחזור שפתח את השנה החדשה. הבישול של מליקסון והגול של החלוץ הצ'כי חיזקו את התחושה שהוויתור על שניהם במחצית השנייה היה מוטעה. כניסתו של מיכאל אוחנה למגרש בשלהי ההתמודדות שמה קץ לשמועות שפרחו בעקבות גריעתו מהסגל בשני המחזורים הקודמים. בשורה התחתונה: משחק אחד מיכאל אוחנה לא היה בסגל מסיבות מקצועיות, ובמשחק השני נעדר בגלל מחלה.

ביום שלישי תמריא האלופה לצ'כיה, וביום חמישי תקיים את משחקה השני בליגה האירופית מול ויקטוריה פלזן. לא יותר מדי אוהדים ילוו את תומאש פקהארט וחבריו לפלזן, בעיקר מפני שהמשחק ייערך פחות מ-24 שעות לפני ערב יום הכיפורים.

הבלם מיגל ויטור, שנעדר תקופה ארוכה בגלל פציעה בברך, צפוי להצטרף לאימונים מיד לאחר חזרת הקבוצה מחו"ל. תחזית דומה צורפה לתיק הרפואי של גיא מלמד, הרכש ממכבי פתח תקווה, שמתאושש מניתוח בקע. בסיטואציה מסוימת עשויים שניהם להיות בתמונת הסגל למשחק הליגה הבא, בהתחשב בעובדה שמשחקה הקרוב של האלופה בליגה יתקיים רק ב-14 באוקטובר (בחוץ נגד רעננה). המשחק מול עכו במסגרת המחזור ה-6, שאמור היה להתקיים ביום ראשון הבא, נדחה לסוף חודש נובמבר.


מיגל ויטור. עשוי לשוב כבר במחזור הליגה הבא (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי